HVERDAG- HVA SKAL TIL FOR AT DU KLIKKER DEG INN PÅ EN ANNONSELENKE?

 

Det er kanskje litt skummelt. 

 

En sjeldent gang hender det at jeg har et innlegg som er merket med “//annonselinker” oppe i høyre hjørne. Dette betyr enkelt og greit at jeg tjener penger hvis du klikker deg inn på linken. Det koster deg ingenting å klikke deg inn på selve innlegget, og det koster deg ingenting å klikke på linken. 

Linken er heller ikke koblet til virus. Det er kun en link til et produkt, som jeg linker til. Ikke noe farlig i det hele tatt. Har jeg for eksempel linket til et par sko betyr det bare at du kan lese mer om skoene og få oppgitt prisen på akkurat de skogene. Og så tjener jeg ei krone, eller to på at du klikket på linken. 


Jeg har tidligere linket til adidas-skoene mine. 999 kr, for de som lurer på prisen. 

Så ufarlig er altså det. Det er som sagt ikke ofte jeg legger ut linker jeg tjener noen kroner på, men det hender en sjeldent gang. Det er svært sjeldent at noen klikker seg inn på disse linkene, og det er helt greit. I stedet får jeg spørsmål om for eksempel pris i kommentarfeltet. Jeg svarer mer enn gjerne på det.

Men hva skal til for at du klikker deg inn på en annonselenke, hvis du er nysgjerrig på produktet det blir linket til? Eller hva er grunnen til at du ikke trykker deg inn på linken, hvis du faktisk er nysgjerrig på produktet? Man blir ikke akkurat rik av slike linker, men det er alltid gøy å se at det har tikket inn ei krone. 

 

Hva skal til for at du klikker deg inn på en annonselenke? 

 

_________________________________________

#hverdag #annonselenker #spørsmål #tjenepenger

_________________________________________

12 kommentarer
    1. Veldig ofte hvis det er innlegg som er sånne som handler om salg av noe, med en lenke eller noe, så hopper jeg ofte forbi innleggene. Jeg er så lite interessert i kjøp på nettet, og synes ikke innlegg om forskjellige produkter er så moro. Men noen ganger leser jeg dem, men sjelden klikker meg videre. 🙂

    2. frodith: Samme her- jeg heller klikker meg ikke inn på produkter, eller salg, som ikke interesserer meg- selv om jeg er stor tilhenger av nettshopping. Ha ha. Med mindre det er ei god bloggvenn, da kan jeg gjøre det bare for å gi de de få ørene/kronene de tjener på det 🙂

    3. Jeg klikker sjeldent inn på dem..fordi jeg ikke er inntressert i produktet..men hadde jeg vært det…ja da hadde jeg vel klikket meg inn..i stedefor å spørre deg et annet sted..Synd de ikke blir brukt da..men jeg er ikke så på netthandel..holder meg til wish jeg…hihih ( ikke annonse)

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg klikker meg heller ikke inn på ting som ikke interesserer meg 🙂 Men, jeg klikker meg som regel inn, uten å lese så mye (ha ha) på linker som nære loggvenner legger ut, bare for å være grei å bidra med de ørene/kronene de tjener på det 🙂

      Det gjør meg ingenting at folk ikke trykker inn på linkene, jeg taper ikke noe på det liksom, men jeg blir jo litt nysgjerrig på hvorfor noen eventuelt ikke klikker seg inn, når de likevel viser interesse i kommentarfeltet 🙂

    5. Atle Lundhaug: Det er jo en fordel at ting er spennende 🙂 Jeg skjønner jo at det kanskje ikke er så spennende for deg å se på jentesko liksom- med mindre du har en fetish for det da 😛 ha ha..

    6. Ja om det kan hjelpe deg,..så skal jeg da klikke meg inn…kanskje flere også gjør det nå som de VET det…jeg ante ikke at det forgikk sånn…:-)

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, altså, det hjelper meg ikke så mye sånn sett, så folk trenger jo ikke å trykke seg inn bare for å trykke seg inn, bare for at jeg pleier å gjøre det med andre liksom 😀 Jeg er mest bare nysgjerrig på folk som er interessert i kommentarfeltet, men som ikke klikker seg inn på linken for å se produktet der 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg