HUND & KATT- PETTER, MAKS KLØNETE.

 

Noen ganger er det ikke bare lett med lange bein! 

 

Når man er litt baby i hodet, men evig stor i kroppen kan det noen ganger være vanskelig å koordinere alle kroppsdeler. Det kan i og for seg være vanskelig nok for de som ikke er helt baby i hodet også, både hos mennesker og dyr. Noen er rett og slett bare maks klønete, slik som Petter og meg selv, faktisk.

Selv om Petter egentlig er ganske så lydig av seg, glemmer han seg litt når han blir litt vel ivrig. Slik som å vente på å gå ut fra bilen til han får beskjed om at det er greit. Det verste jeg veit er hunder som kaster seg ut før døren i det hele tatt er helt åpen, eller man selv har rukket å flytte på seg. 

Dette er noe vi trener mye på, og som han kan selv i søvne. Men som sagt kan han bli litt vel ivrig og da er det fort gjort at kroppen lever sitt eget liv. Hopper han ut av bilen før jeg har sagt det er greit, må han pent gå inn i bilen igjen og vente. Null stress det. Han er veldig flink altså, men han er litt baby enda.

I går visste han at det vanket masse kos når han kom seg ut fra bilen, så han hoppet så klart ut før det var lov. Det var ikke noe problem å få han inn i bilen igjen, men det var nesten så han sto og trippet mens han ventet på de magiske ordene. Jeg burde nok ha ventet til han roet seg helt før jeg slapp han ut.


Bare litt klønete å lande med haken først i asfalten. 

I det han skulle ta fart med frambeina for å hoppe ut forsvant teppene/madrassene under beina på han og han gikk i asfalten med et smell, med haken først! Frambeina var liksom krøllet inn under resten av kroppen. Han er liksom maks klønete innimellom. Noen ganger er det ikke bare lett med lange bein.  

Jeg kunne heldigvis ikke se noe blod der han løp et par lykkelige seiersrunder etter han greide å kave seg opp på beina igjen og før han stoppet for å få litt kos. Jeg var litt redd for tennene hans, men det gikk heldigvis bra. Frambeina var det ingen tvil om at fungerte som de skulle, han sto ikke akkurat i ro.

Det var først når han la seg til å sove på båten jeg kunne se at han hadde et sår under haken. Heldigvis ikke noe alvorlige greier. Han viste absolutt ingen tegn til at det gjorde vondt, så det gikk heldigvis bra. Men å lande med haken først i asfalten kunne fort gått verre, så litt flaks må man jo ha. 

Jeg har renset såret og smurt på litt salve, bare for sikkerhetsskyld. Litt teit hvis det setter seg møkk i det og at såret blir betent. Såret ser veldig fint ut og er nok grodd seg fint i løpet av få dager. Lille klønete Petter. Han er jo morsom da, selv om man kan få litt vondt i magen når den klønete siden kommer frem. 

 

Er hunden din klønete?

Er du klønete?

 

________________________________________

#hundogkatt #hund #irskulvehund #klønete #sår

________________________________________

10 kommentarer
    1. Uffff…er nok ikke lett å være stor! BRA det gikk såpass bra..Asselli sårsalv med sink er bra! vist han lar det være på da..uten å sleike det i seg…hihih.. Det gror jo så fort på disse dyra..så det går nok bra! Ha en koselig kveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg trur ikke en gang han veit at han har slått seg 😛 ha ha.. Har smurt han uten at han har fått det med seg en gang 😉

    3. Margrethe: Jeg trur jeg og Petter er ganske like der- mulig han har lært av meg 😛 ha ha. Jeg har konstant blåmerke på høyre kneet fordi jeg alltid slår kneet i bildøren på vei ut av bilen- jeg skjønner ikke hvordan jeg får det til en gang 😛 ha ha

    4. Må vel innrømme at både to og firbeinte her i huset kan være og er klønete. Men vi bor nå sammen så det er kanskje ikke så rart…. 🙂 Koselig å se at ikke alle har samme rase. Ha en fin kveld!

    5. Barbro: Mulig han har lært av meg ja 😛 he he..

      Ja, veldig kjekt å se flere raser- er jo så mange flotte raser der ute så det hadde vært trist om alle hadde samme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg