HVERDAG- VÆRET, I MANGEL PÅ NOE ANNET Å SKRIVE OM.

 

Jeg skulle ønske jeg kunne dele mer av hverdagen min i disse tider, men det må pent bare vente. 

 

Jeg må si jeg har utrolig flaks når jeg står opp ti på seks på morgenen for å gå tur med Petter og det er opphold. Når jeg halvannen time seinere drar på jobb pøsregner det nemlig. Det har det gjort de siste dagene. I dag var det faktisk noen få dråper de tre første minuttene av turen. Etter det var det fint. 

Når det ligger an til regn så er det også ekstra mørkt ute. I går glemte jeg å ta på både Petter og meg selv refleks. Heldigvis brukte jeg løpejakken min, som har litt refleks på armene og bak på ryggen, så vi var i alle fall litt synlige når vi møtte 2 biler. Jeg hater folk som ikke bruker refleks når jeg er ute med bilen.


Mulig Petter er lei av å måtte hoppe opp på denne steinen hver morgen, men det er en form for trening så han får bare tåle det.

Man får jo helt vondt i magen når man er ute og kjører og plutselig det dukker opp en skikkelse alt for nære bilen, fordi skikkelsen er helt svart uten noen form for lys, eller refleks. Eller de som bare går rett ut i gangfeltet, uten refleks. Vil de egentlig dø på andre sin bekostning? Man kan jo begynne å lure. 

Uansett. Enn så lenge er det i alle fall lyst når jeg kommer hjem fra jobb. Det drøyer ikke lenge til nå før man ikke opplever dagslys, utenfor jobben, så man får bare se seg rundt mens man kan. Nå skal jeg få rumpen i gir til å rydde og vaske her hjemme. Jeg har vært lat i alt for mange dager så nå ser det ikke ut!

 

Er du flink til å bruke refleks nå i høstmørket? 

 

___________________________

#hverdag #været #mørkt #refleks

___________________________

12 kommentarer
    1. Flinke du i morgenstunden 🙂 Jeg må bare innrømme at jeg er mer enn sløv når det gjelder refleks.. men så er jeg jo sjelden ute og går i mørkra. Men jeg trenger sikkert en smule skjenn 😛 For jeg er jo veldig enig med deg som bilfører.. da ser man jo virkelig galskapen 🙂

    2. Flott bilde av Petter! Jeg er ikke så mye ute og går på kveldene, for jeg har så mange kveldsvakter – men om jeg går, så bruker jeg refleksvest!

    3. dedicat: Ja, det er når man selv kjører man ser galskapen :O Jeg husker jo selv hvordan jeg som yngre bare gikk rett ut i gangfeltet (i dagslys vel og merke) selv om det var en bil likeved- jeg har jo min “rett” til det. Men jeg skjønner jo nå at hvis man ikke gir tegn på at man skal over, så kan heller ikke bilen stoppe på cm.. Der har jeg blitt flink når jeg går- jeg gir tydelige tegn på at jeg skal over, enten med å rekke ut hånden, eller også se meg tydelig til begge sider før jeg er helt fremme ved gangfeltet- da veit liksom eventuelle biler at jeg skal krysse og kan forhåpentligvis bremse normalt i stedet for å stå på bremsen 😛 Ellers har jeg blitt flink til å stå å vente på at bilene faktisk har stoppet før jeg går, hvis de er såpass nære at de må trykke litt hardt på bremsen 🙂

    4. Jeg er ikke flink med refleks. Du har jo en gull-hund, så du trenger ikke refleks på han 😀 Gå inn til Toini, så får du noe å skrive om hvertfall 🙂

    5. Ja det er jeg..kjøpte nye nå til hundene, og nytt lys til meg..jeg har arbeidsjakke, sånn gul, som jeg bruker om kvelden..lyser opp..hihih..ha en god kveld!

    6. frodith: Ja, Petter ser ut som gull i slikt lys 😀 Ja, jeg fikk med meg hu hadde en flott utfordring, men du veit, jeg må jo ha minst et døgn å tenke på- kreativiteten er liksom ikke tilstede på sekundet 😛 ha ha… Men det kommer noe i dag 😉

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har denne Richo-sele-refleksen til Petter og den er dritbra. Herlighet, han lyser opp alt rundt oss hvis det kommer en bil på avstand og treffer refleksen 🙂 Langs veien får jeg han alltid til å stå litt på skrå, slik at refleksen faktisk skal synes 🙂 I dag skal jeg ut å finne nytt lys til ha- alle jeg har har tatt kvelden etter jeg byttet batteri på dem- irriterende nok 😀

    8. Margrethe: Tusen takk- han ser jo ut som gull i dette morgenlyset fra lyktestolpen <3 Så bra at du er flink til å bruke refleks 😀 I dag skal jeg finne nytt lys til Petter- alle jeg har har tatt helt kvelden etter jeg byttet batteri på den. Bahh!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg