HVERDAG- ALDRI IGJEN!

 

Oslotur – #4

 

Del #1 – HER 

Del #2 – HER 

Del #3 – HER

 

Vi har altså kommet oss hele veien inn til Oslo, inn i et parkeringshus, og vi er fremdeles i live. Vi har kommet oss til Escape room og gjennomført med mer enn 5 minutter igjen på klokken, og vi har ledd som noe gale av alt det rare man gjør der inne, som ikke alle andre får med seg. Nå er tiden inne for å få litt mat i magen, noe alle er veldig klare for, sulte som ulver som vi er!

Vi skal møte en kompis av meg, og kjæresten hans, på et spisested. Mona og Magnus kjenner han også, men det er mange år siden de så han, snart 10 år siden, faktisk. Jeg har ikke truffet han mer enn 2-3 ganger de siste 8 årene jeg heller. Vi bestemmer at vi skal møtes på Østbanehallen rett over kl. 15 og så finne et sted som passer for alle. Det er ikke bare lett med 7 personer. 

Det var rimelig fult alle plasser, så vi endte opp på “Opland Burger & Steak”. Det blei godkjent av alle og det skulle visst være veldig god mat der. Vel, hele oppholdet blei i grunn en ganske stor skuffelse. Det skjer ikke at vi drar dit igjen, for å si det mildt. Vi kommer dit rett over kl. 15. Kompisen min, Jhon, var der ca. 10 over og kjæresten, Jin, kom ca. 10 minutter etter der. 

Når alle var på plass kunne servitøren ta bestillingen vår. De fleste ville ha øl og vin, noen stek og andre hamburger. Her skulle vi kose oss liksom. Praten gikk i ett, det er tross alt mange år siden vi har sett Jhon, og det var hyggelig å endelig få treffe foloveden hans. Tiden gikk ganske fort, uten at vi egentlig merket så mye av det der og da. Drikken kom ca. 20 minutter etter vi hadde bestilt.

Ok, det var jo mye å gjøre, men drikken pleier jo å komme fort likevel. Vi måtte likevel mase på at vannet mitt skulle komme, for det kom aldri! Over en halv time gikk det før jeg fikk vannet mitt. Men men. Jeg blir ikke klikk i hodet av den grunn jeg, selv om jeg syns det var litt irriterende. Vi fortsetter å skravle hele gjengen og ler og forteller litt om Escape room, og litt oppdatering på livet. 

Ølglassene begynner å bli tomme, men vi fortsetter å prate. Vi ler litt av Jokkmokk som bare måtte fortelle at han hater bergensere. Jhon er bergenser, men tar seg absolutt ikke nær av det. Jeg trur til og med han hadde litt forståelse for det. Enda mer å le av. Plutselig kommer det en ny servitør, med en regning og spør om vi ikke skal betale og komme oss videre. 

Vi blir helt paffe, ser på klokken, som nå har gått en hel time siden vi bestilte, uten at vi hadde fått noen mat! Vi setter blikket i han alle sammen og spør ganske irritert om vi ikke snart skal få maten vi har bestilt. Det er ganske frekt å bare komme med en regning for så å be oss om å gå. Han løper av gårde for å hente en kollega. En rolig og behersket fyr, i grunn.

Han kommer først med en eller annen unnskyldning om hvorfor vi ikke hadde fått maten vår. Vi var ikke akkurat veldig fornøyde med den behandlingen. Han går sin vei og kommer tilbake etter kort tid, men en ny unnskyldning om at bestillingen var registrert inn i systemet, men at printeren ikke hadde skrevet ut bestillingen slik at kokkene hadde fått den. Hallo, trur de vi er dumme eller? 

Han sier at vi kan få maten i løpet av 15 minutter, hvis vi ønsker det. Vi hadde da sittet der over 1 time og ventet, vi hadde mest lyst til å bare reise oss å gå, men vi var fremdeles sultne som ulv, og kanskje til og med bjørner nå, så mat ville vi ha. Vi kommenterte så klart at vi syns dette var meget spesiell behandling, men at vi ville ha mat og påfyll av drikke, fort! 

Vi skulle komme frem til en løsning som alle blei fornøyde med i forhold til regningen etterpå. Vel, det tok nesten 20 minutter før påfyllet av drikken kom, og det kvarteret maten skulle ta tok nesten en halvtime! Vi var ikke fornøyde, for å si det sånn. Vi spurte hvordan de bare kunne stå å se på at vi satt der, i lang tid, med mer eller mindre tomme glass, uten å sjekke alt var som det skulle. 

Vi satt som sagt og skravlet og hygget oss, så vi fikk ikke med oss at klokken hadde gått så fort heller, ellers hadde vi jo etterlyst maten selv mye tidligere. Han hadde ikke noe godt svar på det, og la seg egentlig ganske flat på at de bare hadde kommet med regningen på drikken og mer eller mindre bedt oss om å dra. Faktisk blei han veldig utilpass, men det var på sin plass også! 

Maten var skuffende når vi først fikk mat. Burgeren min var ikke så verst i seg selv, men søtpotet-frisene greide jeg ikke en gang å spise! Kristoffer hadde bestilt medium stek med potetmos, som de anbefalte. Vel, steken var ikke medium, og potetmosen lå å fløt rundt på tallerkenen hans som en suppe! De andre var ikke direkte fornøyde de heller med alt. Vi blei i grunn bare mer irriterte. 

Servitøren, eller kelneren, eller hva de heter, kom tilbake og sa at vi skulle få 10% avslag på maten. 10%?! Etter den dårlige behandlingen? Glem det! Kjæresten til Jhon er trønder, og jeg skal si trønderen kom frem i henne ja. Hu forlangte at vi skulle få snakke med sjefen, men han svarte bare at hu ikke var der. Nei, men da skal vi snakke med dagligleder. Hu var heller ikke der. 

Så ring henne da! Han måtte pent bare gå å ringe henne, for dette syns vi var toppen av frekkhet. Han kom tilbake og sa at han hadde snakket med dagligleder og at de bare skulle lukke øynene for alt og så gi oss 50% på hele regningen. Det var vi fornøyde med! Det skulle bare mangle. Når vi først skulle betale satte han seg på bakbeina og sa at det kun gjaldt maten, og ikke alkoholen. 

Ja, vi veit at det ikke er lov å gi rabatter på alkohol, men i slike tilfeller kunne vi faktisk ha reist oss å gått, uten å betale regningen allerede ved første drink, så da hadde de måtte “fikset” den regningen selv. Vi diskuterte litt frem og tilbake, vi blei i grunn enda mer irriterte, mens han blei mer og mer utilpass. Vi gadd tilslutt ikke å diskutere mer så vi tok de 50% på maten, betale og gikk. 

Jeg sa til servitøren at så lenge vi blei fornøyde skulle jeg ikke blogge om de. Stakkars, trynet han satte opp gav inntrykk for at han var redd jeg var toppblogger. Vi lo litt alle sammen av det når han løp av gårde. Vel, vi var ikke fornøyde med verken service, behandlingen eller måten de ryddet opp på etterpå, så jeg blogger om de jeg. Aldri i verden om vi skal tilbake dit! 

 

Betaler du dyrt for elendig kundeservice? 

 

________________________________________

#hverdag #oslo #mat #kundeservice #ikkefornøyd

________________________________________

20 kommentarer
    1. Jeg råder deg til å skrive om dette på deres facebook side om de har, og på tripadvisor 🙂
      Jeg kjenner jeg blir forbanna på deres vegne. Ja, det kan faktisk skje at bongen ikke kommer opp på kjøkkenet, fordi servitøren har fucka opp.. Og det er alltid kjøkkenet som får høre det om det har skjedd noe feil der… Men nå skal jeg ikke gå inn på dette med servitører og kokker ;P Hehe..
      Men dere skulle hatt gratis lunsj kuponger og hele pakka der altså.

    2. Søtmonsen ): Ja, burde i grunn gjøre det.

      Ja, selvsagt kan det skje, men da er det som vi sier: er det ikke rart at de bare lot oss sitte der, med tomme glass etter hvert, i en time før de liksom skulle få oss ut der i fra. Og det tok jo lang tid før drikken kom også, på første runden- hvordan visste du hva slags drikke vi hadde bestilt, men ikke kunne se maten i samme bestilling? Det må jo være et system som gjør at de kan gjøre jobben sin- fra bordet, til drikkehyllen, til kjøkkenet og tilbake til bordet.

      Vi var jo absolutt ikke irriterte på kjøkkenet, for det var jo ikke dem sin feil- det er jo servitøren som ikke fulgte opp bestillingen sin. Det var nemlig ei som tok bestillingen, en annen som kom med drikke, en trdje som kom med regningen og så en fjerde som skulle “rydde” opp i rotet. Herlighet for et styr 😛 Kan le litt av det nå 😛 ha ha

    3. Så kjedelig! etter en såpass fin dag ellers….Men sånt skjer..selvfølgelig..men ja..de burde lagt seg flate og gitt mer avslag ja..Greit å vite..men det kan jo ha vært situasjons betinget..og ikke noe de alltid praktiserer..altså dårlig service og dårlig mat! hihih..

    4. Toini: Ja, men det var jo med på å gjøre resten av dagen ganske så lattermild likevel- for vi måtte jo bare le av hele greia, og det var jo litt action i hverdagen det 😛 he he..

      Ja, det kan helt klart ha vært situasjonsbetinget at maten ikke var bra, men ærlig talt, man betaler for bra mat og da skal man jaggu kunne forvente det også, selv om de har en dårlig dag 😉 Og, de burde helt klart ha lagt seg mer flate enn de gjorde, for han var på grensen til å bli ufin på slutten, når han skulle gi oss 10% og vi ikke var fornøyd med det.

    5. Dette var dårlig service, alle veit at det kommer mye folk på et spisested nå like før jul og dermed må man ha folk nok og ha oversikt. Kjøpte julegaver nylig, kjøpte 2 like ting som kosta 218 kr hver. Men dama bak disken sa at det kosta over 550 kr. Men da ble jeg iiritert og sa noe som ikke passer her. Omsider våkna dama og jeg fikk varen til rett pris. Så man kan oppleve mye rart.

    6. Noe så irriterende!!!!!!!!! For en opplevelse – og behandling dere fikk der da……………….
      “skal dere ikke betale og gå nå?”
      Hjelpe meg – dere skulle egentlig ikke betalt NOE SOM HELST mener da jeg……….. men men man vil jo bare komme seg derfra også etter hvert 🙂

    7. Åherregud. Det minner meg om en plass, jeg, pappa, søstra mi og kjæresten dro for å spise. vi var sjukt sultne, værtfall jeg da. Det virket koselig, var veldig få folk i lokalet, live musikk og greier. Vi bestilte alle brus, som var greit nok. Den fikk vi ganske fort i think? det er 2,5år siden dette skjedde skjønner du. Så satt vi der etter vi hadde bestilt… 1time…vi tenkte herregud og pappa snakka med dem. Nei, da var det noe problem på kjøkkenet, men likevel fikk folk som kom 15min etter oss, mat før oss. Vi bare, jaha? Ventet og ventet…30min etterpå – kanskje nesten 2t, så hadde vi drukket opp brusen, men da skulle vi få brus på huset elns? joda, greit nok. maten kom. servitøren sølte varm ekkel oljeaktig greie i håret på søstra mi og langs armen min… jeg bare herregud liksom, den var lunka da heldigvis. Hadde den vært glovarm…klarer ikke tenke på det. Maten min var lunken, nesten kald, det var ikke godt. jeg spiste ikke opp. og det virket som at hamburgeren til lillesøstra mi hadde brunost på seg og hun likte den ikke.. kald, ekkel, og all den oljen rundt..usj. Husker ikke hva pappa og kjæresten hadde, men vi var sure og irritable, jeg ga opp. spiste ikke opp, fordi det var fælt og usj… Vi har ikke gått tilbake dit, for å si det sånn.

    8. Søtmonsen ): Ja, ikke sant. Hu som tok bestillingen forsvant til en annen del etter hu var hos oss. Vi trudde hu hadde reist hjem, for vi så henne ikke på lange stunder, men plutselig løp hu i en annen ende av spisestedet 😛

    9. Helge: Skikkelig dårlig service. Og spisestedet var jo fullt kort tid etter vi kom, men alle fikk jo mat bortsett fra oss, så 😛

      Slike ting er så irriterende- hvorfor skulle to like ting koste helt forskjellig liksom? Bra du fikk henne til å innse feilen.

    10. Etdiktomdagen: Ikke sant? Vi blei jo helt sjokkerte der han sto og viftet regningen opp i fleisen på oss :O

      Egentlig burde vi fått hele regningen på huset ja, men ting er visst ikke bare bare! Men vi har i alle fall lært- legger ikke igjen penger der igjen 😛

    11. Den lille Pandaen c:: Herregud! Hadde de begynt å søle ting over meg hadde jeg blitt gal! Da skulle de i alle fall fått erstattet klærne i tillegg til gratis mat og vel så det.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg