HVERDAG- JEG ER IKKE REDD FOR Å DRUKNE, JEG ER REDD FOR Å SPY!

 

Jeg lot meg lure med på båttur! 

 

Altså, jeg er jo ikke helt god når jeg lar meg lure med på båttur heller da, jeg som blir sjøsyk bare av å gå på ei brygge- selv de i betong som ikke beveger på seg. De snakket om delfiner og da var jeg jo brått litt solgt med en gang, nesten. Delfiner her liksom. Jeg har aldri sett en delfin før!

Litt overtalelse måtte likevel til, for det er et faktum at jeg kan bli veldig sjøsyk. Onkelen min beroliget meg med at det var en stabil og trygg båt, og de hadde flytevest så jeg kom ikke til å drukne. Svaret mitt var: “Jeg er ikke redd for å drukne, jeg er redd for å spy!”. Det er ikke tull en gang. 


Selv Horten-Moss båten er døden innimellom.
 

Ja ja, ingen dør av å spy, med mindre båteier blir sur for at jeg spyr i båten hans og hiver meg på sjøen da. Da kan jeg jo brått drukne likevel. Og, det har seg faktisk slikt, at selv om jeg ikke finnes redd for å dø, så er drukning noe av det jeg frykter mest skal kunne skje. Det og øksemordere.

Nei, jeg får vel psyke meg opp, eller ned, til denne båtturen vel. De kommer hjem og henter meg med båten. Lurt, for da kan jeg ombestemme meg og løpe hjem mens de sitter der i båten og ikke skjønner noe. Nå må jeg løpe en liten tur ut med hundene. De får ikke bli med på båttur.

 

Liker du å være på sjøen?

 

__________________________

#hverdag #sjøen #båttur #delfin

__________________________

12 kommentarer
    1. Jeg er litt sånn PASSE når det kommer til sjø…Liker fjell bedre 😉 Men spy vil jeg ikke…mer redd for å havne i den MØØØØØRKE sjøen tror jeg.. og monstre der nede 😀

    2. Hehe ..Kan være flott på sjøen, men bølger det blir jeg kvalm..og det er ikke gøy… For et herlig bilde av hund som speider utover vannet..er den i båten eller på land ?
      Ha en trivelig kveld <3

    3. Blir selv syk ;s Jeg blir reise syk uansett hva, men en liten båt som jeg kan kjøre selv går veldig bra da 🙂 Men straks den blir større så blir det liksom mer vugging ;s

    4. annebe: Det er jo flott på sjøen. helt klart, men blir fort dårlig, så da liker jeg best å se på sjøen fra land 😉 he he.

      På bildet sitter vi på Horten/Moss båten 🙂

    5. Søtmonsen ): Ser den :O Reisesyk er ikke gøy i det hele tatt. Jeg har en liten uvane med å blisyk hvis jeg kjører med andre, men kun med noen få som kjører :O

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg