HVERDAG- ELIN GJORDE DET IGJEN.

 

Det er vanskelig å la være når man rekker å tenke tanken.

 

Jeg sa i går, etter det evig lange prosjektet med et lappebilde, at jeg aldri skulle gjøre det igjen. I alle fall ikke på evig lenge. Bildet i går var i og for seg komplisert i seg selv, så det tok sikkert hundre år ekstra bare pga det. Et enklere motiv kunne umulig ta like lang tid. Jeg blei nysgjerrig og måtte prøve.

De tok strømmen her kl. 11 i dag og sa den skulle være borte i 2 timer. Da rakk jeg jo å tenke tanken på å laget et bilde likevel, siden jeg ikke hadde noe annet å gjøre mens strømmen var borte. Det er liksom vanskelig å la være når man rekker å tenke tanken, selv om strømmen kom tilbake 40 minutter seinere.


Bildet er betydelig mindre, men det tok jaggu lang tid likevel! Og, det som ser ut som hvit er jo egentlig lysegrønn! Teite mobilkamera.

Men nå er jeg helt sikker på at jeg ikke gidder å gjøre dette på en god stund, om noen gang igjen. For en jobb! Og det er jo dritkjedelig å sitte å bla i blader for å klippe ut farger. Småplukket i seg selv er litt i min gate, men jeg kjenner tålmodigheten ikke er på plass likevel. Så jeg gjorde det igjen, men ikke en gang til.

Nå har jeg muligens lært altså. Det er jo litt gøy også, men det tar så grusomt mye tid og kroppen er ikke samarbeidsvillig. Motivet var helt klart mye enklere, men det gjorde egentlig ikke saken noe bedre uansett. Klipp og lim tar for mye tid. Sånn er det bare. Jeg får heller finne på noe annet for å få tiden til å gå.

 

Må du gjøre ting flere ganger for å lære at du ikke vil gjøre det igjen? 

 

__________________________________

#hverdag #hund #katt #kreativ #lappebilde

__________________________________

12 kommentarer

Siste innlegg