TRENING- MAGEØVELSER.

 

Jeg gleder meg til jeg er i litt bedre form, for dette er tungt! 

 

I går trente jeg igjen og da var det magen som sto for tur. Siden jeg delte rumpeøvelsene sist, så tenkte jeg at jeg kunne dele mageøvelsene denne gangen. Jeg trener fremdeles ikke veldig mye, for jaggu er jeg i megadårlig form, men jeg tar to repetisjoner, med noen minutters pause mellom hver repetisjon. 

Øvelsene jeg tar:

JUMPING SQUATS


30 sekunder. 10 sekunder pause før neste øvelse. 

REVERSE CRUNCHES


30 sekunder. 10 sekunder pause før neste øvelse.

STRAIGHT-ARM PLANK


30 sekunder. 10 sekunder pause før neste øvelse.

RUSSIAN TWIST


30 sekunder. 10 sekunder pause før neste øvelse.

BIRD DOG


30 sekunder. Annen hvert bein. 10 sekunder pause før neste øvelse.

BURPEES


30 sekunder. 10 sekunder pause før neste øvelse.

LONG ARM CRUNCH


30 sekunder. 10 sekunder pause før neste øvelse.

ONE LEG BRIDGE


30 sekunder. Annen hvert bein. 10 sekunder pause før neste øvelse.

ONE LEG PUSH UP.


30 sekunder. Annen hvert bein. 10 sekunder pause før neste øvelse.

PLANK


30 sekunder. 10 sekunder pause før neste øvelse.

CROSS ARM CRUNCHES


30 sekunder. 10 sekunder pause før neste øvelse.

MOUNTAIN CLIMBER


30 sekunder. 10 sekunder pause før neste øvelse.

BRIDGE


30 sekunder. 10 sekunder pause før neste øvelse.

BICYCLE CRUNCHES


30 sekunder. 10 sekunder pause før neste øvelse.

Det var altså mageøvelsene jeg tar. Noen av de må jeg forenkle litt. Jeg greier liksom ikke å ta Push Ups, og da i alle fall ikke på et bein. Da tar jeg vanlige Push Ups, men på knærne. Og selv om jeg fokuserer på et område om gangen så trener man så klart flere muskler om gangen. Hele kroppen får brukt seg. 

 

Hvor ofte trener du magen? 

 

_______________________

#trening #mage #treningsøkt

_______________________

6 kommentarer
    1. Skjønner godt at du syntes at dette er tungt…. Det er ikke mange av disse øvelsene jeg klarer å gjøre dessverre, men jeg skulle ønske jeg kunne. Min trening er på et helt annet plan, men kanskje en gang neste år!!

    2. Vera Lynn: Det er drittungt, men så er det vel god trening på sikt, og da kanskje jeg blir så sprek at jeg orker å trene noe annet 😀

    3. Du herligheta. Jeg rundet jo 60 kg for første gang i mitt liv for to år siden.. og har faktisk fått både rompe og mage 😛 Jeg trener vel verken det ene eller det andre sånn bevisst. Men går pr tiden på fysioen et par ganger i uka. Har visst en prolaps i ryggen påståes det..så lærer meg noen øvelser. Men det er ikke lenge til jeg fortsetter på Stamina.. jeg er jo støttemedlem der 😀

    4. Blir sliten igjen jeg…av å se bildene..hihih..men mage er noe jeg burde ha tatt noen øvelser av..så skal nå prøve noen av disse…Flink er du!

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: He he.. Dette er helt klart den tyngste av de tre økten jeg tar: mage, rumpe og bein. Men det er ekstra deilig å endelig være ferdig med treningsøkten også da 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg