NU ÄR DET NATTEN.

 

Dagene bare flyr når man har det hyggelig. 

 

I dag tok vi en tur over grensen for å bade. Det er så varmt for tiden at selv jeg, som er den største badepingla ever, har badet to dager på rad nå. I dag gikk turen til Färingen i Strömstad, og selv om vannet var litt kaldere der enn i Halden, så var det bare deilig i vannet , sånn etter noen sekunder og man hadde vendt seg til det. Jeg har så dårlig kondis, så jeg badet bare i fem minutter.


Gammel vikinggrav fra 1668. Kristoffer nektet å flytte seg, så da blir han med på bildet da. 

Før vi dro hjemover for å grille tok vi et stopp ved Blomsholm for å se på noen gamle vikinggraver. Den er i alle fall formet som et vikingskip. Egentlig veit de ingenting om disse gravene, da de ikke har vært utgravd før, men historie er spennende uansett det. Jeg kunne historien bedre før, men nå har jeg glemt det litt, og i dag var det så varmt at jeg ikke en gang orket å lese tre ord på skiltene. 

Det er fin plass å gå, så det kan helt klart anbefales hvis dere har veien forbi Strömstad. Blomsholm ligger akkurat ved der man tar av motorveien til Strömstad, så det er ingen omvei. Bare en veldig fin pause, med litt historie. Nå er jeg sliten etter en lang dag, så nå skal jeg finne sengen. I morgen er det full arbeidsuke for første gang på evig lenge. Det blir sikkert litt uvant. 

 

Har du hatt en fin søndag?

 

___________________________________________________________________

#hverdag #sommer #bade #historie #vikinggrav #vikingskip #strömstad #blomsholm

___________________________________________________________________

12 kommentarer
    1. Så koselig og ta en tur sammen..ut å bade, se litt historie og bare være….Herlig! ha en flott ny dag! og ja..blir nok slitsomt med full uke nå…men kanskje du snart har ferie….da har du det å se frem til….ha en god ny dag!

    2. solliv: Ja, det var ikke feil med et bad altså- jeg dør jo i denne varmen 😛 Ikke for det, i dag regner det og jeg fryser 😛 ha ha

    3. Toini: Veldig koselig 😀 Naboen var også med, så koselig med en liten gjeng på tur 😀

      Nei, skal ikke ha ferie i år- har ikke opparbeidet meg noen ferie på ny arbeidsplass, og med skrall økonomi pga de siste 2 årene, så er det like greit 😛 ha ha. men skal jo en langhelg på Gol, og et par fridager for å se på Ed Sheeran, så får nyte de fridagene der 😀

    4. Margrethe: Søndagen var veldig varm og så var mandagen plutselig veldig kald, men i dag er det veldig varmt igjen 🙂

      Bare hyggelig 😀 Verdt en tur 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg