PERSONLIG- FORBILDE.

 

Forbilde, en selvbiograf skrevet av Sophie Elise. 

 

Jeg leser ikke bloggen til Sophie Elise fast, men er det noe jeg veit så er det at jenta ikke er dum! Det mange glemmer er at det alltid, uten unntak, finnes et menneske bak bloggen. Et menneske med et liv, mer erfaringer og med drømmer. Akkurat slik som de fleste andre som ikke har en blogg. Et menneske. 

Akkurat som at jeg ikke leser bloggen hennes fast hadde jeg heller ingen planer om å lese boken hennes. Jeg var bare en tilfeldig tur innom bokhandelen. Tilfeldig blir å lyve. Jeg elsker bøker og jeg elsker lukten av bøker så jeg er alltid innom en bokhandel når jeg har anledning, for å lukte og for å ta på. 

Tilfeldigvis sto boken til Sophie Elise ved siden av en bok jeg strakte meg etter. Og tilfeldigvis blei hennes boken med meg hjem. Jeg har lest den fra perm til perm, noen kapitler flere ganger. Jenta er sterk, jenta er smart og jenta er like menneskelig som alle andre! Jeg liker Sophie Elise jeg. Hu er spesiell. 

 

Har du lest Forbilde? 

 

_______________________________________________

#personlig #bok #forbilde #fordommer #sterk #ærlig #smart

_______________________________________________

10 kommentarer
    1. Er så enig med deg – man må ikke glemme at det er mer til mennesket bak, enn bare det man leser på bloggen. Jeg har ikke lest boka – enda – men blir garantert å gjøre det. Og siden jeg store deler av livet har bodd i Harstad, der Sophie Elise kommer fra, vet jeg fra “folkesnakk” fra de som kjenner henne, at tøtta er både modig og sterk, og har så absolutt vettet i orden, selv om bloggen hennes av og til prøver å motbevise det.. =)

    2. Ikke lest den. Leser generelt lite bøker nå 😮 og tror ikke jeg kommer til å lese denne. Men sikkert smart hun, har jo fått til mye. 🙂 Men du er også smart 🙂

    3. Ja hun er helt klart ikke dum..men har noen litt dumme uttalelser..som mange, mange andre…hihih..jeg har ikke lest boken nei..og leser sjeldent sånne bøker…Så bra du likte den…

    4. Alle har vi skjulte talenter 🙂 Leser ikke toppbloggere, litt for trass, og litt for det at jeg orker ikke disse som alltid driver med clickbait, og litt fordi det de skriver om kanskje ikke interesserer meg så veldig ;P Men så klart er det jo mange bra også da, sånn sett 🙂
      Men ikke lest boken hennes heller. Bra den falt i smak da ^^
      Liker også å gå rundt i bokbutikker for å se 😀 Leser ikke så mange bøker, siden jeg heller ser filmer og serier. Men noen ganger finner jeg noe som jeg vil lese også 🙂

    5. Helene: Ja, på den tiden hu opprettet bloggen så var det jo løsvipper og extantions som var det helt store, og det var på en måte det hu brukte som image, samtidig som hu ville vise at det var et følelsesmenneske bak det 🙂 Og måten hu fikk en kjent blogg på var jo også litt morsom 🙂

    6. frodith: Etter at jeg blei syk har jeg ikke greid å lese bøker fordi jeg har null energi, samtidig som at jeg er så rastløs at jeg ikke har tid til å sitte i ro med en bok- prøvde å lese et par bøker i fjor høst, men det gikk ikke 😛 Denne boken er jo veldig lettlest, nesten som en blogg 🙂

      Og, det var litt interessant å bli bedre kjent med jenta bak bloggen- for det er ingen tvil om at hu har hatt et hardt liv, og likevel greid å komme så langt som hu har 🙂

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg er ikke akkurat dum jeg heller, men du verden så mange teite formuleringer man kan komme med likevel altså 😛 Og, Sophie Elise har jo en provoserende blogg, og noen ganger gjør hu seg dum for å irritere, men for å få opp øynene til folk også- noen er bare så dumme selv at de ikke skjønner det 😛 Slik som den gangen hu skulle sette fokus på Røde kors, eller hva det nå var, men ikke kunne hjelpe pga den dyre vesken sin 😛

      Jeg leser i grunn ikke så mange bøker av dette slaget, men en selvbiograf er en selvbiograf 😛 he he.. Og, det var litt gøy å lese om fremgangen hennes og hvor mye det har kostet henne 🙂

    8. Søtmonsen ): Clickbait er dritkjedelig! Men der er ikke Sophie Elise den verste- trur sjeldent jeg har blitt lokket inn på den bloggen med en overskrift faktisk. Mammatilmichelle derimot- hu er helt tragisk på det planet.

      Ei bok er alltid fint, syns jeg 😀 Leser dessverre ikke så mye som før, men håper jeg kommer inn i det igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg