HVERDAG- HVA ER DET DE SKRIKER FOR NÅ DA?!

 

Det er ikke bare bare å ha med meg på hockeykamp. 

 

Det går fort. Noen ganger, eller ofte faktisk, så fort at jeg ikke får med meg hvor pucken er. Pucken er liten. Med 24 armer, 24 bein og 24 køller (tog du han?), som spreller rundt på isen er det ikke alltid like lett å se hvor den er. Selv ikke med linser på og synet tilsynelatende er perfekt. Det kreves trening, trur jeg. Jeg følger pucken nesten slavisk for å ikke gå glipp av noe. 

Folk begynner å skrike og hyle og gape som noen gale rundt meg, og jeg skjønner ingenting. Pucken er jo der, helt uten at det skjer noe. Hva er det de skriker for nå da? Det er noe Kristoffer-Doffen får høre ofte når han har meg med på hockeykamp. Når svaret da er at det skjedde noe på andre siden av banen, da blir jeg bare matt! Jeg har fullt opp med å følge med på pucken. 

Hvordan i alle dager får de med seg hva som skjer i andre enden av banen, når det er pucken som er den tingen alle sklir etter? Jeg får ikke med meg noe jeg. Og jeg sitter jo der med vidåpne øyne og følger så slavisk med på den pucken at linsene begynner å tørke ut. Likevel går jeg nesten alltid glipp av alt det som skjer utenom. Typisk. Jeg går glipp av alt man kan skrike for. 

Jeg maser alltid om at de må få seg slike repsiseskjermer på ishallen, slik at jeg også kan få se hva som skjer. Og, noen ganger vil man se målene flere ganger. Repriseskjermer er visst en luksusvare, som hockeynorge ikke har råd til. Typisk. Selv om jeg ikke alltid får med meg hva som skjer så syns jeg det er veldig gøy å være med på hockeykamp. Spesielt når vi vinner. 

 

Liker du å se på hockey? 

 

____________________

#hverdag #hockey #sport

____________________

14 kommentarer
    1. Det er artig med hockey innimellom men det er lenge siden sist jeg var på kamp. Men det er jo kort vei til Asker hvor Frisk har sin hjemmebane. Men det er mange som er opptatt av idrett, er man ikke aktiv kan man stille opp og heie.

    2. Helge: Jeg var på min første kamp i fjor og syns det var veldig kjekt 😀 Nå har jeg alltid likt å se hockey på tv da, så det var kanskje ikke så rart at det var gøy å gå på kamp, selv om vi ikke har repriseskjermer 😛 he he..

    3. Hadde nok vert det samme om jeg hadde blitt med, det gjelder forsåhvit all form for sport som jeg er uhyre ukjent med. Da blir det “hva skjer nå?” “hvem skårte?” “hvem er han?” “hvorfor hyler de?”

    4. Hihih..kjenner meg igjen i det der…Har aldri skjønt hvordan de klarer å følge med på alt..jeg var mye på hocky som ungdom.men mest for å se på gutta…hihih

    5. Jeg hadde ikke sett på det som skjedde på isen, men sikkert mye annet. For det er jo litt action på sånne steder 😀 Men pucken blir for liten for meg 😀

    6. Hehe, ja si det du xD Jeg får meg litt for mye igjen xD Men når det gjelder sport er jeg kanskje litt sånn selv, er jo ikke så veldig interessert ;o Så det hadde nok vært supert med slike skjermer ja 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg