HUND & KATT- EN LITEN OPPDATERING PÅ PETTER OG LEON.

 

Desperasjonen er ikke over enda!

 

Når jeg dro til Halden for en uke siden glemte jeg så klart fóret til Leon hjemme. Jeg gikk inn for å hente det før vi reiste, men jeg hadde visst glemt så mye annet at jeg kom ut med alt annet enn kattemat. Der har du meg. Det var i Halden jeg opprinnelig fant dette fóret, så det var ikke så krise. Bare dyrt.

Jeg stoppet derfor innom dyrebutikken for å kjøpe med en liten sekk med fór til han. Det var ei kjempehyggelig jente som jobbet der den dagen. Hu var utdannet innen ernæring på dyr, hvis jeg ikke misforsto helt, og blei så klart veldig engasjert når jeg delte min frustrasjon over mageproblemene til Leon.

Jeg fikk mange gode tips innen fóring, og jeg fikk tips om D-Tox. Det var så klart noe jeg aldri hadde hørt om før, i dyreverdenen, så jeg måtte så klart sjekke ut av det. Jeg måtte så klart dele min frustrasjon over pelsen til Mini også, som klumper seg bare han ser på regn. Jeg vil helst slippe å barbere han hver vår.


Jeg driver altså å D-Tox’er Leon. Er man desperat, så er man desperat.

Jeg skulle altså kun innom for å ha kattemat, men endte opp med å svi av 1000 kr på diverse ting. Leon går nå på D-Tox hver dag, men selvfølgelig- SELVFØLGELIG- liker han ikke maten når det er D-Tox i det! Jeg var jo rimelig dum som trudde han kom til å spise det frivillig liksom! Hallo, ja.

Jeg kjøpte med en flaske Lupo San for hud og hår. Hovedsakelig til Mini, men Petter og Leon får de også. Jeg tenkte Leon kanskje spiste maten med D-Tox hvis jeg kamuflerte det med denne Lupo San, men jaggu var jeg optimistisk der også. Nå spiser han kun for å overleve, og ikke et gram mer!

Det er litt krise da, siden han raser ned i vekt. Jeg skal prøve å blande det i kokt fisk for å se om han spiser det da, heller. Han får ikke lov til å ikke spise maten sin. Men, jeg kan ikke akkurat “sulte” han bare fordi jeg er mer sta enn han. Det er viktig at han får i seg mat slik at han ikke går mer ned i vekt. 


Håper denne hjelper til å holde pelsen til Mini flokefri! 

Da gjenstår det å se om jeg får D-Tox’et Leon uten å sulte han, og så er jeg spent på om den hud- og hårkuren vil hjelpe til med å holde pelsen til Mini flokefri. Det er så kjedelig å børste og børste for harde livet, for så å måtte barbere han likevel bare han ser snurten av regn. Han er jo fineste med masse pels. 

Jeg var også hos veterinæren med Petter på tirsdag for å ta blodprøve etter hoggormbittet. Jeg har ikke akkurat mistenkt at noe feiler han etter det, men jeg liker å være på den sikre siden. Veterinæren ringte seinere på dagen og kunne fortelle at Petter hadde litt høyere verdier på nyrene, men ikke mye.

Det er ikke så mye at det blir satt inn tiltak mot det, men hvis han skulle vise seg å bli verre, noe som er lite sannsynlig, må jeg kontakte veterinær snarest. Ellers skal vi bare gjøre som normalt og komme tilbake om en måned for å ta ny blodprøve for å se om verdien er normal. Så, det er bare å vente til det.

 

Har du D-tox’et hund, eller katt før? 

 

___________________________________________________________________

#hundogkatt #hund #katt #desperat #dtox #pels #luposan #hoggormbitt #blodprøve

___________________________________________________________________

4 kommentarer
    1. Nei jeg har ikke det, jeg må visst heller d-toxe meg selv tror jeg 😀 Men han Leon er jo helt umulig 😮 Han er mye dårlig stakkar 🙁

    2. frodith: Dette blir første gang jeg prøver det, og håper så klart det skal hjelpe :/ Han er jo konstant dårlig i magen, uten opphold what so ever, så hvis jeg ikke finner ut av det snart må jeg jo bare se saken tapt- han har snart ikke tenner igjen i munnen heller hvis dette fortsetter 🙁

    3. Nei det har jeg aldri prøvd…og ikke hatt noen problemer som deg heller..Da hadde jeg nok prøvd det jeg også..Håper du får det i han…særingen….hihihi..Så bra det torss alt gikk bra med PEtter og bittet…:-) ha en god kveld!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Når man er desperat så prøver man alt :/ Krysser fingrene for at det kanskje gir noe bedre, om ikke noe annet 🙂

      Ja, han er jo fin i formen, så satser på det varer og at neste blodprøve er helt fin <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg