LITT OM BARSKINGEN I GÅR.

 

Hinderløp, for spesielt interesserte. 

 

I går var det tid for Barskingen, så jeg måtte så klart opp å heie på Kristoffer og Rino, og et par andre kjente. Det er veldig gøy å se på, og det er imponerende hva de orker i den varmen. I går var det helt sykt varmt, mildt sagt. Jeg smurte meg 3 ganger med solfaktor 50 på de ca. 4 timene jeg var der, men jeg kom likevel hjem rød her og der. Irriterende. Det er ikke fint å være rød. 


1. Det tok litt tid før jeg kjente igjen Kristoffer, fordi han var så sykt møkkete. Eller var det en apa? 


2. Det går ikke an å hoppe tau og dra opp buksen samtidig, Rino! 

Løypen er egentlig 8 km, men i år har de bommet litt, så de måtte løpe 9.6 km. Det er betydelig mer når man er innstilt på 8 km. Jeg stusset også på hvorfor de brukte så lang tid i år i forhold til i fjor, men det var jo ikke rart, siden løypen var lenger enn den skulle, i tillegg var det mye brattere i år også. Så alt i alt hadde de faktisk en meget imponerende tid likevel. Flinke gutter, og jenter. 


3. Martin og Kristoffer er fornøyde med å ha kommet i mål. 


4. Tipper Rino er glad for å være i mål også! 


5. Disse løp i samme klasse og Rino tok 1. plassen, Martin tok 3. plassen og Kristoffer tok 4 plassen. Woop woop!

Etter at Bjarte, som driver Farm Ninja Challenge, hadde løpt 8 km (9.6 km) Eliteklassen og Kristoffer og Rino hadde løpt 8 km (9.6 km) Single menn klassen, skulle de også løpe som lag på 5 km klassen, som altså i år var 6.7 km fordi de hadde bommet der også. At de orker! De hadde som mål å vinne, men krampen kom og tok de underveis og det blei mye gåing, men de kom seg i mål. 


6. Kristoffer, Rino og Bjarte hopper tau. 


7. Fonøyde gutter. De kom på 7. plass av lagene. Det skilte ca. 6 minutter fra de som vant, så det var et jevnt løp. 

Kort oppsummert tok altså Rino 1. plassen i sin gruppe (Rino er broren min, for de som ikke har fått med seg det), Kristoffer tok 4. plassen og så tok de sammen 7. plassen på lagløpet. Jeg veit ikke hvilken plass Bjarte kom på i Eliteklassen, men han gjorde det helt sikkert bra. Vi grillet på kvelden og jeg tok årets første bad. Faktisk er det to år siden sist jeg badet. Det var deilig i vannet! 

 

Har du hatt en fin helg så langt? 

 

_____________________________________________________

#foto #barskingen #barskingenocr #hinderløp #gjørmebad #trening

_____________________________________________________

14 kommentarer
    1. frodith: Ja, jeg orket såvidt å se på liksom 😛 Men, de er jo gjennom en del vann og gjørme i løpet av banen, så de får kjølt seg ned litt underveis i alle fall 🙂

    2. Flott du kjenner gjorde det så bra 🙂 Artig å se bilder..men ser slitsomt ut i varmen…tøffinger altså :)) Vi har kost oss med mer bading i helga, noe særlig annet orker jeg ikke… Kos deg med kvelden <3

    3. Så kult med hinderløp, men at de orker i den varmen er et mysterium for meg! Kjenner jeg begynner å svette bare jeg ser noen som er ute og jogger i steiksola :’)

    4. Toini: Ja, det var jo helt sykt varmt i går, men de er jo “heldige” og for lov til å bade i gjørme og vann underveis 😛 ha ha…

    5. Vera Lynn: Veldig tøft gjort- og veit du? Neste år skal jeg med :O Wæææ- mer om det siden.

      Dette var nytt i Rakkestad i 2015. Da var det 150 deltagere med. I år, ferde året det arrangeres altså, var det over 1.700 deltagere, så det har vokst veldig på få år 😀 Kjempegøy! 😀

    6. annebe: Veldig gøy at de er så flinke 😀 Kunne ønske jeg hadde de samme spreke genene som broren min 😛 ha ha..

      Jeg badet i går og jeg badet i dag- jeg som aldri bader 😛 ha ha.. Er jo så varmt for tiden og vannet har blitt veldig deilig nå 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg