HVERDAG- HU SOM SIES Å VÆRE MIN MOR.

 

Det hviler en forbannelse over alle som nevner noen likhet her altså, bare så det er sagt! 

 

(Altså folkens- innlegget må leses med humor. Det er ingen som er alkoholiker her i bildet). 

 

I dag blir altså hu som sies å være min mor hele 51 år. Det er ikke lenger enn tilbake til februar siden vi feiret 50 års dagen hennes. Lillebroren min sto til konfirmasjon dagen etter bursdagen hennes, så hu fikk aldri feiret da. Og som med alt annet dukker ting opp, så hu fikk faktisk ikke feiret før i februar. 

Sånn kan det gå. Men feiret fikk hu i alle fall, og jeg var med på det jeg. Jeg hadde til og med kjøpt gave! Hu var nok rimelig full når hu pakket den opp, for hu trudde et øyeblikk at jeg hadde tegnet en tegning og rammet den inn til henne. Jeg veit ikke hvor folk har det i fra at jeg kan tegne. Bildet var altså kjøpt. 

Men hu blei glad for det hu. Litt synd egentlig for jeg hadde veldig lyst på det bildet selv, så hadde hu ikke likt det hadde jeg bare tatt det tilbake. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke lærer å ikke kjøpe ting til andre som jeg har lyst på selv. Jeg gjorde det samme til et søskenbarn for ikke mange helgene siden. Vel vel. 

Hu som sies å være min mor har altså bursdag i dag, og det fortjener jo litt oppmerksomhet. Hu har tross alt aldri fått noen særlig oppmerksomhet her før, så det bør jo være innafor det. Jeg prøvde å finne noen normale bilder, men det kan se ut som hu som sies å være min mor alltid er på fest og veldig tørst.


Dette var det mest normale jeg fant. Ut i fra sminken å bedømme skulle hu nok på fest.  

I år har jeg faktisk ikke kjøpt noen gave, men jeg trur hu tålet det. Det er ikke sånn at jeg får bursdagsgave hvert år jeg heller. Og det er sikkert noen andre som har gitt henne gave, så det er ikke så krise. Jeg trur ikke hu er så opptatt av gaver uansett, så hu er garantert fornøyd med dagen både med og uten. 

Nei, jeg får vel runde av, før jeg forteller masse pinlige historier, som den gangen hu løp over Svinesundsbrua med puppene hengende ut på hver side av singletten, mens en helt buss med turister i fra Japan kjørte forbi. Det var sommer, men man kunne uten tvil trudd at det lynet fra klar himmel. 

Eller når vi var på camping og badet en sommer, og hu ikke greide å komme seg opp på bryggen igjen, men hang halvveis over kanten mens alle andre lå i fosterstilling på bryggen i latterkrampe over synet. For ikke å snakke om når hu drakk seg full på Ingefærøl, brusen altså. Bare hjernen trur.

Mens jeg likevel er så godt i gang må jeg faktisk fortelle om den gangen hu skulle henge opp nystrøkne gardiner, og hu velger å stå på bordet, selv om det ene beinet manglet en skrue. Det endte med at bordet sviktet under henne og hu landet med rumpa rett på det varme strykehjernet. Hysterisk! 

 

Gratulerer med 51 års dagen, Oldis. 

 

______________________________

#hverdag #bursdag #oppmerksomhet

______________________________

24 kommentarer
    1. Da sier jeg ikke noe om det..hehe… Fin mor og gratulerer til henne..mange morsomme historier her..
      Jeg kjøper aldri flaxlodd til noen i gave jeg..for er så redd for at de vinner en stor premie på det..hehe.. Fin kveld til deg og bursdagsbarnet <3

    2. Så koselig å se mor din…og hun er jo like gammel som meg hun da…litt eldre da…men OLDIS! nei..det er vi ikke Elin!! hihihih Moden..ja..og godt voksne..men ikke oldis…Jeg er heller ikke opptatt av pakke..men en hilsen er alltid hyggelig…så gratulerer så mye til mor Elin! Herlig historier!

    3. Gratulerer med dagen til hu som sies å være mora di 🙃😉 Dere er nok mere like enn du vil innrømme 🙈🙉🙊 Finns det noen normale bilder av hu da… prøvde å finne noen selv, men neida.. 😂😂😂

    4. Hei!
      Men profilbildet ditt av deg og bildet her av din mor – ja da ser jeg at dere er mor og datter 😀 Du ligner din mor og dere er fine !! Flotte bilder av dere 🙂
      Da er hun 1 år mere enn meg da………..for jeg nærmer meg min feiring av min snart runde dag………ikke før i desember da…. men heheheheheeh

    5. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si. Om jeg skulle kommentere eller ei. Men velger å si til deg: Jaggu ikke greit og vokse opp med noen som drikker. Jeg forstår også ut fra hva du skriver at du og din mamma ikke er verdens beste venner. Men til sist hadde det nok vært fint om du ikke hadde funnet et bilde i det hele tatt, og heller anonymisert innlegget. Ikke greit heller for de som er i Kong Alkohol`s makt.

    6. annebe: He he- det er bra 😛 Vi er ganske like alle sammen, faktisk 😛

      Nei, flaxlodd er litt risky altså 😛 Men jeg pleier å gi det i julegaver faktisk 🙂

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: He he.. Men 8 barn og 10 barnebarn er det lov å kalle henne Oldis altså 😛

      Takk- hu blir nok veldig glad for gratulasjoner 🙂

    8. May Kristin: May Kristin- forbannelsen er på vei! Pang!! Ha ha.

      Ha ha- det var ikke bare lett å finne noen bilder- de fleste bildene er jo noen som hu bare har blitt tagget i og det er jo i forskjellige sammenkomster 😛 Men dette var jo ikke så verst da 😀

    9. Etdiktomdagen: Så var var det denne forbannelsen da….. Ha ha… Ja, vi er like, i stemmen også tydeligvis, for det er ingen som hører forskjell på oss i telefonen 😛

      Oi, det er snart da- da må man feires veit du 😀

    10. toveview: Hei. Jeg prøvde å sende deg melding, men det gikk jo ikke an. Jeg velger å ikke publisere kommentaren din, da det tydelig er en misforståelse ute å går- dette er humor fra begynnelse tilslutt. Jeg har dobbetsjekket med henne så det er helt ok 🙂

    11. toveview: Ingenting å unnskylde 🙂 Jeg ser at det kan misforstås, jeg bruker jo verken “ha ha”, eller smileys som kanskje gir litt hint 🙂 Jeg måtte spørre henne selv, og hu begynte jo å lure om den var den veien jeg skrev, helt til hu mot slutten og skjønte at det var humor 🙂

    12. frodith: Veit du hva, hu er faktisk ganske så ok altså- og ingen greier å drite seg ut så mye som henne 😛 Egentlig burde jeg bytte ut spalten “Typisk Elin” med “Typisk hu som sies å være min mor” 😛 ha ha.. Oldis ja- med 8 barn og 10 barnebarn så er det lov å kalle henne oldis altså 😛 ha ha

    13. Vera Lynn: Takk takk 😀 Hu er ei flott ei altså- ung til sins, og alder 😉 he he.. Det er bare det at hu har så mange barn og barnebarn, så jeg syns det er innafor å kalle henne oldis 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg