HVORFOR MÅ DU VÆRE SÅ FORBANNET SLEM?

 

Jeg blir flau på andre sine vegne alt for ofte! 

 

Når noen deler noe, være seg det er en video, et bilde, eller en tekst; må man hive i fra seg stygge kommentarer bare fordi man ikke liker det man ser? Man skulle tru at svaret var et enkelt nei, men for noen er visst ikke det svaret like enkelt, merkelig nok.

En jeg følger på Instagram delte en video fra når han deltok på en konkurranse. Han hadde ikke helt dagen sin den dagen og gjorde et par feil her og der. Ikke noe rart med det. Uansett hvor mye man har trent og forberedt seg i forkant kan man gjøre feil.

Nerver kan spille inn, eller man har rett og slett bare ikke dagen. Man kan ikke alltid være best, enkelt og greit. Men han pynter ikke på sannheten han, så han delte videoen. Og selvsagt måtte noen slenge med leppa! Jeg bare skjønner ikke greia.

Kommentaren var ikke litt hyggelig. Jeg skal ikke gjeng den i sin helhet, men innholdet, kort fortalt, var at han var dritdårlig, møkkdårlig, med eget treningstudio hjemme burde han prestere bedre, i tillegg kunne han ha gjort det ti ganger bedre selv!

Selvfølgelig kunne han gjort det ti ganger bedre selv- alle er verdensmestere bak tastaturet for der trenger man ikke å bevise noe! Jeg gikk inn på profilen hans og den eneste “prestasjonen” han hadde å vise til var å holde en liten fiks med begge hender!

Jeg kunne ikke dy meg så jeg svarte på kommentaren hans. Jeg syns bare det er så inn i helvetes unødvendig å sitte og kaste ut av seg slike stygge kommentarer til andre. Jeg blei flau på han sine vegen- han var tilsynelatende voksen også, pinlig nok!

Bare fordi noen har et eget treningstudio hjemme betyr ikke det er man er god i absolutt alle øvelser av den grunn. Naboene har mer enn én sykkel, men de er ikke kvalifiserte til å sykle Tour de France av den grunn. Jeg bare sier det! Bruk hodet fornuftig.

Hvorfor må du være så forbannet slem? Kan du ikke heller komme med konstruktiv kritikk og oppmuntrende ord til fremtidige treninger og konkurranser? Eller enda bedre; hold kjeft! Slike profiler burde seriøst bli rapportert og utestengt fra sosiale medier!

 

♠ ELEVELE ♠

 

#personlog #meninger #sosialemedier #slem

16 kommentarer
    1. Jeg er veldig enig med deg 🙂 Jeg blir nok ikke flau på andres vegne, sånn som disse her blir jeg mer SINT på 😮 Man KAN holde kjeft. Hvis det er noe jeg synes er litt rart så sier jeg heller ingenting.

      1. Jeg blir seriøst flau på dem sine vegen om hvordan det er mulig å være så idiot, men jaggu blir jeg forbannet også altså. Ikke sant- det er ikke verre enn det liksom, å holde munn. Man trenger ikke å henge seg opp i alt alle andre gjør, og man trenger i alle fall ikke å legge igjen stygge kommentarer. Dermed basta 🙂

    2. Det er dessverre bare noen som ikke har det godt hvis de ikke kan få være fryktelig negative. Ser alt for mange eksempler på det. Trist, veldig trist. Men godt at du tok til motmæle og sa noen sannhetens ord ♥

      1. Ja, noen er bare slik, dessverre. Men syns ikke de skal slippe unna med det heller, for det er faktisk ikke greit, så da må man bare si noen ord da, selv om man kanskje like gjerne kunne latt være :/

    3. Sånt handler KUN om avsenderen – ikke om den som mottar kommentaren! Men: Selvfølgelig er jeg enig i at slikt er noe skit. Jeg tror egentlig den beste måten å komme uvesenet til livs, er å ignorere det så langt det er mulig, for det vil alltid være noen som har et stort behov for å ta ut “gørra” si på andre!

      1. Ja, det handler kun om avsenderen, men det betyr ikke at mottakeren syns det er ok av den grunn. Og jeg syns så absolutt ikke man skal ignorere de og bare la de holde på. En dag treffer vedkommende noen som tar det skikkelig vondt- jeg syns det er helt innafor at de får høre at det de gjør er feil. Om de tar det til seg er en annen sak.

    4. Jeg er så enig! Om ikke folk har noe fint å si så bør de holde kjeft! Jeg synes også at folk skal tenke seg om både to og tre ganger, og tenke om de selv ville likt å få den kommentaren de selv er i ferd med å sende. Da håper jeg at folk sletter kommentaren sin i stede. Folkeskikk er fortsatt en god egenskap.

      1. Ja, helt enig der. Noen sa en gang (kanskje ikke ordrett): Hvis jeg hadde tatt alle kommentarene jeg skrev på nettet og laget en bok med navnet mitt på forsiden, hadde jeg vært stolt da? En god ting å tenke på før man trykker send 🙂 Og ja, folkeskikk er så absolutt en god egenskap <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg