KANSKJE JEG BARE SKAL BLI EN SÅNN…

En gang i halvåret blogger? 

 

Vel, siden sist har det vel skjedd litt av hvert. Petter gikk på en åtte ukers antibiotikakur for lungebetennelse. Den blei såpass lang fordi vår nye, faste veterinær plutselig beste seg for at de ikke hadde anledning til å bry seg lenger. Jeg kan med andre ord si med sikkerhet at de absolutt ikke er vår faste veterinær lenger! Makan til idioti er det lenge siden jeg har hørt. Nå har vi heldigvis funnet en ny veterinær som virker helt super!

Petter fikk en ordentlig undersøkelse med bilder og ultralyd. Han var frisk fra lungebetennelsen, men etter 3 tette tilfeller har har fått skader på lungene og bronkiene. Om det er bronkiene som har forårsaket lungebetennelsene, eller om det er lungebetennelsene som har skadet bronkiene vites ikke, men det forklarer i alle fall hvorfor han virker frisk, men samtidig ikke helt virker å komme seg – han har kondis på nivå med meg. Svært dårlig!

Vi sluttet på antibiotika i 2 uker før vi igjen var tilbake for å ta en slik endoskopi, eller hva det heter. Der de trykket et “rør” ned i halsen, helt ned til lungene for å hente ut slimprøver for å kunne dyrke bakterier for å se om han fremdeles trenger behandling. Det gjør han! Han er positiv på mykoplasma-bakterier, som vil si at hvis han ikke får en ny antibiotikakur ganske snart, så vil han garantert få en ny lungebetennelse.

Nå venter vi bare på svar på hvilken antibiotika han kan bruke (svar på resistens) slik at vi kan begynne behandlingen. Enn så lenge er han i alle fall frisk og i fin fort, bortsett fra at han sliter med kondisen, enkelt forklart. Og så er det varmt i tillegg så da blir man jo ekstra lat. Frøken Knut er i alle fall i fin-fin form. Det er Cupid også. Og snart får vi et nytt husdyr – hurra! Alt er klart, det er bare dyret som mangler.

Ja, det var i alle fall en oppdatering på Petter, om ikke noe annet. Jeg har hatt litt ferie i Tsjekkia, denne uken jobber jeg og neste uke har jeg ferie igjen. Litt sånn av og på kan man si, men det var slit det passer beste for meg i år, så jeg er fornøyd med å kunne gjøre det slik. Jeg skal seriøst prøve å titte innom litt oftere – savner alle bloggvennene mine – men hver gang jeg sier det går det brått et halvår, så jeg later som jeg ikke sa det.

 

 

ELEVELE 

 

#hverdag #livet #hund #katt

6 kommentarer
    1. Så bra at du har funnet en bra Vetrinær og masse god bedring til Petter og en god virtuell klem til deg <3 Det er så kjipt når dyrene er syke. Ha en fin kveld <3

      1. Takk og takk 😀 Hyggelig å være innom også 🙂 Jeg leser jo bloggene deres selv om jeg ikke er her inne, men kjekt å ta en tur inn i bloggblokka også <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg