ALT DET FINE.

 

Det er ikke ofte jeg er på harryhandel i tre timer. 

 

I går kveld dro Doffen og jeg på Nordbysenteret. Jeg skulle ha litt påfyll av hundemat og se om jeg kunne finne noe nytt badetøy til dette Lillehammeroppholdet mitt. Doffen skulle ha noe pulver greier til treningen sin. Det passet jo greit for jeg fant en ny drikkeflaske med shaker, som  var liten og søt og i en mer hendig størrelse. Jeg drikker jo grønnsaker på boks hver dag. 

Jeg fant ikke noe badetøy, men Petter fikk i alle fall påfyll av mat. Tidligere har de hatt 3 for 2 på hele butikken, men det har de dessverre sluttet med. Uansett er hundematen mye billigere der enn å kjøpe den her hjemme. I tillegg må jeg bestille den på nett, siden ingen selger den i dyrebutikkene. Da kan man like gjerne ta seg en månedlig tur til Sverige og harryhandle litt. 


Fineste sommerfuglpynten jeg har! 

Doffen fikk i tillegg kjøpt seg et par nye bukser. Jeg liker ikke den type shopping, så jeg bare løp frem og tilbake for å finne riktig størrelser til han. Men jeg tok meg en rask tur innom i1 butikken, som jeg trur den heter, for å se om de hadde disse sommerfugl-lyslyktene mine. Jeg har to blå, to lilla, men kun én blå til og henge i vinduet og én rød som står. Skulle gjerne hatt en hver til av de. 

De hadde de ikke. Faktisk har jeg ikke funnet de der på mange år, så jeg mistenker at de har sluttet med de, dessverre. Men de har denne butikken på Svinesund også, så jeg tenkte jeg kunne ta turen innom der en gang for å se om de har de der fremdeles. Jeg syns de er kjempefine! Faktisk er de den fineste sommerfuglpynten jeg har. Vel, månedens harryhandel er i alle fall over. 

 

Er du ofte på harryhandel?

 

______________________________________

#hverdag #harryhandel #shopping #sommerfugl

______________________________________

18 kommentarer
    1. Skikkelig fin sommerfugl <3 Hendte vi tok en tur før, men noen år siden nå..syns det er slitsomt..og slik vi "lever"er det ikke så mye å spare heller..
      God helg til deg <3

    2. annebe: Takk- jeg syns de er kjempefine <3 Jeg syns det er fryktelig slitsomt å dra over grensen for å handle- det er så mye folk- så jeg gjør det kun hvis jeg skal ha noe som absolutt lønner seg å kjøpe i Sverige 🙂

    3. Ja den sommerfuglen var flott! Vi kjøper snus, brus og litt kjøtt innimellom vi også…noen ganger drar vi sammen..andre dager drar bare Bjørn en svipptur over…Tar det som en tur..Ha en god kveld og strekk godt på bena..tre timer på kjøpesenter er ikke for pyser…hihihi

    4. Sjelden jeg er i Sverige, sist i 2016 tror jeg. Var med på busstur men bare stress med en dagstur i buss. Men dere som bor i Halden er det jo nokså vanlig med en slik tur, tar knpt en halvtime hver vei. Men nå må jeg prøve meg på drømmeland igjen. Ha en fin dag.

    5. Den lille Pandaen c:: Jeg syns harryhandel er skikkelig slitsomt altså, men det var ikke så mye folk når vi var der, så det gikk egentlig ganske greit, selv om jeg var sliten som fy etterpå 🙂

    6. Toini: Ja, de tre tingene er jo de som er mest lønnsomt å kjøpe i Sverige også 🙂 Kjekt å bo så nære at man bare kan ta en tur hver dag hvis man vil- jeg orker ikke det da, men 😛 ha ha

    7. Helge: Ja, slike bussturer hadde ikke jeg orket heller :O Men bor man litt lenger i fra er jo det en grei mulighet likevel 🙂

      Ja, her er det veldig vanlig med harryhandel, selv om det absolutt ikke er like ofte som før, nå når krona er så svak- da er det liksom ikke så mye å hente på handlingen slik som før 🙂 Men er jo fremdeles de som liker å dra over for å kjøpe litt kjøtt og sånn da 🙂 Og kanskje tobakk og snus og brus 🙂

      Håper du har hatt en god natt søvn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg