HVERDAG- DUMSNILL.

 

I dag var jeg litt dumsnill, men så lenge man er snill er det helt greit å være litt dum.

 

Jeg hadde fysioterapeuttime kl. 13 i dag. Av en, eller annen grunn bestemte jeg meg for at jeg skulle gå dit. Kollegene mine tippet det tok mellom 15-20 minutter å gå, så jeg beregnet 20 minutter. Jeg går nok så fort når jeg går, så jeg trudde ikke jeg kom til å bruke noe mer i alle fall.

1.5 kilometer og 15 minutter seinere var jeg fremme. En deilig gåtur, selv om jeg egentlig angret på at jeg ikke tok på meg lue. Litt kaldt på ørene, men ikke så krise at det ikke var en fin gåtur likevel. Når jeg kommer opp på venterommet sitter det en mann der og venter. 

Jeg tenkte kanskje kona hans var inne til behandling og at han var snill å ventet på henne. Det viste seg, når fysioterapeuten kom ut for å hente meg, at hu hadde dobbeltbooket. Det var meg hu ventet, men hu fikk så klart litt dårlig samvittighet som brått hadde to som satt og ventet.


Prøv å finn noen som er i fokus.
 

Mannen hadde kjørt i fra Søgne, så jeg var kjapt ute med å si at han kunne få den timen. Jeg er tross alt i Mandal hver dag så for meg var det ikke en direkte bortkastet tur uansett. Jeg kjente det var helt ok å utsette timen. Jeg gruet meg ikke like mye som sist, men jeg visste det kom til å gjøre vondt. 

Mannen blei glad og jeg fikk en ny time neste uke. Da rekker jeg kanskje å løsne opp musklene litt mer til neste behandling, så kanskje det blir en mer behagelig behandling også. Det var snilt av meg å gi han timen, men det var dumt å utsette min egen behandling. 

Litt dumsnill, med andre ord, men det er helt greit. Dagen min føltes bra uansett, så da er jeg fornøyd. Jeg jobbet litt overtid i dag, så jeg er i grunn nok så sliten kjenner jeg. Trur ikke det blir seint føre jeg hopper i seng i kveld, for å si det sånn. Men først litt avslapping. 

 

Har du vært snill i dag?

 

__________________________________

#hverdag #snill #dum #dumsnill #sol #vår

__________________________________

31 kommentarer
    1. Jeg har ikke vært så verst tror jeg 🙂 Fått gjort litt lurt hvertfall, og dagen ble bedre enn forventet 🙂 Men sånn kjempesnill har jeg nok ikke vært… 😀 he-he Og DU da… gi bort timen… det var nok mest for å slippe selv eller 😀 Ha-ha…bare erter deg 😀

    2. Synes du gjorde dagens gode gjerning jeg, og det skal du ha all mulig kreditt for, snille du ! Noen måtte jo vente uansett. Håper det ikke ble for lenge å vente på neste time da forv deg. Jo, jeg synes da jeg er snill. På jobb i dag som sykepleier har jeg tatt meg ekstra god tid i samtaler med tre beboere ved asylmottaket hvor jeg jobber, da de trengte det. Jeg gjorde det på overtid med to av dem, før jeg gikk hjem. Det er flekstid på jobben, så jeg får betalt altså.

    3. toveview: Tusen takk 🙂 Nei, jeg kunne få time seinere i dag allerede, men skulle jobbe overtid, så det passet litt dårlig, så da blei vi enige om tirsdag neste uke 🙂

      Åhh, du er jo fantastisk snill da <3 Det er ikke mange som tar seg så god tid etter at arbeidsdagen egentlig er over- tenker nok de satte stor pris på det <3

    4. cuskima: Tusen takk <3 Tviler ikke et sekund på at du er snill hver dag <3

      Åhh, jeg skulle sett den quizen før- er på vei i seng, og her må jeg jo tenke lenge :O

    5. Jeg kaller deg bare SNILL jeg da..for som du sier..han hadde reist langt, og ikke du..Så det er bare å vise medmenneskelighet det..:-) Snill er du!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg syns liksom det var mest riktig 🙂 Jeg kan jo komme på kort varsel- 10 min liksom- så for meg var det liksom det riktige å gjøre, selv om jeg kanskje egentlig burde pint kroppen gjennom den behandlingen 🙂 Tusen takk 🙂

    7. Jeg synes du er supersnill <3 I dag har jeg tatt Englebassene med ut for å spise pizza og is og så har jeg vært litt uggen etterpå, jeg burde slukt et glass med sitronvann etterpå men det glemte jeg og uggen ble jeg hahaha Goodnattaklæmme <3

    8. Jeg var veldig snill igår og idag faktisk 🙂
      På kurset igår var det ei som nettopp hadde operert kneet sitt, så når vi skulle ut å gå tur trengte hun noen å støtte seg til. Og hun skulle egentlig ta bussen hjem, men jeg kjørte henne litt nærmere, til et mye nærmere busstopp, slik at hun slapp å kave sånn med kneet sitt 🙂
      Idag var jeg på min første vanngym time og brukte nesten 45 minutter etter treningen til å fortelle om slankeoperasjonen min, selv om jeg egentlig kunne tenkt meg å kjøre hjem 😉

    9. Å være litt dumsnill er stort sett en veldig god egenskap da! Syntes det var veldig snilt av deg å gi timen din til den mannen. Det satte han nok veldig stor pris på 🙂

    10. Margrethe Hjertaas: Tusen takk 🙂 Det er jo ikke hver dag man får muligheten til å være ekstra snill, så det var jo minst like hyggelig for meg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg