PERSONLIG- NÅR MAN FÅR BESKJED OM Å GÅ HJEM Å LEGGE SEG.

 

Å ikke lytte til kroppen kan vise seg å være fryktelig dumt! 

 

Formen har vært dårlig i snart en uke, men det har ikke vært verre enn at jeg har taklet det. Etter å ha sittet i to timer på jobb på mandagen, uten egentlig å ha fått gjort noen ting, måtte jeg bare innse nederlaget og komme meg hjem. Hver eneste millimeter av kroppen verker og smertene er uutholdelige! 

Jeg fikk legetime i går. Full av smerter satt jeg på venterommet, hvor legen var 40 minutter forsinket, og prøvde å ikke dø på meg. Smertene er så intense at jeg er kvalm og kan kaste opp når som helst. Jeg må ta meg skikkelig sammen for å ha litt kontroll på meg selv. Kroppen har mest kontroll.

Alt er så vondt at kroppen rister ukontrollert når ting blir for ille. Jeg går med smerter 24/7, 365 dager i året, men nå er det så ille at jeg mer eller mindre ligger i fosterstilling og har bare lyst til å ikke eksistere føre ting blir bedre. Jeg har ingen form for smertestillende som hjelper litt på vei. Alt er bare fælt!

Fastlegen min har ferie så jeg måtte inn til en annen lege i går. Jeg endte opp med en sykemelding på to uker, uten noen form for smertestillende, med beskjed om å gå hjem å legge meg! Jeg blei irritert i går og jeg er fremdeles irritert i dag. Mest sannsynlig kommer jeg til å bli irritert for alltid!

Hva hjelper det med en sykemelding for å gå hjem å legge seg, når jeg ikke får noen ting som kan hjelpe mot smertene slik at jeg i det minste kan få slappet av litt? Jeg har så intense smerter at det føles ut som kroppen har 200 i feber. Det gjør vondt å ha klær på fordi de kommer bort i huden.

Det hjelper ikke akkurat å kle av seg, for det gjør vondt å ligge i sengen, eller på sofaen. Jeg må skifte stilling hele tiden for at smertene ikke skal bli for intense på et og samme sted for lenge om gangen. Jeg har altså så vondt, men likevel får jeg ikke smertestillende mot smertene.

Hvordan skal jeg komme meg tilbake på jobb hvis dette ikke gir seg? Jeg ville heller ha hatt en kortere sykemelding med noen form for smertestillende som kunne hjelpe slik at jeg i alle fall hadde greid å være på jobb, om så bare noen timer om dagen. Nå er jeg mer eller mindre sengeliggende hele dagen.

Å ikke lytte til kroppen kan vise seg å være fryktelig dumt! Jeg har veldig problemer med å innrømme at jeg ikke er i form, så jeg presser meg til det ytterste hele tiden. Nå gikk det ikke lenger og denne gangen smalt det skikkelig. Jeg har null kontroll på når dette eventuelt blir bra. 

 

Er du flink til å lytte til kroppen?

 

________________________________________________________________________________

#personlig #syk #dårligform #sengeliggende #sykemeldt #nederlag #smerter #uutholdelig #vondt

________________________________________________________________________________

18 kommentarer
    1. Uff dette er jo ikke bra! Merkelig at legen ikke gav deg noen ting for smertene!
      Ønsker deg masse god bedring <3
      Har absolutt blitt flinkere til å høre på kroppen, men kunne nok oftere vært enda flinkere :p

    2. Hei!
      Huff så kjedelig 🙁 Ikke bra i det hele tatt. Jeg har brukt mange år på å lære meg å lytte til kroppen. Å lære sånn nogenlunde hvor grensene er så jeg ikke går på slike smeller lenger. Og det går som regel bra……………..
      Du må få i hus paracet og Ibux. Du kan ta 2 stk 500 mg paracet om gangen i inntil 3 ganger for dagen. Det hjelper å roe ned litt………. Ibux kan du kombinere litt med paracet. Noe må du ta for å roe ned, så jeg anbefaler deg dette 🙂
      Det er så trasig når dette skjer…………….. Ønsker deg masse god bedring. Jeg vet at det er like vondt å ligge som å sitte som å gå som å stå…………. ja uansett……. men med smertelindring bedrer det seg litt etter litt.
      Sender deg varme klemmer!!!

    3. Off, håper det slipper taket litt, så det ihvertfall ikke er like intenst.
      Nei, jeg er ikke flink til å lytte til kroppen. Har pushet meg selv for langt alt for mange ganger. Hodet ønsker og vil, men kroppen henger ikke med. Skit fatigue! Jeg får influensafølelse med ledd og muskelsmerter attåt. Ingen smertestillende som tar det bort, kun hvile og atter hvile. Søvn funker ikke. Bare å sitte i sofa og prøve å slappe av… På det værste har jeg ikke klart å tørke meg etter en dusj, eller strekke meg etter fjernkontrollen (led meg igjennom Hotel Cæsar).
      Vi bør kanskje bli flinkere å lytte til skrotten alle mann? 🙂 God bedring, ønsker deg alt godt <3

    4. Uff, stakkar deg 🙁 Høres helt grusomt ut. Jeg har blitt flinkere til å lytte til kroppen, og si fra på jobb om hvordan jeg må ha det. For mye stress trigger Hjernhinnebetennelse hos meg, så det vil jeg IKKE ha…Så nå slipper jeg det, for jeg har sagt fra hvordan det må være. Ikke noe poeng å ødelegge seg. God bedring til deg <3

    5. Etdiktomdagen: Hadde ibux og paracet fungert hadde jeg jo ikke akkurat ligger her å vridd meg i smerter. Jeg fikk de sterke paracetene for en tid tilbake, sammen med voltaren for å takle muskellåsningene- det hjelper ikke det heller.

      Tusen takk <3

    6. Huff da………. 🙁 Men da burde du jo få noe som kan virke og som kan hjelpe deg. Du kan jo ikke ha det slik…………….. Du må få noe på resept. Ringe fastlegen/vikar i morgen og be om noe smertelindrende. Tramadol hjelper meg på det værste.
      Det er så trasig når det går så langt som det har gått med deg nå………..
      klemmer

    7. Uff, stakkars deg. Håper alt ordner seg og at du får noe medisiner.
      God bedring <3
      Jeg skjønner nå at det er viktig å høre på kroppen sin!

    8. Etdiktomdagen: Ja, man skulle jo tru det, men har vist blitt litt sånn at vikarer/andre leger enn fastlegen ikke skriver ut noe særlig med resepter. Fryktelig dumt å bli syk hvis legen sin ikke er på jobb, med andre ord.

    9. Sommer og ferietid gjør ikke resepter og sykemeldinger noe enkelt for folk. Akkurat som om man ønsker å bli syk i ferien… Høres ikke ut som om du har det bra i det hele tatt! Men jeg vet, ikke lett å høre på det kroppen forsøker p fortelle. Klem til deg

    10. Anne Grethe: Nei, virkelig ikke. Men da har jeg erfart det også, og veit at jeg ikke trenger dra til lege neste gang, for man får jo uansett ikke noe hjelp.

      <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg