HVERDAG- ROCKA SOCKORNA.

 

I dag er det den internasjonale downs syndrom dagen og da rockar vi sockorna. Eller, rokker sokkene, som vi sier her til lands. 

 

I dag er det den internasjonale downs syndrom dagen og det markeres ved å bruke to ulike sokker. Det er for å markere at ulikheter er greit. Alle er ikke like, og det er greit. Faktisk er det bra! Vi trenger ulikheter og alle er like mye verdt, uansett hva som skiller oss fra hverandre. Gratulerer med dagen i dag. 

 

Rokker du sokkene i dag?

 

______________________________________________________________________________________

#hverdag #internasjonaledownssyndromdagen #downssyndrom #rockasockorna #rockthesocks #rokkesokk #ulikheter #likeverd

______________________________________________________________________________________

26 kommentarer
    1. Jeg har ikke gått med forskjellige sokker, fordi jeg ikke husket på det. Sånn må du minne meg på Elin 😀 Min venninne gikk med to forskjellige faktisk 🙂 Herlig <3

    2. nei, tror ikke det hjelper så mange at jeg har to forskjellige sokker på :p
      Forskjeller må vel kunne godtas uansett, man burde ikke ha en egen dag for det, men sånn har menneskeheten blitt dessverre..

    3. Eg rocker og sokkene i dag 😀 men det er nok ikke bare i dag eg gjør det 😉 Det hender at eg ikke finner to like sokker, så da kjører eg samme stilen i barnehagen som eg gjorde i dag. Men mer bevisst på det nå da 😀 Hehe..

    4. Ja det hadde jeg tenkt..men jammen så glemte jeg det..for jeg måtte ha like på tur, og etter turen ble det helt glemt…Så bra du har husket..og er så fint å vise…

    5. Sandra Marie: Nei, det hjelper selvsagt ingenting å ha to forkskjellige sokker på, av den enkle grunn det er. Men det er fint å vise at man kan tørre å være seg selv, uten at man skal bli sett ned på av den grunn. Forskjelligheter er flott, og det er dessverre mye uvitenhet og stygge holdninger til de med Downs syndrom, så jeg syns det er fint at jeg kan vise at jeg faktisk bryr meg 🙂 Jeg er nabo til tre flotte barn som har Downs syndrom 🙂

      Er du i mot alle slike “dager”? Valetinesday, morsdag, farsdag, downs syndrom dagen, bare for å nevne noen av dagen..

    6. Søtmonsen ): Ja, trur det er mange som går slik ellers også, og jeg syns det er flott jeg 🙂 Jeg vil helst ha to like sokker på meg, men jeg er veldig opptatt av at de ikke skal stå i stil til resten av klærne 😛 ha ha

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er jo ingen som ser sokkene mine, siden jeg såvidt er utenfor dørene i disse dager, men kjekt å kunne gjøre det likevel 🙂

    8. Jeg er så enig så enig.. men rocka ikke sokkene da 🙂 Men vi er veldig vant med “mangfoldighet” her i bygda. Vi hadde jo lenge en sentralinstitusjon for Psykisk Utviklingshemede, og mange valgte å bo i bygda når den ble lagt ned. Og vi har et par store flyktingemottak 🙂 Og vi har nabo og vennepar som har unger med Down 🙂 Flott at du markerer 🙂

    9. dedicat: Så flott å lese <3 Jeg syns det finnes så mye uvitenhet og dårlige holdninger rundt det å ha Downs syndrom. Det er trist. Og selv om det ikke hjelper så mye å ha to ulike sokker på, så er det likevel fint å kunne vise at det ikke gjør noe om man er forskjellig, fordi alle er like mye verdt uansett og at ulikheter er flott- det gir et fint mangfold <3

      Jeg syns vel egentlig at dette er en enkelt grep å begynne med i barnehagen, blant annet, for å enklere vise at ulikheter er greit, og bra og flott. Mobbing starter allerede i den alderen, dessverre, så selv om en slik markering kanskje ikke utgjør store forskjellen, så trur jeg likevel at det er en fin måte å kunne begynne å lære barn i barnehagen om <3

    10. Hehe, ja jeg har nok veldig ocd jeg da 😛 På alt sånt, så ting må være like og slikt 😛 Men det kan skje når jeg er i ørska om morgenen og har to par sokker liggende der 😛

    11. Søtmonsen ): Ei tidligere kollega oppdaget plutselig at hu hadde to forskjellige sko på- de var ikke i nærheten av like en gang 😛 Ha ha..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg