FOTO- EN BRA START PÅ DAGEN.

 

Når man får følelse av å ha hele verdens for seg selv. 

 

I går bestemte jeg meg for at jeg skulle stå opp alt for tidlig i dag bare for å gå tur med hundene. Folk kan si hva de vil, men når man har hund, kanskje spesielt store mynder, så er man faktisk nødt til å bryte båndtvangen hvis man ikke har tilgang på en stor inngjerdet plass. Det har ikke vi. 

For å være sikker på at vi kunne bryte båndtvangen uten å plage noen sto jeg opp 04.50 og var ute av døren 05.10. Petter fikk gå fritt hele veien, mens Iimo har båndtvang hele tiden. Sånn er det. Petter syns likevel det var bedre å henge i rumpen på meg enn å måtte løpe rundt aleine.

Han fikk i det minste strukket litt på beina. Vi tok turen opp til Havsyn. Helt vindstille, mer eller mindre, og ikke en eneste lyd i fra mennesker. Når man får følelsen av å ha hele verden for seg selv, da har vi det bra. Det var veldig flott når vi kom dit. Solen sto opp etter hvert, men med litt skyer i veien.


1. Det så nesten ut som det var is på vannet.


2. Det er flott her ut.


3. Snart står solen opp.


4. Blåklokke.


5. På tide å våkne.


6. Noen vil sove lenger, mens andre aldri vil våkne.


7. Humlerumper.


8. De var overalt disse flotte blomstene.


9. Solen prøver å bryte gjennom skyene bak oss.


10. Det blei veldig flott når solen var på vei opp og frem fra skyene.


11. Lindesnes fyr ligger bak fjellet til høyre, et sted.


12. Søker etter sol.


13. Fine blomster.


14. Fortsatt trøtt.
 

Det tar ca. 20-25 minutter å gå opp til Havsyn, så det er ikke en veldig lang tur. Helt perfekt for vår del. I dag blei vi sittende der oppe i ca. 45 minutter. Litt slitsomt med de tusen myggene og knottene, men utenom det var det veldig fredfullt og bare sitte der og nyte utsikten og stillheten.

Petter tuslet litt rundt, mens jeg tok litt bilder. Innimellom måtte vi kose litt også. Iimo har som sagt båndtvang så hu lå bare på plassen sin som ei lita dronning og gjorde svært lite av seg. Bortsett fra når hu fikk kos. Da er det viktig å gjøre seg til for å sjarmere. Vi blir sjarmerte vi.

Vi møtte ingen på vei hjem heller, men jeg tok ingen sjanser så da fikk Petter også holde seg i bånd. Etter litt over 1.5 timer med frisk luft er de veldig trøtte her nå. Jeg også i grunn, så det spørs om ikke jeg må ha en liten time på øynene mens jeg kan. Det er jo helg, så da er det lov. 

 

Pleier du å stå tidlig opp for å gå tur?

 

_____________________________________________________

#foto #morgentur #morgen #hund #havsyn #utsikt #stillhet #nyte

_____________________________________________________

12 kommentarer
    1. Så flink du er!! ja Petter er vel ikke akkurat noe jakt hund han vel..og jeg skjønner at du må bryte båndtvangen innimellom…gjør det jeg også..når jeg mener å ha god oversikt og kontroll..Men jeg har aldri stått opp tidlig for å gå tur altså..hihihi..Så den skal du få ha for deg selv..hihih.. Ja det er helg, og lov å ta formiddagslurer og middagslurer..så kos deg!! Ha en flott ny dag! Nydelige bilder også!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: De jakter på syn, og ikke lukt, så de er lettere å kontrollere sånn sett 🙂 Jaktinstinkt finnes det hele klart, men han er som regel mest opptatt av meg uansett så han er jeg ikke redd for å slippe. Iimo der i mot, hu er et annet kapittel når det kommer til slikt og hu blir døv når hu finner det for godt, så hu går ikke løs på slike steder uansett 🙂

      Med store lange muskler er det viktig at det får strukket skikkelig ut, og da er det fritt løp som må til- da må man jo bare bryte båndtvangen da 🙂 Jeg har aldri møtt på dyr heler så lenge jeg har bodd her, men langt inn i skogen er jeg så klart litt mer påpasselig 🙂 Vi fikk trent innkalling i dag da og gå pent ved fot selv uten line på 🙂 Han er en søt en altså 🙂

    3. Du har jammen meg vært tidlig pån for ikke å ” plage” folk 🙂 Og belønningen ble en haug med blinkskudd. Såååå mye fine bilder 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg