TO PÅ RAD!

Dette er en ny rekord, på evig lenge.

To dager på rad, folkens. Det fortjener nesten en applaus altså. Jeg har ikke tørket støv av kameraet mitt riktig enda, men mobilen min har jo markedets beste kamera, så det funker det også. Som dere kan se regner det her hos meg, så kameraet får bare overleve støv noen dager til for det ser ikke ut til at regnet skal gi seg de første dagene. Perfekt vær å være inne i.

Jeg har vært en tur nedom studioet mitt i dag. Sist det regnet noe voldsomt her så regnet det faktisk inn der nede, jeg håper ikke det skal regne like mye nå, og i så fall håper jeg huseier dere nede fikk fisket det sist gang. Det er litt stress å komme inn et sted og så er det vann steder det ikke skal. Var heldigvis ikke store mengder, men nok til at jeg måtte ommøblere litt inne på kontoret.

Jeg har i alle fall fått begge de nye maskinene mine til å funke nå. Det tok litt tid med den jeg sitter på nå, fordi jeg seriøst var så dum og korttenkt at det nesten var litt flaut når det først gikk opp for meg. Jeg kan liksom ikke skylde på at det er Apple heller, for dette hadde vært tilfelle på alt annet også. Men det er uvant med Apple, det må jeg si. Det å komme seg på internett er en prøve.

Jeg husker jeg hadde en iPhone en gang, iPhone 6, så vi snakker mange år siden, og jeg hatet den. Det er den verste telefonen jeg noen gang har hatt. Hele brukeropplevelsen var et mareritt. Jeg trur likevel at en iMac vil bli helt annerledes og ok til mitt bruk. Jeg har skjønt at jeg må lære meg snarveiene på tastaturet, for det går visst ikke an å høyreklikke slik som man er vant til.

Men jeg fant en annen måte å gjøre det på, uten å bruke tastaturet, der jeg vanligvis bare høyreklikker. Ha ha, dette er utfordrende altså. Nei, jeg bør vel egentlig gjøre noe fornuftig her hjemme. Det går f.eks ikke å høyreklikke-bort klærne som må brettes. Hvis noen finner en slik “maskin”, skrik ut! Og hvis noen har en fin oversikt over snarveien på iMac, skrik ut!

 

ELEVELE

 

#hverdag #foto #regn

2 kommentarer
    1. Du verden, her har du satt spor på bloggen. Misser en del, siden jeg er ganske så ustabil på bloggfronten. Men husker du forb… Apple. Nå er jeg blitt frelst for noen år siden, og har nåde IPhone og Mac. Og er storfornøyd. 🤗

      1. Ja, nå har jeg jaggu glimtet til med min tilstedeværelse 😛 he he… nei, iPhone er utelukket, men jeg må si jeg begynner å bli godt kjent med mac’en… Bortsett fra tastaturet – det har jeg ikke helt lært enda 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg