HVERDAG- VERDENS FINESTE SANG SKAL LÆRES PÅ TEGNSPRÅK.

 

Jeg har alltid vært fascinert av tegnspråk. 

 

I mine yngre dager tok eg et “Tegn til tale” kurs. Jeg hadde veldig lyst til gå skole for å lære tegnspråk for å kunne bli tolk, men selvsagt la de ned den ene skolen, som også lå nærmest. Det blei alt for langt til den andre skolen, og i siste liten opplegg som jeg alltid driver med var det ikke bare bare å flytte. 

Så det blei med det kurset, dessverre. Jeg har alltid hatt det i bakhodet at jeg har veldig lyst til å lære tegnspråk, men det passer liksom aldri med full jobb og en hektisk hverdag ellers. De siste årene har jeg pugget litt ord på en app på telefonen. Tidsfordriv de få gangene jeg har måtte ut å fly. Jeg liker ikke å fly. 

I går bestemte jeg meg for at jeg skal lære meg verdens fineste sang på tegnspråk. Ed Sheeran sin sang, Perfect, er seriøst verdens fineste sang! Jeg burde kanskje ha begynt med plass nr. 2 over verdens fineste sanger, som er James Bay sin Hold back the river, da den har mye færre ord, men nei. 

Jeg har nå lært alle ordene, men sangen går fremdeles litt for fort for meg til å kunne henge med, så jeg må bare pugge ordene enda mer, slik at jeg lærer å skifte fra det ene til det andre i stor fart! Jeg er i alle fall godt i gang, og håper jeg greier å lære hele sangen sammenhengende i løpet av kort tid.

 

Kan du tegnspråk?

__________________________________

#hverdag #tegnspråk #tegn #musikk #lære

__________________________________

18 kommentarer
    1. Nei jeg kan ikke..og har også hatt et ønske om å lære..men har blitt med tanken..

    2. Så moro da 😀 Har egentlig litt lyst til å lære meg tegnspråk selv 🙂 Er jo greit å kunne når man skal bli lærer ^^ Men har ikke blitt til noe enda 🙂
      Og ja, det er en vakker sang <3 Elsker Ed Sheeran ^^ Spesielt etter Hobbiten ;D "I see fire" <3

    3. Søtmonsen ): Det er jo veldig kjekt å kunne- tenkt så flott å faktisk kunne kommunisere med noen som ikke kan prate/høre <3

      Jeg elsker Ed Sheeran jeg også, leeeeenge før Hobbiten <3 I en perfekt verden hadde han giftet seg med Taylor Swift <3 <3 Ha ha...

    4. Etdiktomdagen: Ja, tegnspråk er spennende og fascinerende og vakkert på samme gang 😀

      To av mine absolutte favoritter de sangene der <3

      Håper du får en fin-fin søndag 😀

    5. Søtmonsen ): Jeg har sett alt av GoT, 2 ganger 😉 Og jeg blei sååååå lei meg når det viste seg at han kun var med i den ene scenen der- kunne godt ha vært med hele sesongen for min del 😉

    6. Å så dumt at du ikke kunne gå videre med det! Som du kanskje muligens har fått med deg, så studerer prinsessa mi på 20 i Trondheim -Tegnspråk- og tolkeutdanning. Ho er helt besatt blitt… bitt av basillen! Fortsett å lære deg tegn – det er viktig. Selv kan jeg endel av enhåndsalfabetet, og kan stave navnet mitt om jeg prøver hardt….. men min kjære jobber med døve, og du kan jo bare gjette hvor mye han og prinsessa kan si hverandre ute at jeg skjønner et kvekk. Dette var forresten nydelig….. <3

    7. Margrethe: Åhh, heldige henne <3 Dessverre blei Trondheim for langt for min del den gangen. Hadde ingen sjans i havet til å kunne flytte på hybel, eller noe, så da måtte jeg bare gi det opp. Husker ikke i farten hvor den andre skolen lå, men det var betydelig nærmere 🙂

      Jeg kan enhåndsalfabetet- det lærte vi på barneskolen for å kunne "snakke" i timen uten at lærere klikket 😛 ha ha...

      He he- sikkert mange artige samtaler dem i mellom ja 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg