HVERDAG- Å TA BUSS FOR FØRSTE GANG PÅ 8 ÅR.

 

Det blir som å starte på nytt! 

 

Broren min fikser på bilen sin, som ikke er helt samarbeidsvillig, så jeg lånte ut bilen min til han i går kveld slik at han skulle komme seg hjem og på jobb i dag. Jeg er jo i Halden og her stopper bussen rett på utsiden av døren, nesten. Det er rett på utsiden, jeg må bare krysse veien så jeg står på riktig side.

Jeg har ikke tatt buss siden jeg gikk skole og der var jeg ferdig i januar 2009. Og så fikk jeg lappen i oktober 2008, så jeg kjørte nesten bare bil de siste månedene sånn at jeg skulle bli vant med å kjøre bil. Nå er det vel ikke noe hokuspokus å ta buss, bare jeg finner ut når bussen faktisk går. 

Jeg gidder ikke å stå ute i en evighet å fryse for å vente på bussen, for å si det sånn. Ikke var jeg så smart at jeg fant en enkel oversikt på nettet heller. Herlighet, skulle tru jeg var oppvokst på 1880 tallet liksom. Men, Petter vil vel strekke på beina, så vi kan gå over veien og sjekke tidene der, vil jeg tru.

Jeg regner med det fremdeles finnes busstider på tavler i busskuret og at de er oppdaterte. Ellers hadde jeg vel ikke brukt mer enn ca. 30 minutter på å gå til byen heller, uten hund vel og merke, men luen min ligger i bilen, jeg er nydusjet og det er dritkaldt, som i helt sykt kaldt ute, så det er ikke aktuelt. 

 

Tar du ofte buss? 

 

_____________

#hverdag #buss

_____________

20 kommentarer
    1. Jeg tar busser og trikker og baner hele dagen og hver dag. Men de kommer hele tiden, så jeg sjekker ALDRI tider nesten. Kun når jeg skal med tog 🙂

    2. Ikke ofte nei, men har hendt et par ganger i løpet av de siste åra.. noen ganger er jeg svimmel og da er det skummelt å kjøre.. Greit med buss og tog bare man kommer litt inn i rutetidene ja :)) Håper bilen din blir i orden da.. Veldig fint bilde av deg <3

    3. frodith: Når jeg gikk skole gikk det busser til og fra byen i alle retninger hvert kvarter, sånn ca. her gikk de visst kun én gang i timen- men jeg rakk det jeg, så det gikk bra det 😛 ha ha..

    4. annebe: Herlighet, jeg kom meg både av og på bussen, men det var veldig rart å ta buss igjen altså 😛 ha ha.. Det er ikke noe galt med bilen min, jeg har bare lånt den bort til broren min, siden bilen hans ikke virker 🙂

    5. Så kjedelig! og jeg har ikke tatt buss på deg jeg kan huske…Bjørn tok meg med på trikken i Oslo for noen år siden..hihih..bønder i byen…hihih (bjørn har bodd mange år i byen) Så jeg er nok en bil person jeg også ja…Håper bilen din blir frisk nå da…

    6. Sånn var det ja, trodde han lånte den for å “fikse”den jeg.. godt den er i orden da.. så du slipper flere utgifter .. :))
      Bra du klarte å komme deg av og på også..hehe…

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Altså, min bil er frisk som en fisk, det er bilen til broren min som ikke virker, derfor lånte han min bil 🙂

      Det trikkgreiene var jeg med om en gang vi hadde klassetur til Oslo på barneskolen- første og siste gang for min del det altså :O Ha ha.. Da er buss mye bedre 🙂 Jaggu kom jeg meg både på og av bussen i dag, og jeg betalte billetten med kort- det kunne man ikke sist jeg tok buss 😛 ha ha..

    8. annebe: Ja, jeg hadde jo bilen på eu-godkjenning på torsdag, eller onsdag, eller når det nå var 🙂

      Ja, det var ikke verst det altså 😛 ha ha

    9. Hehe, skal ikke være enkelt nei 😛 Jeg føler de på nett ikke er helt rett, og stoler mer på de i busskuret 🙂 Sånn jeg opplevde det nå da jeg tok en ny bussrute da jeg var på praksis ;o

    10. Nei, buss tar jeg aldri…. Sist var da vi var i Trondheim i februar – da fløy vi, og bussa rundt for resten…. godt å få fiksa bilen da! 🙂

    11. Søtmonsen ): Det tok litt tid før jeg skjønte busstabellen i busskuret. Det sto jo bare “minutter over hver time” og så sto det et tall- hallo, det var jo de minuttene over timen det liksom 😛 ha ha.. Tidligere sto alle, som i absolutt alle tider der- litt komplisert å lese til å begynne med, men det blei jo en vanesak. Nå var det jo enklere, det var bare for enkelt før jeg skjønte det 😛 ha ha

    12. Margrethe: Blir nok en stund til neste gang for meg også altså 😛

      Hmm, lurer på hva jeg har skrevet feil, men det er ikke min bil som ikke virker- det er broren min sin bil som ikke virker, derfor fikk han låne min bil slik at han skulle komme seg hjem og på jobb dagen etter 🙂 Alle ser ut til å tru at det er min bil som ikke funker 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg