PERSONLIG- HJELP OSS Å HJELPE.

 

Hjelp oss å hjelpe er en frivillig organisasjon som blei til pga en enkel facebookstatus.

 

Det er mange som trenger hjelp her i “verdens beste land å bo i”. Både barn, voksne og eldre. Spesielt nå når julen nærmer seg er det ekstra tungt for mange. De er hjemløse, de er familier med dårlig råd, de er eldre som sitter aleine. De er barn, de er voksne, de er gamle. De er rett og slett sultne, kalde og aleine. La oss hjelpe det vi kan. Alt hjelper. 


Trykk på bildet for å komme til “Hjelp oss å hjelpe – Østfold” sin facebookside. 

Jeg oppdaget en handlevogn med noen varer i ved kassen på Rema 1000. På lappen sto det “Kjøp gjerne en ekstra vare, og legg den i kurven vår. Da hjelper du noen som trenger det”. Og det gjorde jeg. Det blei gjort sånn i full fart, men jeg fikk i alle fall gitt noe. Jeg kommer til å gi mer neste gang jeg er på butikken. Alle monner drar. Litt er bedre enn ingenting. 


Trykk på bildet for å komme til “Hjelp oss å hjelpe” sin facebookside. 

Hvis du er flink til å strikke votter, luer og skjerf er det også noe de setter utrolig stor pris på. Litt hjelp fra deg og meg kan utgjøre en kjempestor forskjell fra de som trenger det. Selv en liten ting er bedre enn ingenting. Ikke bare mat, men også gaver, nå når julen nærmer seg. La oss hjelpe “Hjelp oss å hjelpe” slik at flere kan gå julen i møte med litt mindre bekymring. 

 

Har du hjulpet noen som trenger det? 

 

_______________________________________________________

#personlig #hjelpossåhjelpe #mennesker #hjelp #fattigdom #hjemløs

_______________________________________________________

10 kommentarer
    1. Så flott tiltak..med handlevognen..får de varene, eller byttes det i penger? uansett…flott å hjelpe de nær oss..syns jeg…for som du sier..vi er rike, og bor i Norge..men det ER fattige og vanskeligstilte her også…DE trenger litt ekstra syns jeg..

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, de får varene som blir lagt i vognen 🙂 Ja, det er mange som trenger hjelp her i landet, som ikke får det av staten, men som absolutt skulle vært tatt med i statsbudsjettet. <3

    3. Har gitt endel til de 🙂 har gitt klær, pynt, vesker og annet jeg ikke bruker eller passer. Samme med leker barna ikke leker med å tøy de ikke passer. Har aldri sett vognen så har ikke fått gitt noe mat enda.

    4. Jepp jeg legger nesten allti en ting eller fler i handlevognene som er på butikkene jeg er innom, ofte er jeg nede med klær (enten etter oss selc eller har samlet inn) leker, godterier, etc 🙂 har også hjulept til med å levere/hente matvarer når de trengte hjelp til å frakte fra en by til en annen 🙂 vi har ikke all verdens selv, men gir når vi kan.. og jeg håper når vi en dag sitter med 2 sikre faste inntekt at vi kan hjelpe enda flere !

    5. De har jeg hjulpet masse her i Oslo og i Askim 🙂 Det er en flott gruppe som hjelper frivillig ved siden av jobben sin og familie <3 Supert at de har slike handlevogner <3

    6. Silje: Det er jo helt supert at ting vi ikke bruker, men som fortsatt er fint, kan brukes av noen andre som faktisk trenger det og setter pris på det <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg