FOLK MÅ SERIØST TA SEG SAMMEN!

Jeg har sjeldent hørt maken til sutring på voksne mennesker.

Det er ferie og mange av grensene er stengt, noe som resulterer i at de aller fleste ferierer i eget land – trur du helt seriøst at du da er aleine på diverse fornøyelsesparker? I det siste har det dukket opp den ene sutreartikkelen etter den andre i diverse nettaviser, der folk sutrer over at de må stå i kø, at diverse show er utsolgt og at dyrene ligger i skyggen og dermed ikke synlige attraksjoner.

Hvor skal jeg begynne? Jeg har mest lyst til og bare be folk holde kjeft og ta seg sammen! Det var en familie som skulle på en fornøyelsespark i Sverige og klaget på at de måtte betale 13 000 kr for å klappe noen lam og geiter. I forkant hadde moren vært inne på hjemmesiden til fornøyelsesparken for å kjøpe billetter til et delfinshow, som hu klart og tydelig fikk beskjed om at var utsolgt for de aktuelle dagene.

Hu tenkte de bare kunne stå i kø for å komme inn på showet likevel. Altså, hvor skal jeg begynne her? Stå i kø for å komme inn på et show som allerede er fult? Hvordan tenker du da? Egoistisk much? Og nei, de betalte ikke 13 000 kr for å klappe noen sau, eller geiter, eller hva det nå var, hele reisen med drivstoff, hotell, mat og inngangsbilletter kostet 13 000 kr, inngangen ca. 2 500 kr for familien.

At man velger å reise til en fornøyelsespark midt i fellesferien og at på til når du veit at delfinshowet er utsolgt er faktisk ikke fornøyelsesparken sin skyld! Og om sommeren er det ofte varm, det har vært godt over 30 grader i solsteiken, selvfølgelig søker dyrene skygge, som kan resultere i at de er vanskelige å se inne blant trær og annet skydd. Det er levende vesener, ikke roboter- hva forventer du?

Og så har du de unge voksne midt i fellesferien som klager på at det er kø til diverse attraksjoner- hva forventer du? Det er midt i fellesferien, selvfølgelig er du ikke aleine på et slikt sted. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det. Til og med jeg skjønner det og jeg jobber så absolutt ikke på NASA. Jeg bare skjønner ikke dette behovet for å sutre over ting som ikke er noe å sutre over.

Men det stopper ikke her og det er kanskje ikke en gang det verste man kommer over. Det er ganske hårreisende å se Kari og Ola Normann i kommentarfeltet på facebook. For noen dager sier kom jeg over en artikkel om ei jente- jeg husker ikke fra hvilket land- som skulle hoppe strikk med kjæresten, men som pga en misforståelse hadde hoppet før strikket hennes var festet. Hu døde, 25 år ung!

Og dette sitter Kari og Ola Normann og ler av. Det er dessverre ikke mye som sjokkerer meg lenger, men dette syns jeg er hårreisende! Slike ekle vesener burde faktisk bli utestengt fra sosial medier for alltid. Det er noens datter, venninne, søster, kjæreste, tante og hu kunne for all del ha vært en mor. Og så ler folk av en så trist ulykke der noen mister livet. Hvordan kan man være et så ekkelt menneske offentlig?

Kari og Ola Normann er generelt veldig stygge og ekle i sosiale medier- fryktelig tøffe når man sitter bak et tastatur, enda bedre hvis man kan være anonym. Det er bare trist og flaut å se. Det er lov å mene det ene og det andre, men det finnes faktisk noe som heter folkeskikk og at man da ikke sier at man mener høyt til en hver tid. Hold kjeft og ta dere sammen, det er det jeg vil si i disse sakene.

 

 

ELEVELE

 

#personlig #meninger #samfunn #flaut #sutrete #egoistisk

10 kommentarer
    1. Folk er ikke fornøyd hvis de ikke har noe å klage over tenker jeg 😉
      Leit med nettroll også. Det burde ikke forekomme, men er dessverre et verdensomspennende fenomen. Noen er kanskje verre enn andre. Jeg har ikke studert dette verden over, men er ganske sikker på at mange norsker ikke akkurat er noen engler nei. Men de fleste tror jeg er ordentlige stort sett ♥

      1. Ja, jeg trur jo at flertallet er ordentlige folk, men når det kun er de sutrehuene som skal skrike høylytt, så er det liksom de man ser og det er nok så irriterende. Hva med å bare være litt fornøyd med at du faktisk kan dra på tur i det hele tatt? 🙂

    2. Det er så sant som det bare er sagt! Jeg har koblet inn mitt eget private filter, for å unngå opphopning av sjokkerende observasjoner.

      1. Jeg pleier som regel å scrolle pent frobi slike ting, men i det siste har det vært så sykt mye av det, så jeg måtte bare sutre over sutrete folk 😛 ha ha

    3. Å så innmari enig – folk klager og klager og klager………….! Det er akkurat som om det er katastrofe å bruke penger på ferie i Norge – jeg overhørte en her en dag som pleide å bruke 60 lappær på sommerferie i Spania hvert år – han var nå en sånn som klaga på køer osv her…………….! Ungane ville jo baaaare til Syden! Hallooooooo 🙂 takk for at du skreiv etter fortreffelig innlegg! Klem <3

      1. Norge er jo et så vakkert land at folk burde egentlig bare være fornøyde med at de nå kan benytte anledningen til å faktisk se alt vi har å by på 🙂
        Jeg syns også dyreparker og den slags er dyrt, men man skal ikke glemme at de har hundrevis av levende vesener som skal mates og gies den beste behandlingen gjennom et helt år og det koster. Smør heller med deg en god matpakke i stedet for å bruke masse penger på overpriset mat hvis du vil spare inn litt liksom :/
        Hyggelig at du likte innlegget- kjenner jeg er ute av trening på å skrive. Ha ha <3

    4. Først tenkte jeg nå du mente 13 000 kr ene og mutters alene for å klappe noen dyr, og jeh bare jøss! – snakker vi om geitene til Avicii eller? 😅 (r.i.p)

      Skjønner folk er lei og div, men… syns også som det at mye av klagingen og kronikker fra han, hun og hen er blitt nokså… hæ-ette… 🤣 og huff-ette. Og til tider ganske… blær-ette.

      Men nå skal jeg ikke skyte av meg alle kroppsdelene her jeg sitter da, i og med at jeg være litt tredjeverden-stakkarslig selv til tider 😟

      1. Ja, nei, usikker på om de geitene hadde vært verdt det uansett eier jeg altså 😛 Men det var liksom det de sutret over, at de hadde betalt 13 000 kr for å klappe noen sua/geiter/lam.. Men, nei, de hadde sovet på dyrt hotell, de hadde spist dyr mat, de hadde kjøpt masse stæsj og ja, så hadde de betalt ca 2 500 kr for hele familien å komme inn på fornøyelsesparken, hvor de at på til var klar over at f.eks delfinshoet var fult.. Liksom folk! Ha ha..

        Det er forskjell på å være litt stakkarslig, enn å springe til avisen og si at fornøyelsesparken har robbet deg for at du velger å dra drit og det er kø 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg