VÅRTUR.

 

Det er ikke vår før man har sett Tussilago. Nå er det vår! 

 

Tur på festningen må man ha. Ronaldo og kollegen min var også på plass. Jeg hadde en skikkelig teit dag i dag, for å si det sånn. En smule forsinket hjem fra jobb. Skal handle på veien, men oppdager på vei ut fra jobb at jeg har glemt lommeboken hjemme. Tenker ok, jeg har flere kort, jeg bare overfører. Kommer til butikken og har glemt mobilen på jobb!

Man kan bli oppgitt for mindre. Jeg skulle møte kollegen min og Ronaldo på festningen halv seks. Var hjemme fra jobb fem på fem. Jeg rakk ikke mer enn å snu i døren, for jeg måtte ned på jobben og hente mobilen min. Jeg hadde greid meg fint uten mobilen, men det er vekkerklokken min. Jeg skal holde kurs klokken åtte i morgen tidlig så det er ikke dagen for å forsove seg.

Vi rakk i alle fall å komme oss til festningen tidsnok, etter hva vi avtalte. Flaks er vel det. Nå trur jeg vi har gått alle stier som går an å gå på festningen, bortsett fra mördarbacken. Jeg unngår med vilje å foreslå at vi skal gå der. I dag var det tungt å gå. Jeg var helt andpusten etter ti minutter på tur. Det fikk meg til å grue meg til trening i morgen. Jeg har PT på torsdag.

Mot slutten av turen fant vi det lille, store vårtegnet. Jeg har googlet, som vanlig, og husker nå at den hetet hestehov. Da er det vår altså! Jeg har lett i flere uker etter den, men først i dag fant jeg den. Hurra. Koselig tur på festningen, som vanlig, og vi er slitne begge to her nå. Neste gang får muligens Ellinor bli med også. Jeg fikk også handlet på vei hjem.

 

♠ ELEVELE ♠

 

#foto #tur #fredrikstenfestning #hund #vår #solnedgang

10 kommentarer
    1. Vakkert 🙂 Godt du huska å legge ut innlegget 😀 Her øker bare snømengda, så løvetanna har vett til å holde seg neri jorda 😛

      1. Alt jeg husker altså! Ha ha…. 😛 Huff, håper seriøst ikke vi blir overrasket med mer snø nå- jeg vil gå i joggesko uten å bli bløt i beina 😛

    2. Mördarbacken altså…. har jeg aldri hørt om 😊 – såååå hvis vi ikke skal gå der må du fortelle meg om den og hvor den er – den må du forresten fortelle meg uansett😅
      Takk for trivelig tut 😊

      1. Ha ha ha- veit ikke hva bakken egentlig heter, men når man ser på den så skjønner man at den kommer til å drepe deg, med øks, ishakke, hammer og gift på samme gang! :O

        1. Hahaha – nå ble jeg enda mer nysgjerrig 😂 La ikke merke til det med en gang, men du fikk med Ronaldo på bildene sammen med Petter du også – han er neimen ikke lett å se – lille vakre skyggen der han sitter ❤️😂😂

          1. He he.. Vi får se på mandag om vi er i form til å gå der 😛

            Jada, lille svattingen (hvis det er lov å si) er med veit du 😀 Men, bildene blei mye mørkere her enn slik jeg redigerte de, så han blei jo enda mørkere :O Syns mye bedre på mobilen min, i alle fall 😛

    3. Det er så fint på festningen, og jeg skal komme meg en tur dit igjen utpå våren. Du var da max uheldige syntes jeg…. Noen dager blir det bare sånn, kjenner meg igjen 😳

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg