PERSONLIG- DET FINNES IDIOTER HELE ÅRET, DE ER BARE MER SYNLIGE OM VINTEREN.

 

Som julekvelden på kjerringa, eller hva det nå sies. 

 

Ærlig talt folk, det er ikke sånn at årets første snøfall kommer som en overraskelse fra intet! Selv jeg som aldri, og da mener jeg aldri, følger med på værmeldingen greier å få med meg når det er meldt glatte veier og snø! Jeg venter ikke til februar neste år med å sette på vinterdekkene liksom.

Hvert eneste år er det tusenvis av mennesker som setter andre, uskyldige mennesker, i fare fordi de ikke har skodd bilen for vinteren. Det finnes ingen mennesker med respekt for seg selv eller andre og med et lite snev av sunn fornuft som kjører rundt på sommerdekk når det er såpeglatt og snø ute!

Ingen! Og det sier pokker ta meg litt om deg som faktisk gjør det, ofte år, etter år, etter år. For faktisk trur jeg ikke slike idioter lærer noen gang. Det finnes idioter hele året, de er bare mer synlige om vinteren. Som julekvelden på kjerringa du liksom, ærlig talt! Hvor idiot er det egentlig mulig å bli. 


Bildet er funnet på Hurtigruta Carglass sine sider. 
 

En ting er å ikke ha vinterdekkene på, en annen ting er å kjøre rundt med sommerdekk på vinterføre! Hvis det var slik da, at det første snøfallet kom så veldig overraskende på, og man våkner på morgenen og det er snø, men bilen fortsatt har sommerdekk, så ringer man til sjefen og sier at man blir forsinket!

Det er mye bedre å komme for seint til jobb, fordi man trenger en time på å skifte dekk før man kan kjøre, enn å utsette uskyldige mennesker for fare bare fordi du absolutt må ut å kjøre på sommerdekk. Det hjelper ikke at jeg kjører pent og tar hensyn i trafikken når det finnes så mange andre idioter på veien. 

Jeg blir bare oppgitt på slike egoistiske idioter at jeg får lyst til å gi de en knyttneve rett i fleisen. Sorry, men det er helt sant. Det gjelder like mye deg jeg kjenner, som deg jeg ikke kjenner. Jeg vil i alle fall ikke ha et liv på samvittigheten. Og med det passer det å avslutte med: Bruk refleks i mørket! 

 

Hva syns du om alle idioter som er ute å kjører på sommerdekk på vinterføre?

 

_________________________________________

#meninger #vinterføre #idiot #glatteveier #refleks

_________________________________________

12 kommentarer
    1. Uff..ja, mye tullinger i trafikken..og verdensmestere..for DE mener de klarer å kjøre sååå fint uten riktig dekk! helt til det går galt! grrrrr…AMEN enig med deg!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ikke sant- verdensmesterne er gjerne de som ikke veit hva “riktig plassering i rundkjøringer” er og hva blinklyset brukes til. De kjører greit syns de, for de krasjer aldri, men de ser ikke hvor mye kaos de skaper for bilene foran, bak og ved siden av som ikke veit hvor han skal,hva han driver med, eller hva planene er. Verdensmestere burde bli tvunget til å ta lappen på nytt hvert år- tipper de stryker en del ganger før de får lappen på nytt 😛 ha ha

    3. Hei!
      Enig med deg!!!!!!!!!!
      Dette kommer aldri som julekvelden på kjerringa…………… det må være om det kommer snø i august eller september…………. etter det KAN det jo komme is og snø……….. også MÅ en bare skifte og være klar 🙂 Dette med å drøye det i lengste laget synes jeg ikke noe om.
      Veldig godt innlegg!!!
      Ønsker deg en flott torsdag!

    4. Helt enig!
      Skal godt gjøres å IKKE legge merke til føret når man trør utenfor døren. De aller fleste må en tur ut i frisk luft før de kommer seg til garasjen el. Ingen unnskyldning, er det glatt så lar man bilen stå. Livet til en selv og andre er verd den buss eller togturen.

    5. Etdiktomdagen: Nei, ikke sant, og derfor er det bare irriterende og tullete at det hver eneste år er så mange tusenvis av mennesker (inkl politiet) som ikke har vinterdekk på når snøen/glatta ført har kommet. Til og med jeg som aldri føler med på værmeldinger får det liksom med meg.

      Takk 🙂 Ser brått at det er lørdag- så ønsker deg en god helg 🙂

    6. Mia: Ikke sant! Folk er bare tullete og trur de er verdensmestere bak rattet liksom- en vakker dag går det så absolutt ikke bra og da kunne de brått ha ønsket de hadde skiftet dekk tidligere, eller også tok buss, eller tog til jobb de dagen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg