JEG LIKER DET IKKE!

 

Jeg må faktisk klage litt! 

 

Blogg.no har, som sikkert alle har fått med seg nå, endret hele forsiden sin, og det var jeg veldig spent på. Jeg liker det ikke! Jeg er for forandringer, så lenge det er til det bedre. Det vil jeg påstå at det ikke er. Sist de gjorde en forandring blei det mye bedre enn det de hadde. Sist gjorde de det så fint med “reklame” for toppbloggerne på toppen, man fikk opp et bilde av innlegget når man holdt markøren over navnet, og man fant alle andre bloggerne i bunnen. Oversiktlig.

Nå er det ikke lenger plass til oss på bunnlisten. Hele forsiden er nesten en kopi av Side2, med kun fokus på toppbloggerne, kanskje noen mindre toppbloggere en sjeldent gang inniblant toppbloggerne, men det er de samme som går igjen og igjen. Jeg leser ikke alle toppbloggerne og syns det var så kjekt med det forrige oppsettet der alle blei postet på forsiden, og man da lettere kunne finne interessante innlegg å lese. Nå er det klin umulig. Jeg liker det ikke. 

Jeg kan skjønne at de har tatt bort det bildet som kom opp når man holdt markøren over navnet på de på topplisten, for da så man med en gang om de hadde lagt ut et nytt innlegg, eller om det var det samme som i går. Jeg tipper toppbloggerne har mistet en del klikk pga dette, og at det er derfor de har fjernet det? Jeg trykker meg i alle fall ikke inn på en blogg når jeg ser at det siste innlegget som er postet er det jeg leste i går. Nå finner jeg ikke nye bloggere heller. 

Nei, jeg liker altså ikke den nye forsiden til blogg.no og tar meg friheten til å dedikere et helt, til og med litt langt, innlegg for å klage på det. Det er helt greit at toppbloggerne får mest oppmerksomhet, det et tross alt de blogg.no lever på, men jeg likte når det likevel var plass til alle. Det er det ikke nå. Jeg følger mine faste som jeg alltid gjør, men jeg liker også å lese andre blogger og finne inspirasjon der. Det gjør jeg ikke så mye hos toppbloggerne altså. Ikke litt en gang. 

 

♠ ELEVELE ♠

 

______________________________________________________

#personlig #meninger #klage #misfornøyd #forandring

______________________________________________________

16 kommentarer
    1. Jeg HATER å snakke stygt om blogg.no, jeg har vært her inne i snart ti år nå, med den eksakt samme bloggen. Jeg har SÅ mange minner herfra på både godt og vondt. Klart, jeg var litt sur på blogg.no-“mafiaen” for noen år siden da jeg mente at jeg hadde blitt urettferdig behandlet etter at et innlegg ble fjernet og slik, men i ettertid som jeg har blitt litt eldre og klokere er jeg igrunn mest glad for nå at akkurat det innlegget ikke finnes mer, da jeg faktisk ikke bare opererte i grenseland der og da, men et lite stykke utenfor grensene også..
      Men akkurat nå, så er jeg igjen noe fortvilet. Og med mindre dette viser seg, som jeg var inne på i det svaret jeg ga til deg inne på min egen blogg nå i ste, å bare være litt litt kjip start på noe nytt som snart skal vise seg å bli veldig bra.. Ja, så tror jeg neppe at jeg vil endre meninger om det som har skjedd nå om verken 1 eller 10 år.
      Og nå er det mulig at jeg er litt naiv grunnet mitt ganske lange og stort sett positive forhold til blogg.no, men noe sier meg at disse verste, største endringene ikke først og fremst er ønsket fra de som faktisk styrer og har styrt blogg.no i flere år nå, men mer som et krav fra Egmont som nå har kjøpt de opp. Hvis du klikker deg inn på Egmont sin side så ser du at blogg.no i tillegg til side2 og slik ikke er så veldig ulik Egmont sin egen nettside på sett og vis også..

    2. Aylar Von Kuklinski: Jeg trur du har rett i det, at det er Egmont som styrer dette nå, og det er helt greit, hvis de vil ha det slik, Jeg kan heldigvis bytte plattform, eller slutte å blogge, hvis jeg ikke syns det er noe greit mer 🙂 Og akkurat nå syns jeg faktisk det er skikkelig kjipt, selv om jeg også har vært fornøyd med blogg.no i de 7, snart 8 årene jeg har blogget. Den så jo nok så lik ut de første 5 årene (sånn ca?) med små forandringer, før de gjorde denne “store” forandringen for 1-2 år siden (husker ikke helt når de endret sist?). Nå gjorde de det bare teit 😛

    3. Jeg har jo sett endringene men ikke gått så nøye inn i de. Er jo ikke alltid det nye er til det bedre. Men en ting er sikkert, jeg leser omtrent aldri noe av de såkalte toppbloggerne. Ingen spesiell grunn til det 🙂 Men har evig nok med noen av de jeg følger og som følger meg 😀

    4. Jeg er så enig med deg…. Den eneste listen jeg har sjangsen til å komme på toppen av er den over aktivitet. Ble veldig skuffet når jeg så endringen, så kanskje det lønner seg å klage?

    5. Håper ikke du syns jeg spamer nå, men skulle akkurat til å poste en kommentar på en annens blogg, prøvde to ganger, mislyktes begge gangen :`-( Så nå prøver jeg rett og slett i stede å legge igjen en kommentar her for å teste om det går an, eller ikke. Ehm ja, også litt fordi jeg lurer på om du også kan ha hatt dine utfordringer med å kommentere hos noen enkelte nå “i det siste”? :O

    6. Vera Lynn: Jeg håper jeg tolker driftsmeldingen riktig og at det snart vil bli bedre 🙂 Ellers er det jo bare dritkjipt slik det er nå 🙁

    7. Aylar Von Kuklinski: Spam i vei 😉 Har ikke fått vært på blogg på et par dager så har ikke prøvd å kommentere (annet enn på din blogg) så det veit jeg ikke :/ Men de sier jo at det er tekniske problemer her og der så du har sikkert truffet på de alle sammen 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg