FOTO- SPINNVILLE DYR PÅ TUR.

 

Nye venner er så gøy! 

 

I dag tok Tina og jeg en tur til byen før vi skulle ut på tur med hundene. Julen nærmer seg og det kan jo stresse hvem som helst det. I dag fikk jeg kjenne på det, og jeg holdt seriøst på å dø. Når vi kom til kassen kom det både meldinger og telefoner og beskjeder man skulle huske. Det endre med atkassedamen ropte etter meg fordi jeg bare tok varen under armen å gikk- uten å betale! 


1. Fantastisk med en hund som ikke trenger redigering! Sjekk den fargen da. 


2. Petter holder seg høflig bak.


3. Bare litt størrelses forskjell. 


4. Lille guttetassen.  


5. Leah rister seg litt. 

Er det mulig?! Så sinnssykt flaut. Kassedamen sa hu så jeg så veldig opptatt ut, og at hu skjønte jeg bare glemte meg litt, men at hu ville gi beskjed før det peip i det vi hadde gått ut. For å si det sånn, hadde alarmen gått av hadde jeg bokstavelig talt dødd, der og da, stein dau midt på gulvet. Jeg får vondt i magen bare av å tenke på det. Det er nesten for tidlig å le av det enda. 


6. Langbeint liten sak han der altså. 


7. Søteste. 


8. Typisk retriever, ruller seg i alt. 


9. Leah i farta. 


10. Se på det fjeset da!

Ja ja, vi fikk i alle fall shoppet litt, og så dro vi hjem og hentet hundene og dro en tur på Kruseter, også en populær badeplass her i Halden. Det var ingen folk der så vi lot de bare gå fritt. Jeg lot Leah ligge på andre siden av gitteret i bilen slik at hu og Petter kunne bli litt kjent med hverandre før turen. Petter blir jo så glad for søte jenter. Leah er ei Golden retriever og bare så søt!


11. Petter er med på leken han. 


12. Ei frøken med masse energi. 


13. Sjekk skyggen til Petter da!


14. Ta meg om du kan. 


15. Typisk jenter. 

De gikk kjempegodt i sammen fra første sekund. Petter var mest opptatt med å tisse og bæsje de 10 første minuttene før han egentlig hadde tid til å hilse ordentlig på henne. Etter det var det full fres hele tiden. Det var ikke bare lett å ta bilder av de, for de var jo overalt og alle steder. Og med lav sol blir det mye skygge overalt som gjør det enda mer utfordrende å få bra bilder. 


16. Petter syns det er helt fantastisk med noen som faktisk vil leke med han. 


17. En liten hvilepause oppe i skogen. 


18. Leah i farten, igjen. 


19. Det er ikke bare lett å få med seg alle fire beina. 


20. Petter tar ikke sjansen på å gå ut på isen. Typisk ulvehund. Leah syns det var helt innafor. 

Noen bilder blir liksom helt mørke, mens andre bilder ikke en gang trenger redigering. Alle bildene av kun Leah er helt uten redigering. Dessverre er redigeringsprogrammet mitt såpass teit at det gjør om raw-formatet og endrer kontrastene når man lagrer de. Av en eller annen grunn støttet ikke blogg sitt bildesystem filene mine heller, så jeg må lagre de på nytt og da blir det litt forandring. 


21. Jada, jeg hører dere ber meg om å komme inn på land, men jeg later som om jeg ikke hører.


22. Jada, jeg kommer snart. 


23. Skal bare kose litt med pinnen min først. 


24. Søteste jenta altså. 


25. Petter går rundt å sutrer for at Leah ikke vil komme inn på land. 

Men det er ikke verdens undergang. Som regel blir bildene greie likevel, selv om de blir mørkere og mattere. Jeg må bare redigere litt ekstra for å få det til. Jeg får bare øve på det å ta mer manuelle bilder slik at man kan finne en greie innstilling. Ikke at det er så lett med dyr i fart og med lysforhold som forandrer seg for hver meter man går men. Det blei i alle fall noen bilder. 


26. Og sutring hjalp tydeligvis på denne frøkna. 


27. Plutselig var det full fart på land igjen. 


28. Men så forsvinner Leah i rekordfart. 


29. Og igjen står Petter igjen på land og ser på Leah leke med pinnen ute på isen. 


30. Tusler frem og tilbake i håp om at hu skal komme inn. 

Leah og Petter koste seg i alle fall masse på tur sammen i dag og var i grunn like spinnville begge to. Løpegleden er tilstede når man er to i alle fall. Dvergpinscheren hennes var ikke med i dag, men det gikk greit med bare disse to også. Petter syns Leah var litt kjedelig når hu skulle ut på isen og bli der. Petter er jo ikke ulvehund for ingenting og tar ingen unødige sjanser. 


31. Men ikke. Leah liker å være ute på isen. 


32. Hu synger pent og prøver nok å overtale Petter til at det er gøyere ute på isen. 


33. Ørefin. 


34. Pinne er best av alt!


35. Nu går vi hem. 

Det var helt sykt kaldt når vi var på tur i dag da, så jeg trur ikke vi var på tur mer enn enn halv times tid, men det var mer enn nok. Vi blei kalde og hundene blei slitne av å løpe som noen gale. Petter har ligget rett ut siden vi kom hjem sånn kvart på to i dag. Blir nok ikke mer enn rett ut å tisse i kveld. Og så satser vi på en tur med Sally i løpet av uken også. Det blir stas. 

 

Har du vært på tur i dag? 

 

____________________________________

#foto #hund #tur #strand #skog #kaldt #vinter

____________________________________

16 kommentarer
    1. Så koselige bilder! og de så da fine ut disse..ja noen blir veldig mørke..Merker det her også..Ser kaldt ut..og ja..Petter er smart han..holder seg på land..veier jo litt mer en den lille golden der da…:-) Ikke gøy å gå i butikker…så, ta litt om gangen..og la telefonene ligge i lomma…en ting av gangen..Ha en god kveld!

    2. Du allmektige.. nå skal du være glad for at det ikke er kameraer med den gode gammeldagse filmrullen og fremkalling 😀 Men du verden så mange artige og flotte bilder av meget fotogene hunder 🙂

    3. Toini: Tusen takk 🙂 Ja, i skogen i skyggen er det jo mørk nå, så kan jo ikke gjøre så mye med de bildene, hvis man vil beholde stemningen slik det er, slik som på bilde 17. Det bildet syns jeg blei fiiint 😀 Men noen av de andre kunne godt ha blitt litt lysere uten å ødelegge fokuset så mye 😛

      Nei, mobil og shopping er som regel ikke en god kombinasjon 😛 ha ha.. Så sinnsykt flaut veit du 😛 Heldigvis skjønte jo kassedamen at jeg ikke gjorde det med vilje liksom 🙂

    4. dedicat: Jeg har et slik kamera som jeg veldig gjerne vil prøve igjen- trur jeg har en film liggende også! Ha ha.. Tusen takk- de var veldig fotogene i dag, spesielt tispa med den flotte fargen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg