HVERDAG- MAN TRENGER NOEN DAGER TIL Å KOMME SEG PÅ.

 

Jeg blir litt sliten da, kan du si.

 

Jeg reiste opp til Halden på fredag, for å reise videre til Lillestrøm på lørdag for å feire jul der. Jeg trur jeg greide å telle til 24 stk, inkl meg på den feiringa der. Det var i utgangspunktet så mange at de måtte leie et lokale for å få plass til alle. Da var det ikke krise at det brått kom ei til, sånn i siste liten. 

Det var hyggelig å hilse på de alle sammen igjen, spesielt siden 8 av 10 tantetroll var der. Jeg forguder jo tantebarna mine, selv om 6 av de ikke er så fan av meg. De 5 minste veit ikke en gang at jeg er tanten dems, så det for jeg skylde meg selv for sånn sett. Hyggelig var det likevel. De er jo så søte!


Elof 10 måneder. Han er bare så søt!


Milo (uttales Majlo) 2 år. Han er så søt at jeg nesten ikke har ord for det. 

Jeg blir litt sliten da, kan du si, etter slike feiringer, så jeg har trengt nesten 3 dager på meg til å komme meg. Det er tross alt 6 år siden sist jeg feiret jul sammen med andre folk i det hele tatt og 12 år siden sist jeg feiret jul hjemme. Vi er veldig mange da og det blir fort litt masete i lengden for meg.

Men jeg overlede det også og det var som sagt veldig hyggelig å se igjen alle sammen. Likevel er det i grunn veldig greit at det kun er jul en gang i året altså. Jeg er på en måte mettet i lang, lang tid fremover. Først i går orket jeg å gå skikkelig tur med hundene. Da var vi ute å gikk i en time, med og uten bånd.


Musika og Petter på Ystehede. Vi veter på stormen Urd. 


I kveld var vi på Fredriksten festning. 

I kveld gikk turen til Fredriksten festing. Der er det veldig fint å gå. Er man tilfeldigvis i Halden, noe som sjeldent er tilfeldigvis, så må man ta en tur på festingen. Den er helt fantastisk flott. En av få ting som faktisk er fint med denne byen. Nå får jeg vel alle Haldensere på nakken som sier det. 

Nå ligger vi nesten rett ut hele gjengen her. Musika har løpetid, så hu er veler litt rundt, mens Petter sover som en stein. Jeg veit ikke hva galt jeg gjør med disse hannhunden mine, men han er den tredje hannhunden som ikke skjønner hva løpetid er. Ikke er jeg lei meg for det altså. Det er bare litt rart. 

 

Har du kommet deg etter julefeiringen?

 

__________________________________

#hverdag #sliten #jul #familie #tantebarn

__________________________________

22 kommentarer
    1. Så gøy å lese at du koste deg så med de 🙂
      Skjønner du er sliten etter en sånn feiring.
      Heldig som har hannhunder som ikke bryr seg om løpetiden!
      Så tungvint å ha hannhund og tidpe sammen når hannhunden blir helt gal

    2. Jeg feirer ikke så kraftig så trenger ikke så mye tid på å komme meg 😀 Hvorfor er ikke tantebarna dine FAN, det tror jeg de er. Det ville jeg vært hvertfall 🙂 Er du i Halden ennå? Og blir der lenger?

    3. Har tatt det helt med ro. Bare gjester her på julaften ellers har vi vært alene jeg og mannen :)) Søte unger og fine hunder på bildene :)) Og ja mye sosialt tapper meg for krefter..men det er jo hyggelig å møte familien også da :)) Slapp av og kos deg som best du kan <3

    4. Flotte bilder! og ja det ER slitsomt med jul! Så godt det bare er en gang i året..hihih. Så deilig med en “ferdinanfinne” hannhund..DET har ikke jeg..men nå er han blitt “tante” så får vi se da..om han har det i minne..hvordan man gjør det…uten testosteron..hihih Ha en rolig og god romjul!

    5. Så koselig at dere ble såååå mange da, selv om det kan bli litt i travleste laget 🙂
      Godt å samles i famiien av og til 🙂 Og tantebarn er jo bare toppen 🙂 Jeg har ikke så mange tantebarn,,,,,,,,,,vi er ikke sååå stor familie. Og tantebarna har jeg bare 4 av fra min familie 🙂
      Det er greit at det ikke er så mye stress når den ene har løpetid da 🙂 Petter tar det helt rolig 🙂

    6. Silje: Det blir litt mye for et hodet som ikke fungerer helt som det skal 😛

      Og jeg må jo si jeg er veldig heldig som har en hannhund som ikke blir totoalt gal av løpetid. Naboene kunne jo ha blitt spør de også 😛 he he.

    7. frodith: Jeg har ikke feiret så mye som dette på typ hundre år, så jeg trur jeg trenger resten av året på å komme meg… 😛 Ha ha..

      Sannheten er at disse 5 siste tantebarna ikke kjenner meg. Alle er født etter at jeg flyttet til Sørlandet, så jeg har dessverre nesten aldri sett de. Og da er ikke jeg så veldig spennende når jeg først er der- min egen feil 🙁 Men Milo på 2 år og Elof på 11 mnd greier jeg å få litt kontakt med. De eldre søsknene not so much 😛

      Skal være i Halden til rett over nyttår 🙂

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja veldig greit at det bare er en gang i året 😛 Veldig greit med en rolig hannhund i løpetiden ja 😉 Det er Musikas første, så hu er litt “rar” av den grunn, men ikke noe mas eller stress av den grunn liksom, heldigvis <3

    9. Etdiktomdagen: Ja, veldig koselig, men man blir fort litt sliten av et slikt stort selskap 🙂

      Tantebarn er helt topp <3

      Petter er veldig grei under løpetiden, heldigvis <3 Litt selektiv hørsel, men null stress, hyling og mas 🙂

    10. Så nydeliger barn. Skjønner hva du mener med slitsomt. Jul er bare styr men allikevel koselig. Kos deg de siste dagene og nyt ☺

    11. Godt du koste deg, skjønne tantebarn har du. Jeg har to tantebarn. Men de vet ikke hvem jeg er. For han eldste på 5 har jeg ikke sett siden han var 9 måneder. Litt vanskelig å få til det når de bor nordpå. Men forhåpentligvis blir det bedre når man etterhvert flytter nordover ☺️
      Her har det ikke vært noe feiring. Men kos med god mat, godter og annet spiselig, filmer og gode turer☺️nå står ribba i stekeovnen å jeg gleder meg til mat ☺️

    12. frodith: Åhh, hadde jeg bare hatt tid, så skulle jeg gjerne gjort det. Møkkadagen i går fortsetter i dag og varer til langt ut på kvelden. Jeg er sliten bare ved tanken 😛

    13. naturoghund: Det er litt sånn her også, bare at det ikke er helt opp i nord alle bor. Men de fem yngste bor på svensk side og jeg får ikke dyrene over grensen og da blir det sjeldent tid til å skulle dra over å besøke dem. Men jeg ser de jo litt mer nå enn tidligere, så de begynner så vidt å kjenne meg igjen fra gang til gang 🙂

      Hørtes ut som en rolig og veldig deilig jul da <3

      Hyggelig å se deg her igjen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg