PERSONLIG- Å GLEDE ANDRE.

 

Å gjøre andre glad er nok den hyggeligste tingen man kan gjøre. 

 

For en tid tilbake skrev jeg innlegget “Det hjelper ikke å bry seg på facebook”. Og med det mente jeg at det ikke hjelper på trykke “liker” når man likevel ikke bryr seg i virkeligheten. Likevel er facebook et sted man virkelig kan engasjere seg og andre og det er bra. Det er viktig å få ting frem i lyset, helt klart.

For en tid tilbake kom jeg over et innlegg som blei delt av flere av mine venner på facebook. Innlegget handlet om ei jente som blir mobbet på skolen og som aldri blir invitert på bursdager. Hele historien er bare kjempetrist! Ingen skal måtte bli behandlet på denne måten denne unge jenta blir behandlet på!

At innlegget har blitt delt på facebook flere tusen ganger er kjempeflott. Det viser et stort engasjement, og det er viktig. Men her beviser det også at folk faktisk bryr seg i virkeligheten. Etter at moren til jenta delte innlegget på facebook har det kommet flere hundre brev og pakker i posten til jenta. Fantastisk. 


Jeg bryr meg, både på facebook, blogg og i virkeligheten! 

Jeg har vært inne og sett på facebooksiden til moren, og det er ikke bare i Norge folk bryr seg. Til nå har det kommet brev og pakker fra Danmark, Sverige, Hellas, USA og England, blant annet. Det er jo bare helt fantastisk å se hvor mye folk faktisk bryr seg, selv om de ikke kjenner vedkommende personlig. 

Jeg kjenner heller ikke disse menneskene personlig, men likevel ønsker jeg at denne flotte jenta skal få en uforglemmelig bursdag. Jeg skal derfor også sende en bursdagshilsen til henne, samt en liten gave. En liten oppmerksomhet for å vise at det finnes noen som bryr seg, selv om man ikke kjenner dem. 

Mobbing er en forferdelig ting, som er vanskelig å få en slutt på. Det jobbes hardt i samfunnet for å få en slutt på mobbing, men dessverre vil det alltid finnes idioter til foreldre som nekter å se problemet med seg selv og sine avkom. Det er trist. Voksne folk burde vite bedre. Vi må aldri gi opp kampen, uansett!

 

Engasjerer du deg på sosiale medier? 

Engasjerer du deg i det virkelige liv?

 

___________________________________________________

#personlig #engasjement #bryseg #mobbing #bursdagshilsen

___________________________________________________

14 kommentarer
    1. Anne Grethe: Ja, jeg føler litt på den jeg også. Man kan liksom ikke ta helt av heller, selv om man bryr seg. Noen ganger er det kanskje nok å trykke “liker”, eller “del”, uten at man trenger å sende gaver i posten, eller slikt. Det må være helt lov <3

    2. Det som er synd oppi det hele, med den jenta, er at når moren delte innlegget på Facebook, så burde det vært folk i nærmiljøet som kom med pakker og invitasjoner, og ikke masse ukjent folk. Selv om hun nok blir glad, og det er supert. Det beste hadde vært om folk DER HJEMME snudde, og inviterte henne, fordi de så hvor feil det var .. 🙁 Jeg bryr meg ikke så mye på sosiale medier, sånn med deling og likes og sånn. Men jeg skriver lange kommentarer til folk som sliter, og sender en melding på bakrommet. Men jeg bryr meg mer utenom sosiale medier tror jeg 🙂

    3. frodith: Det er jeg helt enig i! Og ut i fra en status jeg kunne se på siden til moren er det visst også noen i nærmiljøet som har gjort det også, og det er bra 🙂 Likevel syns jeg det er flott at mange, selv i andre land viser at de bryr seg og viser at slik skal det ikke være.

      Jeg er ikke den flinkeste til å dele og like slike ting på facebook heller, men kan som du sier skrive kommentarer og meldinger der jeg føler det er riktig. Og uansett syns jeg det aller viktigste er å bry seg ute på gaten, der det trengs 🙂 Det er lett å trykke “liker” uten å egentlig sette seg inn i hva situasjonen faktisk handler om.

    4. Så snill du er! og ja, du har virkelig omtanke for alle!! Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke engasjerer meg så mye i andre og slike ting..føler faktisk jeg har hatt nok med meg og mitt en god stund..og er nok blitt en liten einstøing..hihih..Men HATER mobbing og utstøting av folk!

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk 🙂 Jeg bryr meg veldig om andre, og noen ganger føler jeg for å vise det også 🙂

      Og enig med deg- noen ganger må man faktisk tenke på seg og sitt, og det er helt lov <3 det finnes uendelig mange slike historier, og andre triste historier, og man kan ikke engasjere seg i alle, å bry seg i tankene er mer enn nok ofte <3

    6. Engasjerer meg begge deler. Kanskje det av og til blir litt i overkant. Men jeg har sterke mennger og gir meg ikke. Bryr meg om alle uansett – til og med de som før har gjort meg vondt. Rart med det.

    7. Ja, har sett flere sånne saker fra tidligere ;/ Er så fælt at det aldri blir en stopp på mobbingen.. Du er nå bra god da, som skal gjøre det <3 Håper hun virkelig får en uforglemmelig bursdag <3

    8. Søtmonsen ): Ja, det er mange slike saker, dessverre. I forrige uke, eller litt lenger siden var det en far som laget et innlegg på finn om en “trist jul”. Han følte jeg virkelig for å hjelpe, men når jeg leste om han i avisen viste det seg at han hadde fått så mye at han måtte si nei til resten- han ville ikke utnytte situasjonen og hadde allerede fått mange gaver til sønnen og og penger så han kunne kjøpe mat for i julen 🙂 Det er så flott at folk vil hjelpe <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg