HELT ÆRLIG, ER DU SÅ DUM?

 

Jeg blir seriøst mørkredd i dagslys! 

 

Jeg gidder ikke å skifte dekk på bilen jeg, så jeg ringer heller politiet og spør om det er greit at jeg kjører på sommerdekk, mens snøen laver ned og allerede har lagt seg som et tykt teppe på veien. Nei, veit du hva, det gjør jeg ikke, for så jævlig dum er jeg faktisk ikke! At det i det hele tatt finnes så dumme mennesker her i landet gjør meg seriøst mørkredd i dagslys! Det burde finnes grenser for hvor ekstremt egoistisk det skal være mulig å være. Jeg blir forbannet! 

Dette gjør faktisk folk. I stedet for å bare få på vinterdekkene før snøen kommer, og kjøreforholdene blir vanskelige, så ringer folk til politiet for å spørre om lov til å kjøre på sommerdekk. Helt ærlig, hvor dum er du? Det er vanskelig nok å kjøre på vinterdekk, så hvorfor i alle dager skal politiet gi deg tillatelse til å kjøre på sommerdekk? Hvorfor? Trur du helt seriøst at du er en perfekt sjåfør? Skjønner du ikke at du  ikke bare setter ditt eget liv i fare, men også alle andre sitt? 

Er du helt seriøst så egoistisk at du syns det er greit å kjøre på sommerdekk på vinterføre? Skjønner du ikke hvorfor vi har sommerdekk på sommeren, og vinterdekk på vinteren? Jeg kunne ha kommet med tusen spørsmål til, men jeg skal la være, for de menneskene som i utgangspunktet skal svare på dette kommer ikke til å skjønne en dritt likevel. Sorry, men dere som ringer til politiet og spør om tillatelse til å kjøre på sommerdekk på vinterføre burde ta dere sammen! 

 

♠ ELEVELE ♠

 

________________________________________________________________________________________________

#personlig #vinterføre #vinterdekk #kjøreforhold #dummemennesker #tadegsammen #erdetmulig

________________________________________________________________________________________________

8 kommentarer
    1. Er det virkelig noen som gjør det?! ja..det forundrer meg ikke…folk er så tankeløse og dumme….Det samme skjer hvert år…snøen kommer så overaskende..selv om det er meld i fra at i morgen tidlig..da kommer snøen…hihihi

    2. Sommerdekk på vinterføre er like dumt som og ta en skitur i Sahara. Det fønker bare ikke. Man må forberede seg til en kald årstid. Sist vinter var det jo en solid vinter men man overlevde. Kommer det plutselig en halv meter snø nå så kan man bare tenke på at sist vinter var det mye verre. Ha en fin kveld.

    3. Helt enig, sånt går ikke an i det hele tatt. Sånne mennesker er farlige for seg selv, men jammen er de farlige for oss andre også. Ja, for vinterdekk!!!!!

    4. Toini: Ja, politiet måtte gå ut i avisen for å be folk om å slutte å ringe de, for de kom IKKE til å få tillatelse til å kjøre på sommerdekk uansett. Jeg blir flau over slike folk jeg altså :O

    5. Helge: Ja, det kan man trygt si. Og vinteren kommer sjeldent brått på, da de varsler daglig. Ok, så kan man bli overrasket med at det ikke blei så kaldt, eller så mye snø som de meldte likevel, men da er man i alle fall forberedt med vinterdekkene på. Melder de minusgrader og underkjølt regn så tar man ikke sjansen på at det er feil og beholder sommerdekkene på- da er man dum da, rett og slett.

    6. natheless: De er kjempefarlige. Tenk på alle småbarn som er på vei til barnehagen, f.eks. Helt idiotisk at man trur man kan kjøre på sommerdekk når kulden og snøen er her.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg