HVEM KALLER DU HJERNEDØD?

 

Google deg selv, så finner du svaret! 

 

Kari og Ola Nordmann, henholdsvis 48- og 54 år gamle, sitter rundt på nettet og kaller andre folk for hjernedød. Spesielt Sophie Elise får gjennomgå. Google Sophie Elise og fortelle meg hva du finner? Jeg skal hjelpe deg litt på vei, siden jeg faktisk veit hvordan man googler: 

* Sophie Elise tar opp kampen mot palmeolje for å sette fokus på hvor mye det ødelegger regnskogen

* Sophie Elise snakker dyrenes stemme og tar opp kampen mot pelsnæringen

* Sophie Elise skriver bøker

* Sophie Elise er sanger

Googler man Sophie Elise vil man se en ung karrierekvinne som har gjort stor suksess av businessen sin. Hva finner vi hvis vi googler Kari og Ola Nordmann, 48- og 54 år gamle? Jo, etter alderen å dømme, facebookprofilen til to voksne mennesker som sitter på nett og kaster ut av seg stygge kommentarer til og om andre. To mennesker som ikke har oppnådd noe i sitt 48- og 54 år lange liv. Hvem kaller du hjernedød? Google deg selv, så finner du svaret rimelig kjapt! 

 

♠ ELEVELE ♠

 

_____________________________________________________

#personlig #netthets #kariogolanordmann #hjernedød 

_____________________________________________________

16 kommentarer
    1. Ja, det er en fæl verden vi lever i, når man ser det som skjer på sosiale medier. Heldigvis har jeg ikke enda til dags dato brukt den benevnelsen, i alle fall ikke på nett. Men har vel tenkt tanken om en viss en som sitter i fengsel for å ha myrdet en gjeng unge mennesker på Utøya.
      Sophie Elise har jeg ikke noen ting imot. Leser ikke bloggen hennes, men har sett henne på TV i Bloggerne, og der har jeg sett et stort følelsesmenneske. Det er vel det tror jeg.
      Dessverre er det sånn at dem som stikker seg litt langt frem må tåle mye pes, og da skal man jammen ikke trå feil, for ellers er det feilen det blir fokusert på. Synes folk skal holde seg for gode til å kaste skitt om andre. Feie for egen dør først!

    2. Er så enig. Folk ser ikke lengre en det de tror er rett foran seg. De ser ikke helheten. Bare det de selv vil. Synd ikke flere åpner øynene sine.

    3. Å kalle folk hjernedøde er ikke greit uansett alder, synes jeg. Nettroll kommer i mange ulike aldre, dessverre.
      Jeg synes det er tragisk at voksne folk (og yngre for den saks skyld) skal sitte og kritisere mennesker på nettet.. Det er et stort tankekors. Jeg synes synd på Sophie Elise og andre bloggere som får gjennomgå.. en del mennesker er helt nådeløse. Hva tror de at de oppnår med å holde på slik..??! *Rister på hodet*

    4. Hjernedød kan være så mangt. Jo eldre man blir jo mere må man trimme hjernen med f.eks kryssord, lesing eller andre ting. Hvis hjernen og tankene er med lever man lenge. Ha en fin kveld.

    5. Folk får jammen feie for egen dør syns nå jeg… det hjelper jo ikke stort å være surmaga og rakke ned på andre hele tida…. knurr….. klem <3

    6. Eva: Man blir jo rett og slett mørkeredd i dagslys av slike folk.

      Jeg leser ikke bloggen hennes fast, men hender jeg er innom en gang i blant bare for å se litt 🙂 Hu driver jo med mye rart og spennende, så litt gøy å følge litt med 🙂

    7. Aina: Nei, det er ikke greit uansett alder, men desto mer flaut når det er voksne mennesker som gjør det. Likevel er det ingen som skjønner hvorfor barn mobber. Bahh. Jeg blir seriøst mørkredd i dagslys av slike folk altså.

    8. Helge: Uansett hva hjernedød kan være, så forsvarer ikke det folk som sitter rundt på nettet å kaller andre for hjernedøde. Det er ikke greit!

    9. Toini: Nei, og så om hu hadde vært det hadde det ikke vært greit å kaste ut av seg slike ting uansett. Folk gjør meg seriøst mørkredd i dagslys, og jeg er ikke en gang mørkredd i mørket 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg