PERSONLIG- DET ER DU I KOMMENTARFELTET SOM ER PROBLEMET!

 

Troll lager et problem som i utgangspunktet ikke er der.

 

Man kan lese overalt i kommentarfelt at det er unge jenter som leser bloggen. Bloggeren er et forbilde, må passe på hva de skriver, ikke nevne vekt og høyde, ei heller hvor mye, eller lite de spiser, hvilken størrelse de bruker i klær. Enkelt sagt skal man altså ha skrevet under på “sunn fornuft plakaten” og ferdig med det. Jeg blir så oppgitt. Som regel er det ikke en gang bloggeren som har lagt opp til et problem. Det er du i kommentarfeltet som lager et problem som i utgangspunktet ikke var der. Javel, så sier sunn fornuft plakaten at man ikke skal skrive om vekt og klesstørrelse. Men herlighet, hva er problemet? 


Oppgitt!

Hadde jeg nevnt høyden og vekten min her, så tviler jeg på at noen hadde reagert på det. Det er nemlig ingenting å reagere på. Men så kommer det en tulling i kommentarfeltet som har tastet for harde livet på kalkulatoren sin for å finne ut hva BMI’en min er og må selvsagt skrike om dette i kommentarfeltet. Viktig! I følge BMI’en min så er jeg undervektig. Hadde jeg lagt ut et bilde av meg selv i undertøy, treningstøy, eller naken for den saks skyld, så kan et hvert menneske med sunn fornuft se at jeg ikke finnes undervektig! Hvis man har hengt seg opp i BMI, og må ta bloggeren for det, da er man bare tett da, for å si det rett ut!


Er det mulig!

Og det er der problemet begynner, i kommentarfeltet, ikke i innlegget hvor jeg i forbifarten nevnte høyde og vekt. Det er når du i kommentarfeltet må skrike om at bloggeren er undervektig at du påvirker unge jenter, fordi du har gjort de bevisst på BMI. Det er plutselig alt de ser. Du i kommentarfeltet har nemlig glemt noe viktig, nemlig at det er forskjell på en kropp i vekst og en ferdig utviklet kropp i voksen alder. Og det faktum at man ikke kan stole blindt på BMI. Det er for eksempel forskjell på fett og muskler, men det er selvsagt noe et troll ikke veit. Et troll greier ikke å la være å si noe, et troll bare må spre negativitet. 


Vær gjerne oppgitt på bloggere, men hold heller kjeft i kommentarfeltet!

Ja, det finnes skjøre småjenter som leser og henger seg opp i alt bloggere gjør og skriver, men langt i fra hver eneste småjente blir påvirket av en blogger, til de grader folk skal ha det til. Hadde noen beskyldt meg for å ha total mangel på fornuft og egne meninger når jeg var 12 år hadde jeg blitt rimelig forbannet. Kanskje er kroppspresset større nå enn når jeg var ung, men jeg nekter å tru på at alle unge jenter er stokk dumme. Jeg nekter å tru at en hver 12 åring tenker BMI så fort en blogger nevner klesstørrelsen sin. Leser man det derimot i et hvert kommentarfelt, kan man nok bli påvirket tilslutt. Tenk på det!

 

Del gjerne innlegget hvis du er enig. Eller uenig for den saks skyld.

 

Har du skrevet under på sunn fornuft plakaten? 

 

_______________________________________________________________________

#personlig #meninger #sunnfornuftplakat #fornuft #nettroll #forbilde #kropp #kroppspress

_______________________________________________________________________

8 kommentarer
    1. Ikke signert noen plakat…. Men jeg er så fornuftig og så GAMMEL at her kommer det bare lure greier ut 😀 Og ikke hverken 12-åringer eller de på 28 prøver å kopiere hverken meg, min kroppsfasong eller hva jeg spiser.. He-he..jeg må bare tulle litt oppi det hele. Det er så mye debatter og diskusjoner om alt, og media har skylda for det meste… eller? 😮

    2. frodith: Jeg har heller ikke signert noen plakat, og ikke har jeg planer om det heller, selv om jeg ikke nevner vekt i noen innlegg- kun høyde og skostørrelse 😛 ha ha..

      Ja, jeg ler innimellom jeg også altså- blir så oppgitt på alle som skal bestemme over og kontrollere andre hele tiden. Og media har nok mye skyld for kroppspresset ja, det vil jeg si, og da må jo bloggere bli “tatt” for det også, siden de samme småjentene leser den plattformen også.

    3. Niks, jeg har ikke skrevet under på en sunn fornuft plakat… Jeg skriver om det jeg vil, men det handler så og si aldri om vekt.
      Selv ligger jeg jo i andre enden av skalaen, og hvis jeg skulle skrive om alle mine ekstra kilo tror jeg ikke noen ville bli spesielt påvikret av det… Kanskje forskrekket :o))
      Vi kan ikke gå rundt å tenke på at noen kan bli påvirket av det som skrives på bloggen hele tiden. Vi har da ytringsfrihet her i landet… Når det er sagt, så er jeg vel kanskje ikke stor fan av de som skryter av at de slanker seg når det ikke er nødvendig osv.

    4. Tror ikke jeg har signert noe sånt nei..og jeg tror også barn kan tenke selv..og de er ikke dumme…Veldig fine bilder av deg!! Såå koselig å se DEG!

    5. Vera Lynn: Ja, samme her 🙂 Nå har jeg i grunn aldri skrevet noe om vekten min heller, annet enn at den 28 dagers dietten merktes litt på vekten uten at jeg nevnte tall uansett 🙂 Og så skal det sies at jeg har en helt normal BMI- trur faktisk jeg ligger midt på normalen. Innlegget er bare tatt utgangspunkt i hva andre må gjennomgå og jeg brukte heller meg selv som et eksempel, enn å skrive om andre bloggere 🙂 Det var liksom bare for å få frem et prinsipp 🙂

      Nei, du sier noe der- man kan faktisk ikke ta hensyn til alt og alle hele tiden, da kan man jo ikke være seg selv. På en annen side syns jeg det er kjedelig å lese blogger som kun har fokus på vekt- og da spesielt de du nevner, som allerede er veldig tynne, men som strever etter en enda lavere vekt 🙂 Men at noen i forbifarten nevner høyden og vekten sin ser jeg ikke på som noe problem altså 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har heller ikke signert den, og ikke kommer jeg til å gjøre det heller 🙂 Jeg skriver om det jeg vil og så får folk ta det som de vil 🙂 Nå har jeg jo heller aldri nevnt vekten min her på bloggen heller- kun høyde og skostørrelse når noen har spurt 😛 ha ha..

      He he- takk 🙂 Greide jeg å se oppgitt ut eller? Det var et vanskelig uttrykk å få frem, syns jeg 😛 he he

    7. Atle Lundhaug: Hvis en og samme blogger konstant skirver om vekten sin, som i utgangspunktet er tynn, så skjønner jeg at folk, da unge, kan bli påvirket. Men alt det hysteriet folk skal frem til om at ungdom nærmest er stokk dumme og ikke har egne tanker og meninger irriterer meg altså 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg