BLOGGERE- GODFØLELSEN.

 

Fullstendigkaos.blogg.no hadde i går et flott innlegg om fem ting som gav han godfølelse, og utfordret meg til å gjøre det samme. Og det skal jeg så klart gjøre.

***

***

HUND & FOTO – Å kunne gå rundt i skogen med hundene mine og bare knipse løs på kameraet på motiver jeg finner fint og spennende gir alltid en god følelse. Kombinasjonen hund og foto er terapi for sjelden det altså. Det er veldig avslappende.

BØKER & KAKAO – Jeg elsker å lese bøker. Av en eller annen grunn har jeg ikke lest en eneste bok på veldig lenge. Jeg prøvde for et par måneder siden å lese et par bøker, men jeg var for rastløs i kroppen og tankene til at jeg greide det. Nå når høsten har kommet for fullt og jeg er litt tilbake i jobb skal jeg på nytt prøve å lese ei bok, eller to. Sammen med en kopp kakao blir høsten og lesegleden enda bedre. Kakao er alltid godt, uansett. 

TANTEBARN – Jeg forguder alle tantebarna mine. Forrige helg var jeg så heldig at jeg fikk enda et tantebarn, en vakker liten gutt. Nå er jeg stolt tante til 10 store og små krabat. Eldste er 17 år, og yngste nå 10 dager gammel. En flott gjeng som virkelig får tantehjertet til å bruse av glede hver gang jeg ser dem. Det tynger en del at jeg bor så langt unna slik at jeg ikke får truffet dem noe særlig. De fem yngste veit såvidt hvem jeg er i det hele tatt. 

HØST – Jeg elsker høsten. Flotte farger, frisk luft og det er endelig mye lettere å kle seg etter temperaturen, bare for å nevne noe. Høsten er uten tvil min favoritt årstid, selv med masse regn. Jeg liker regn. Da kan man sitte inne under et pledd, med en bok i hendene og en kopp med varm sjokolade med god samvittighet. Høsten er bare så flott!

Å GJØRE ANDRE GLAD – Godfølelsen er til å føle på når man gjør andre glad. Det er så hyggelig, og koster så lite. Jeg prøver å gjøre andre glad så ofte som mulig. Tidligere i sommer kjøpte jeg blant annet “Gatemagasinet Klar” av en herremann. Han blei så utrolig glad. For meg var det en liten gest, men for han betydde det så utrolig mye. Uken etterpå møtte jeg den samme herremannen igjen og da kjøpte jeg en Cola til han. Han blei så glad at han sa “tusen takk” minst 3 ganger. At andre blir så glad av noe lite jeg gjør, gjør men enda mer glad. 

Som nevnt på toppen utfordret Fullstendigkaos.blogg.no meg til å fortelle om noe som gir meg godfølelse, og videre utfordre andre til å gjøre det samme for å spre enda mer positivitet rundt omkring. Jeg vil derfor utfordre Viccctoria.blogg.no, Altannetenna4.blogg.no og Utifriluft.blogg.no til å gjøre det samme. 

 

Har du noen spesielle ting som gir deg godfølelse?

 

_______________________________________________________________

#bloggere #fullstendigkaos #godfølelse #foto #høst #tantebarn #hund #glede

_______________________________________________________________

14 kommentarer

Siste innlegg