HVERDAG- MØKKADAGER OG MYE SOM SKJER.

 

Ikke alle dager blir slik man vil, alltid.

 

I går var ikke akkurat en dag jeg foretrekker, for å si det sånn. Heldigvis er det ikke ofte det skjer, men når det først skjer har man mest lyst til å ha en tur-retur billett til månen til dyrene. Jeg måtte stresse meg avgårde til veterinæren med Petter. Stresse og stresse, jeg fikk den timen jeg fikk liksom.

Det i seg selv er greit nok det, selv om jeg er katastrofetenker til tusen og har forberedt meg på at de må plukke ut hele øyet hans og sy igjen. Da blir en hvilken som helst nyhet etterpå enda bedre når det viser seg at jeg er en smule overhysterisk. Jeg trur ikke det er så ille at de må plukke ut øyet altså. 

Mer om det siden, når jeg veit hva som feiler Petrus’en min. Vi må til en spesialist seinere i dag, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Til tross for veterinærtime seinere i dag håper jeg likevel på en bedre dag i dag enn i går. Musika var et lite mareritt i går, for å si det mildt. Jeg kunne ha klikket. 

Hu er midt i sin første løpetid nå. Hu er på dag ni, så jeg regner med hu har stådager om ikke mange dagene. Petter skjønner fortsatt ingenting, så det er jo helt greit. Tisper kan bli litt rare under løpetiden. Spesielt den første gangen. De skjønner jo ikke så mye de heller, for å si det på den måten. 

Det eneste rare med Musika er i grunn bare at hu må tisse så mye oftere enn vanlig. Etter at hu fikk løpetiden har hu hatt uhell inne to ganger. Det er i og for seg greit nok det, siden jeg veit hvorfor det skjer. Lillemor var også slik og hu hadde tross alt løpetid fire ganger i året, og ikke to som er det vanlige. 

Jeg var ute med de 3 ganger i går før vi skulle til veterinæren kl. 11.45. I tillegg fikk de ta seg en liten runde i hagen før jeg slapp de inn i bilen og vi skulle dra ned til byen. Det tar ca. 10 minutter å kjøre ned til byen. Jeg finner en parkeringsplass og går 20 meter bort til parkeringsautomaten. 

Når jeg komme tilbake til bilen, under ett minutte seinere, har Musika bæsjet ned hele bilen! Seriøst! Madrasser, tepper, gulv og bikkje var dekket av møkk. Petter er smart og står oppreist, Musika syns det var best å bare legge seg ned i det. Kjempegøy å komme inn til veterinæren med en hund som stinker. 

Jeg pyntet litt på sannheten og sa at han hadde greid å tråkke i noe møkk på veien. Jeg fant liksom ingen vanndam til å kunne få skylt det ene bakbeinet hans skikkelig. Jeg satt hos veterinæren og gruet meg som en gal til jeg var ferdig. Det var ikke bare en liten vaskejobb som ventet meg, liksom.

Jeg måtte hive begge hundene i badekaret og få dusjet dem skikkelig. Én og én så klart. Jeg måtte skrubbe bilen 3 ganger. Tepper og madrasser måtte vaskes og jeg måtte desinfisere hele badet etterpå, i tillegg til å vaske resten av leiligheten, både vegger og gulv. Det tok meg tre lange timer!

Jeg var så sliten etterpå at jeg ikke en gang orket å sette meg godt til rette i sofaen. Jeg satt bare rett opp og ned, midt i sofaen, og bare gjorde ingenting. I alle fall var hjernen helt død. Hundene lå til tørk foran peisen, så de tørket ganske kjapt. Lukten av våt, men likevel rein hund er ikke den beste lukten. 

Bilen har stått til tørk i hele natt. Onkelen min hadde en slik vifte som jeg satte inn bak i bilen. Den dogger hele tiden pga hundene bak i der fra før, så den hadde godt av en liten opptørk. Kanskje jeg faktisk kan se noe bakover når jeg må ut å kjøre snart. Det hadde ikke gjort noe om sikten blei bedre. 

Jeg og ene tantebarnet mitt skal besøke farmoen min, som da blir oldemoren hans, om en times tid. Det er lenge siden jeg har vært der nå, så det er på tide. Og det er ikke så ofte hu får hilst på dette oldebarnet sitt heller, så jeg passer på å ta med meg han. Det blir sikker hyggelig. Hu blir 89 år til våren. 

 

Jeg håper dagene dine har vært bedre enn dagene mine? 

 

_______________________________________

#hverdag #stress #sliten #myesomskjer #hund

_______________________________________

16 kommentarer
    1. Oj den er kjip! Kan tenke meg hvor mye dritt det er med svære hunder når de blir dårlige i magen 🙁
      Mine sager er ganske slappe da jeg fungerer best som madrass og fôringsmaskim til babyen.
      Håper dagen din blir bedre i dag Elin <3

    2. uffda den der vakkje grei……mine hunder er heldigvis mindre enn dine og når de har krise er den mindre, Lukter like jævlig,men dog..heldigvis lenge siden sist og planelegger ingen i den nærmeste tiden heller <3
      Håper på en bedre dag <3

    3. De har nok vært mer rolige hvertfall. Men det er litt som skjer her også..bare ikke dette kaliberet 😀 Håper det er bedre i dag 🙂

    4. Herremin for en dag!! Skjønner veldig godt at du er sliten..ikke bare en liten hund å vaske heller..MYE hund!! hihih Kan jo tenke meg du var stressa nok fra før..på vei til vet..Håper jo inderlig at det har godt bra med Petter! Det der med tispene og første løpetid er ikke bare, bare..hadde en blandingshund engang..overtok fra omplasseringen..den klikket helt på første løpetid..Ble et monster..Så hormonenen styrer mye.. Håper og krysser fingre for at det går bra med Petter..og vasken er jo nå unnagjort..GODT ER DET!

    5. Silje: Det verste er at hu ikke er dårlig i magen en gang, hu måtte tydeligvis bare veeeeeeldig på do, noe hu tydeligvis ikke kunne på de tre første turene 😛

      Koselig med en ny baibis i hus da- storebror ser så stolt ut på bildene <3

    6. cuskima: Det var brått litt mye som kom ut, og verre blir det jo når de i tillegg skal tråkke det utover det hele og legge seg i det 😛 ha ha.. Satser på det var første og siste gang det skjedde 😛 Jeg trur Petter og Iimo er/var de eneste hundene som til nå ikke har bæsjet i bilene mine 😛 ha ha..

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Det var litt av en dag ja, men etter en tur til spesialist i går er jeg mer rolig i dag- de trenger ikke plukke ut øyet og sy igjen. Ha ha.. Veterinæren lo av meg når jeg spurte om det 😛

      Ja, løpetiden kan virkelig gjøre tispene gale, bokstavelig talt 😛 Heldigvis er Musika helt seg selv, bortsett fra at hu må tisse litt hele tiden 🙂 Men nå har stådagene begynt, så nå er det snaaaart over og ut 😉 Jeg tar ingen sjanser, selv om Petter bryr seg null, så de får ikke være aleine i samme rom lenger 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg