NÅR MAN PRØVER NOE NYTT.

 

Jeg trøster meg med at alt ikke alltid kan bli like bra. 

 

Her om dagen bestemte jeg meg for at jeg skulle bake fylte horn. Etter at jeg var i Lindesnes og hentet flyttelasset mitt blei plutselig matskuffen til Kristoffer overfylt av bakeprodukter. Merkelig nok siden jeg sjeldent baker. I går fikk jeg endelig tid til å prøve å bake disse hornene. De tok evig lang tid, så man må ha god tid. Det blei noen stygge horn, men de blei i alle fall gode. 

Den første runden blei fylt med pepperoni og ost, og de blei også de styggeste. Herlighet, den spissen på hornene liksom bare løftet seg rett til værs inne i ovnen. Jeg begynte derfor å snu litt rundt på den andre ladningen, som var fylt med ost og skinke. De så litt mer normale ut, men langt i fra så fine som alle andre ser ut til å få de til. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt heller. 


Dette hornet ser nesten fint ut. Men se på den fine asjetten fra Poul Pava jeg fikk til jul! Fikk middagstallerkener også, heldig som jeg er. 

Uansett blei smaken god. Men neste gang skal jeg lage enda flere av den samme ladningen, for disse blei helt sinnssykt store. Halvparten hadde nesten vært nok liksom. De sto først og hevet i  en time, så skulle den heve enda en time, og så skulle de etterheves på stekeplaten i enda tjue minutter, og de este jo ut som noen gale når de begynte å steke. Denne er ikke en av de største. 

Det blir enda flere på samme ladning neste gang, det er helt sikkert. Det blir garantert at jeg lager de igjen, for de blei veldig gode. Mulig jeg finner en litt sunnere oppskrift fremover også, for disse er laget på kun vanlig hvetemel. Vi har så sinnssykt mye hvetemel i skuffen, så jeg bare måtte bli kvitt noe, og da passet denne oppskriften bra. Fylte horn er i alle fall godt, sunne eller ei. 

 

Har du lagd fylte horn noen gang? 

 

____________________________

#hverdag #baking #horn #fyltehorn 

____________________________

12 kommentarer
    1. Fylte horn er jo bare så godt, spiller ingen rolle hvordan de ser ut… Tar gjerne et par til kvelden jeg 😋 Jeg prøvde meg på fylte horn med ost og skinke for noen år siden, men de ble så mislykket at jeg har ikke prøvd det igjen… Nå fikk jeg lyst til å utfordre skjebnen, hihi!!

    2. Så flink du er!! spiller jo ingen rolle hvordan de ser ut da..bare de smaker…syns da de så gode ut de der…og klapp på skulder! husmorspoeng!! hihih. ha en god kveld!

    3. Vera Lynn: Nei, det er jo mest smaken som teller til syvende og sist 🙂 Men litt gøy om de slipper å se ut som takras da 😛 he he..

    4. Toini: Ja, er jo smaken som teller til syvende og sist, og de gikk jo ned på høykant- ikke mange igjen nå 😛 he he..

      Ja, dette syns jeg helt klart var noen ekstra husmorspoeng altså 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg