HVERDAG- NU ÄR DET NATTEN.

 

Det er sengetid, men jeg tørr ikke gå å legge meg! 

 

Seriøst! Dette er flere timer siden og jeg har ikke fått kvittet meg med problemet enda! Jeg tør ikke å legge meg når jeg veit det finnes et monster i leiligheten min! Tenk om den finner veien inn på soverommet og kryper meg i ansiktet mens jeg sover. Seriøst, jeg får helt mark bare av å tenke på det. 

Det er ikke mange ukene siden jeg lå i sengen og så på Netflix, når jeg plutselig oppdager i sidesynet at det kryper en jævel på veggen bak meg! Jeg løp hysterisk inn i boden for å finne støvsugeren. Enda godt ikke huseieren og barna hennes var hjemme, når jeg drar frem støvsugere kl. 3 om natten!

Som dere kan se har jeg googlet dette før, om edderkopper overlevere i støvsugeren, og det gjør de ikke! Første gang jeg tok en edderkopp i støvsugeren turte jeg ikke støvsuge på tre uker fordi jeg var redd den skulle krype ut. Jeg har så fobi at ting ikke henger på greip oppe i hodet. Hysterisk, rett og slett.

Men jeg har altså lært at de ikke overlever, så nå har jeg på en måte lært hvordan jeg skal tørre å fjerne de. Støvsugeren er litt lang da, så jeg ikke kommer så alt for nære innpå. Det er mer enn nære nok, for å si det sånn. Nei, jeg får vel ta med meg Petter å sove i bilen vel, for å være sikker. Ikke god natt!

 

Har du fobi for noe?

 

___________________________________

#hverdag #natten #fobi #hysterisk #panikk

___________________________________

18 kommentarer
    1. Jeg har sykelig forbi for edderkopper.. Gud, jeg kan ikke se på en engang… Pappa pleide å ta de for meg før, men nå har jeg jo flytta og typen er like redd – så nå tar vi de i støvsugern, så støvsuger vi noe papir vi river opp etc. som tetter litt sånn at den ikke kommer seg ut igjen 😛 😛

    2. Ja jeg har noe som heter spesifikke fobier, altså for biller, jepp du leste riktig. Det er helt forferdelig, men jeg har kommet meg nå, jobbet veldig mye med denne spesifikke fobien min for disse billene( siden i fjor sept). Så jeg vet veldig godt hva du går igjennom om du har fobi! Ord kan egentlig ikke beskrives hva man føler for den tingen det gjelder som oss…. Trodde jeg hadde “fobi” for edderkopp, helt til jeg fikk dette med billene, da skjønte jeg at jeg baree ikke likte edderkoppene… Ønsker deg ei god natt 🙂

    3. Åh, den er kjip! Masse lykke til med sovingen, om det blir i bilen eller om du finner beistet! Å være redd er så vondt det, spesielt hvis omverdenen liksom skal være så bråkjekk og “det er jo ikke noe å være redd for”. Vel, jo , det er det. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det en fobi, men jeg hater å gå sånne trapper der du ser mellom trinnene, eller strekkmetalltrapper, hvis en er oppe i høyden. Et kjøpesenter i Trondheim hadde ei trapp på tvers litt oppe i etasjene, der en så rett ned i avgrunnen mellom trinnene. Grøsser bare jeg tenker på det. Sært. I know.

    4. Den lille Pandaen c:: He he- ja, hadde åpnet innlegget ditt så det lå klart til å leses.. Jeg gjør som regel hundre ting på en gang 😛

      Fobier er ikke gøy 🙁 <3

    5. Julie Martine: Det er det kjipeste av alt med å bo aleine :O Noen ganger er de så store at jeg står å griner og hyler i flere timer før jeg tørr å ta de.. Hater de!

    6. Ida Caspara: Det høres ikke gøy ut i det hele tatt 🙁 Og det er som du sier. man kan liksom ikke beskrive hvordan det er. Folk trur jeg bare er redd, men det er jo ikke det. Går jeg på ei bro og møter en edderkopp kan jeg risikere å hoppe- da er man ikke bare redd.. Bare for å poengtere altså- jeg hadde nok ikke hopper.

      Så bra at du føler litt mer kontroll nå <3 Jeg har prøvd mye, men jeg blir så ødelagt i flere uker etterpå, at jeg nesten har det bedre med å ha den fobien, enn å prøve å bli kvitt den.

      God natt 🙂

    7. Kristin: Det er liksom det. Folk trur jeg bare er redd, eller ikke liker de, men det er jo ikke det- det er verre. Jeg hater folk som ikke eier litt empati på det planet. Har så mange som skremmer meg med edderkopper hele tiden, og de bryr seg ikke en gang om jeg blir så redd at jeg begynner å grine, selv om det ikke egentlig er en edderkopp der- jeg veit jo ikke det sikkert når de kommer mot meg med lukket hånd og sier de skal vise meg en edderkopp.

      Syns ikke det er sært jeg altså- har full forståelse for redsel og fobi uansett hva det er.

    8. Den lille Pandaen c:: Man kommer plutselig på noe og så bare må man, og så kommer man på at man egentlig gjorde noe annet så man går tilbake til det og så kommer man på noe nytt, og så bare fortsetter det sånn 😛 ha ha

    9. Ææææh åh det er så ille … spes de store kjelleredderkoppene som bor her på Sørlandet!
      En gang fikk jeg noe i fjeset når jeg dusje. Trodde det bare var vannet men så ser jeg med å der sprellet det en svær en… aldri fått meg ut av dusjen så fort før! En annen gang så jeg på TV på rommet mitt da jeg var ungdom, hadde plakater bak hodet, så syntes jeg jeg hørte en litt rar lyd. Så snur jeg meg å Se rett i øynene på en gedigen edderkopp, kødder ikke når jeg sier jeg kan huske jeg så pels på beina dens! Lyden var at han hadde fått over plakatene :O man hørte det faktisk!!! Håper ikke du leser EM gang til på bloggen din i kveld…
      ps, de liker ikke lavendel lukt 😉

    10. Uff..det var jo den skrekk opplevelsen på kvelden..får ikke sove da nei..Håper du får den i støvsugeren..om ikke, så har den nok gjemt seg godt..og kommer ikke frem..den er nok like redd som deg! Ha en god natt!

    11. He-he! Artig fortalt historie! Men leit du har fobi. Nærmest angstanfall. Jeg har flyskrekk, men har nå nettopp, i går faktisk fløyet til Split i Kroatia. Kigger og koser meg på solsenga og skriver dette.

    12. Silje: Jeg har ikke telling på hvor mange som har sett meg naken pga edderkopp i dusjen- ikke alltid man rekker å få på seg håndkleet i tide når man løper ut i panikk. Postmannen var nok så fornøyd mange ganger 😛 ha ha. Jeg syns ikke det var like gøy den gangen moren og stefaren min plutselig hadde fått besøk og håndkleet ikke var helt på.. Møkkadyr altså!

      Hmm, jeg har fått med meg det med lavendel, men jeg har også hørt at katter kan bli “gale” av det, og kattene her er pokker ta meg gale nok :O

    13. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg fant en død edderkopp på hunderommet dagen etter, så håper i grunn det var den! Jeg har ikke funnet flere i alle fall- heldigvis! :O I dag må jeg på musejakt… Møkkakatt altså 😛

    14. Anonym: Jeg hater de krypene altså :O Men jeg fant en død en på hunderommet dagen etter og håper det var den… 🙂 Åhh, så deilig! Håper du koser deg maks 😀 Jeg har flyskrekk jeg også, men har lært å takle kortere turer (ca. 2 timers flyturer) ganske greit, så jeg har vært bittelitt rundt omkring de siste årene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg