JEG HAR ET MÅL!

 

Dette skal jeg greie! 

 

Jeg har trent i dag. Helt frivillig! Jeg har pt-time på torsdag, så jeg tenke det var lurt å trene litt frem til det. Jeg tar ikke akkurat av på disse treningstimene mine. Jeg trente kun i 30 minutter i dag også, hvor av 10 minutter gikk til uttøying. Jeg tøyer seriøst ut etter hver eneste øvelse. Jeg er så lite bevegelig og stiv og støl i musklene fra før av, så jeg trur det er veldig lurt av meg.

I dag varmet jeg igjen opp på romaskinen. Merkelig nok liker jeg den maskinen. Jeg tok 5 minutter på den maskinen, greide 950 meter på den tiden, og så tok jeg 10 minutter rask gange på tredemøllen, etter at jeg hadde tøyet ut. Og så tøyet jeg så klart ut etter den raske gangen også. Etter det tok jeg de samme øvelsene som sist. Jeg veit fortsatt ikke hva de heter, men.

Du finner de på Instagram. Kristoffer; apekatten_doffen, Martin; m.ostby, men ikke Rino, for han har ikke instagram.

 

Jeg har et mål med denne treningen. Skal jeg i det hele tatt få ræva i gir til å trene, må jeg ha et mål med det, ellers kommer jeg til å gi opp etter alt for kort tid. Målet er å gjennmføre Barskingen 2020. Ja, jeg trenger så lang tid. Egentlig hadde Kristoffer og noen andre bestemt at jeg skulle gjennomføre Barskingen i år, men det blir alt for kort tid for meg til å trene meg opp.

Barskingen er i mai, men siden jeg ikke kom i gang med treningen allerede i fjor får det bli 2020. Uansett er jeg i så dårlig form at jeg tenker det er mest realistisk å si 2020 uansett. Da har jeg 1.5 år på meg til å trene både kondis og styrke. Man trenger begge deler i Barskingen, for å si det sånn. Jeg skal i alle fall stå på og trene minimum 3 ganger i uken, om det så kun er 30 minutter.

Jeg har som sagt pt-time på torsdag, og da har jeg ikke flere gratis timer. For at jeg i det hele tatt skal greie å følge opp denne treningen er jeg nødt til å ha noen som følger meg opp. Jeg har derfor bestemt at jeg skal ha en pt-time sånn ca. hver 6 uke. Da har jeg et lite press på meg til å faktisk bli bedre og bedre siden noen da følger med på meg. Kan ikke sluntre unna da, nei.

 

♠ ELEVELE ♠

 

#trening #mål #pt #styrke #kondisjon #kardio

10 kommentarer
    1. Så bra å ha mål!

      Og om det er 30 minutt hver gang – ja – så er det trening uansett! Kjempeflott!!

    2. Greit å ha mål med treninga, men vær forsiktig. Av erfaring (ikke meg selv) så er det veldig hardt å være med på barskingen, og man kan fort bli for ivrig. Og det kan føre til skader som ikke går over igjen. Ellers håper jeg du når målet, men bare pass på deg! 🙂 Klem <3

    3. Takk- satser på det, jeg har jo 1.5 år på meg, så hvis ikke må jeg ha gjort noe meget galt, som å ha sluttet å trene i neste uke 😛 ha ha

    4. Ikke sant? Jeg tenker det er oppmuntrende for meg 😀 Og, jeg har jo 1.5 år på meg så jeg tenker at det er smart å begynne rolig, i det tempoet jeg orker og heller bygge meg opp, i stedet for å stresse med å måtte komme i form fordi det bare er 4 måneder til 🙂

    5. Jeg veit- har vært med å sett på Barskingen i 2 år nå, og er med på treningene i forkant (jeg ser så klart bare på der også- ha ha) så jeg veit “nøyaktig” hva jeg går til. Det er også derfor målet er mai 2020, og ikke mai 2019. Da hadde jeg hatt alt for kort tid til å komme meg i form på og da kunne man brått ha stresset på meg flere skader 🙂

      Og derfor er jeg også så smart at jeg begynner helt i mitt eget tempo, 30 minutter trening inkl minimum 10 minutter med uttøying (tøyer ut etter hver øvelse liksom), og det blir man ikke så stresset av 🙂 Men, man skal jaggu bli kjent med kroppen på en helt ny måte- ha ha 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg