HVERDAG- DEN IRRITERENDE ØRESUSEN!

 

Heldigvis er det lenge mellom hver gang den kommer. 

 

I dag fikk jeg nesten en pinlig opplevelse på jobb. Jeg hadde gjennomgang med ei kollega på en kunde jeg jobbet med. Plutselig blei jeg veldig rar i hodet, uten at jeg skjønte helt hva det var. Kroppen begynte å oppføre seg som om den hadde feber, og plutselig begynte synet å forsvinne. 

Jeg måtte sette meg ned på huk, men det hjalp lite. På vei tilbake på til min plass, men kollegaen min hakk i hel, kom plutselig øresusen, noe som forklarte den rare følelsen i kroppen. Øresusen er så sinnsykt høy at jeg rett og slett blir svimmel, kvalm, kroppen verker og jeg kan når som helst kaste opp.

Hvis jeg ikke får lagt meg ned kjapt besvimer jeg. Jeg løp forbi kontoret mitt og får bare sagt i full fart at jeg må ut for å trekke frisk luft. Jeg hadde ikke lyst til å verken kaste opp, eller å besvime inne på jobb. Jeg satte meg på trappen, til tross for at jeg blei våt i rumpen, og bare trakk pusten dypt mange ganger. 

Det hjalp til å begynne med ingenting, og jeg var på vei til å både kaste opp og besvime. Det er litt pinlig da. Jeg veit ikke hva som er mest pinlig, å besvime inne på jobb foran alle kolleger, eller ute på trappen hvor alle som kjører forbi kan se deg. Jeg fikk heldigvis kontroll over hode og kropp til slutt. 

Jeg gikk inn igjen og møtte kollegaen min som skulle hjelpe meg med et par ting. Jeg så ikke helt god ut, for å si det sånn. Likbleik, verre enn vanlig altså, og ganske så tom i blikket. Det tok bare et par minutter før jeg kom helt til meg selv igjen, og feberfølelsen, kvalmen og alt forsvant sakte men sikkert. 

Den er så sykt irriterende denne øresusen. Heldigvis er det lenge mellom hver gang den kommer nå, men jeg må nok vurdere om jeg må bestille en time til behandling for å få den bort en lang stund. Noen ganger kan den vare et par minutter, andre ganger i flere timer. I dag varte den heldigvis kun 10 minutter. 

 

Er du plaget med øresus?

 

_______________________________________

#hverdag #øresus #kvalme #smerter #besvime

_______________________________________

28 kommentarer
    1. Jeg vet ikke hva jeg har. Jeg har noe som likner et slags sus NÅR jeg blir bevisst den..Men når jeg ikke tenker på det, så er den ikke der om du skjønner hva jeg mener… Ikke sånn høy sikkert, men blir jeg veldig bevisst på å HØRE etter, så høres den høy nok ut. Men klarer å glemme den, og da ER den ikke der…

    2. Den lille Pandaen c:: Ja, det er ikke bare bare å skulle ut å kjøre bil etter det i alle fall 😛 Sist dro jeg bare tilbake på jobb, men det var ille nok :/

    3. Har øresus av og til..og det er plagsomt :)) Svimmel er jeg ganske ofte…er blant symptomene på ME så er vel derfor..har jo sjekka ut andre ting.. God bedring til deg <3

    4. frodith: Denne er ikke til å unngå en gang- den er så høy at alle andre lyder rundt blir helt fjerne, om ikke helt borte :O Heldigvis varer den sjeldent lenge, men det har skjedd at den har vart i mange timer, og da må jeg bare bli liggende på rygg, helt flatt, til det går over.

    5. annebe: Veldig plagsomt. For litt siden hadde jeg øresus i nesten en uke. Det var ikke denne typen øresus som i dag, men skikkelig irriterende, for det peip jo konstant liksom :O Jeg skjønner godt at folk blir helt gale 🙁

    6. Den lille Pandaen c:: Ja, derfor gruer jeg meg til neste behandling. Håper øresusen holder seg borte lenge, for da slipper jeg. Men kommer den hyppigere så må jeg jo bare 🙂

    7. Uff..så skummelt! ja jeg har sus hele tiden jeg..kommer ikke sånn..pang..det høres jo ikke riktig ut! Dette må du få undersøkt..Godt det gikk bra..neste gang så syns jeg du skal være med folk..og ikke løpe fra dem..hihih Ha en god kveld!

    8. Huff da ;s Høres veldig plagsomt ut. Hater den følelsen den gir ja. Men aldri hatt øresus selv, men vet hvordan den “Neste besvime og kvalme”. Ikke noe morsomt å være blant folk da nei ;o Bra det gikk over så fort da, selv om det sikkert føltes som en evighet ;o

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Har sjekket det flere ganger. De sier bare det er virus på balansenerven. Har fått behandling for det hos fysio- trenger bare å myke opp noen muskler i nakken (verdt et forsøk for deg hvis ikke du har prøvd det?). Men, det er ikke bare bare heller, for det gjør så sykt vondt og tårene bare spruter, litt som når du blir slått på nesen. Ikke gøy 😛

      Jeg satt bare ute på trappen da, så de kunne se meg 😉

    10. Søtmonsen ): Det er fryktelig plagsomt og spesielt at det bare kommer sånn pang. Får liksom ikke noe forvarsel på en måte.. Og, man vil jo helst ikke besvime, spesielt ikke hvis folk ser på 😛 ha ha.. Men de begynte å spørre veldig, så jeg sa det som det var- og, at hvis jeg besvimer noen gang så trenger de ikke ringe ambulanse 😛 ha ha

    11. Sv..ja jeg har prøvd å få myket opp muskler i nakken..men de er med på å stive av de slitte skivene mine..så blir bare verre jeg da..hihih. men skal trene opp muskler som holder hode..men det er jeg ikke flink til..men har lært meg å leve med det på et vis.. Virus på balansenervene kan man jo få et skjema og gjøre noen øvelser selv for også har jeg hørt.. Lykke til! håper du ikke får det så ofte da..

    12. dvergpinschere i mitt hjerte: Disse musklene er jo de som sitter under øret, på en måte, så er jo egentlig ikke nakken heller. De er grisevonde å myke opp, men jaggu hajlp det- det gikk nesten 6 måneder før jeg fikk et øresusanfall igjen, så det er jo egentlig verdt det, selv om jeg må gråte litt 😛

      Hmm, de sier alltid bare at det ikke er så mye å gjøre mot det. Et virus er et virus liksom. Men, krystallsyken har jeg opplevd på nærthold, og de som har det burde egentlig være påbudt å legge seg først, for å våkne til at noen kaster seg ned i sengen er pokker ta meg ikke greit 😛 ha ha

    13. Huff da………………. dette minner meg om noe jeg hadde for mange år siden………………… jeg tror det rett og slett var blodtrykksfall……………. det svartnet og suste i ører og jeg kaldsvettet og ville kaste opp…………….. jeg har hatt dette et par ganger bare men det var værste følelsen ever……………
      Men det er jo mye som kan forårsake dette…… stive muskler….. stress………….
      Håper du finner ut av det 🙂
      Ønsker deg en god dag og god bedring 🙂

    14. Etdiktomdagen: Jeg har vært hos legen og hver gang sier de bare virus på balansenerven, så jeg gidder ikke gå til legen lenger. Fysioterapeuten mykte opp musklene under ørene, på en måte, de i halsen/nakken liksom, og da hadde jeg det ikke på nærmere et halv år, så spørs vel om ikke jeg skal bestille en time igjen 🙂 Men den behandlingen er så vond 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg