HVERDAG- BARE DAGER.

 

Jeg har sjeldent kontroll på dagene lenger.

 

Jeg har jo sloss en del med feber den siste uken. Uken før der var jeg Quasimodo, etter at øynene hovnet opp. Jeg har hatt litt problemer med den siden før jul. Det føles som jeg har noe liggende oppe under øyelokket som river i øyet når jeg blunker. Det føles ut som glass på øyet, så vondt er det altså. Irriterende.

Verst er det når linsene blir litt tørre, for da river det linsen opp og ned. Jeg burde få det sjekket skikkelig, nå mens jeg faktisk er normal i øynene. Jeg hater når folk skal pirke meg i øynene så jeg kommer sikkert ikke til å få gjort det. Uansett. Jeg rakk ikke mer enn å bli bra i øynene før jeg blei syk igjen.

Jeg har altså sloss med feber siden forrige uke og hele helgen. Først i går slapp feberen taket. Jeg hoster og snørrer enda, men jeg er i alle fall feberfri. Jeg la meg kvart over åtte i går kveld, så det var i grunn deilig å våkne feberfri i dag. Jeg kunne dermed dra på jobb. Hurra! Jeg savner så sykt å jobbe mye!


Denne flotte boken kjøpte jeg av en dørselger fra Afrika. Inntektene går til å betale for studiene til han og en kamerat hjemme i Afrika. 

Jeg hadde ikke full dag på jobb i dag. Jeg måtte nemlig innom bilverkstedet for å se om jeg kunne få en time til service og skifting av ruten. Den sprakk tidlig i år og det er snart tiden for EU-kontroll, så jeg må få byttet den nå. Det var ikke bare lett, men jeg skal ringe tilbake i morgen for å få en time til det.

Det kommer til å bli en dritdyr service, for å si det mildt. Prisoverslaget nå er på 10.000, inkl. skift av ruten. Ikke gøy! Men må man så må man. Bilen trenger service, så den skal få det. Satser på at de ikke finner så mye feil utenom. Jeg trur jeg må bytte bremser, men mulig det går greit litt til. Dyrt nok fra før. 

Nå skal jeg ikke tilbake på jobb før torsdag. Jeg innbiller meg hele tiden at det er mandag i dag, men det er altså tirsdag. Da er det ikke så lenge til jobb likevel. Jeg gleder meg allerede! Og så håper jeg at jeg kan jobbe halv dag på fredag. Jeg kjenner jeg trenger å jobbe så jeg kan føle meg litt menneskelig. 

 

Har du kontroll på dagene? 

 

_____________________

#hverdag #surr #jobb #syk

_____________________

4 kommentarer
    1. Jeg har overhodet ikke styr på dagene om dagen jeg heller..Herlighet..jeg var sikker på det var helg i dag! Uff..ja du må få undersøkt øynene..men vet du..det er en av de tingen jeg ikke orker heller..å se, eller tenke på noen som skal pirke i øynene mine…wræl…:-) Men viktig er dem jo! Så nå håper jeg du får være fri fra vondter og sykdom en stund…

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Når man liksom bare går hjemme og er syk uten å egentlig ha noen rutiner så detter jeg helt ut av hvilken dag det er altså 😛

      Ja, man trenger jo øynene, så jeg må få sjekket det, men orker ikke dra til legen og så blir jeg sikkert sendt til en slik øyespesialist og da må jeg sikkert kjøre en time til Kristiansand og det frister svært lite 😛 ha ha..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg