SNEGLESAFARI.

Flokken var så liten, så jeg gjorde den større.

 

For ikke så lenge siden hadde Frodith en foto-utfordring, der vi skulle si hva hu skulle ta bilde av. Jeg sa hu måtte ta bilde av seg selv sammen med en snegle, med et bittelite hint til dette. Frodith tenkte det var jeg som følte meg sneglete, men det var det altså ikke. Bare se under her.

Jessda, jeg har fått snegler. Afrikanske kjempesnegler. 4 stk. Enn så lenge navneløse, men det kommer vel på plass snart det også. Kristoffer er selvsagt ikke imponert, men det eneste som kan imponere han er øl, så jeg er ikke særlig imponert jeg heller, for å si det sånn.

Petter og jeg tok en sånn tur-retur Kristiansand tur i går for å hente de. Egentlig skulle jeg bare ha to stk, men endte så klart opp med fire. De er jo bittesmå baibiser, på størrelse med fingertuppen, så det kan jo hende alle ikke overlever, selv om det absolutt virker som om de er friske og raske.

Den bittelitte som klenger på ryggen på den andre plukket jeg selv ut. Jeg trur den skal få hete Martin, etter Kristoffer, for de virker å ha helt lik personlighet – klengete. Ha ha. Tipper Kristoffer blir enda mer imponert nå. Uansett er sneglene supersøte og gleder meg til å se de vokse.

 

 

ELEVELE

 

#hverdag #dyr #snegle #afrikanskkjempesnegle

6 kommentarer
    1. Du verden. Nå imponerer du meg i alle fall. Her går det i varianter skjønner jeg. Hårløse kattedyr, digre og hårete sjarmør-beist på fire ben, og så kline til med snegler! Snakk om variasjon som imponerer. Men nå drikker jeg ikke øl, så kanskje derfor. 🤗

      1. Nei, de er ikke raske i det hele tatt – i går satt jeg tålmodig og ventet på at de skulle komme seg frem til matfatet, men etter en halvtime gadd jeg ikke mer, da gikk jeg bare inn ca. hver 10 minutt for å se – ført etter at jeg hadde lagt meg hadde første mann funnet frem 😛 ha ha..

        Dette er mer “se på, ikke ta på” dyr, men man kan holde de hvis man er nøye med hygiene både før og etter 🙂 Eneste gangen jeg kommer til å ta de ut når de er så små er når jeg skal rotere litt rundt på “jorden” dems 🙂 Da tar jeg de ut så ikke jeg skader de 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg