FOTO- GULE BLOMSTER.

 

Mens vi venter på at solen skal gå ned. 

 

I disse dager er det så varmt ute at det er er tortur å gå tur. Ikke bare for meg, men hundene også. Kanskje aller mest Petter. Irsk ulvehund er stor, så varmen gjør det nok ekstra ille for de. Vi venter heller til solen har gått ned føre vi går tur. Eller i alle fall til temperaturen synker litt. 

Mens jeg var ute å gikk i dag, til behandling faktisk, kom jeg over noen gule blomster jeg er overbevist om at jeg så første gang i fjor. Jeg har ikke peil på hva slags blomst det er. I mitt hodet kaller jeg det bare en hybrid mellom tulipan og maskros. Det er det det minner meg om når jeg ser de.  

Jeg er som sagt overbevist om at jeg ikke har sett disse før i fjor. Nå ser jeg de overalt. Jeg syns de er kjempefine og har mest bare lyst til å plukke med meg en bukett hjem annenhver dag. Noen vokser jo vilt, så da er det kanskje litt innenfor å gjøre det, enn de som vokser i hagen til folk.

Hvis noen veit hva denne blomstene heter hadde jeg ikke blitt lei meg hvis det blei delt med meg. Føles litt feil å kalle det en hybrid mellom tulipan og maskros liksom. Jeg har forresten googlet det og maskros heter løvetann på norsk. Vi får se hvor lenge jeg husker det denne gangen. 

 

Syns du det er for varmt å gå tur i disse dager?

 

______________________

#foto #varmt #blomst #gul

______________________

20 kommentarer

Siste innlegg