SKREMMENDE TURER.

 

Man kan få noia for mindre! 

 

Mandag betyr tur på Fredriksten festning med ei kollega. Ellinor har fortsatt løpetid, nå høyløpsk, så hu må fortsatt bli hjemme. Hu får nok av aleineturer ellers hu også, så det er ikke veldig synd på henne, selv om jeg liker beste å ha med begge på tur samtidig. Petter er glad bare han får tur, stort sett. Han og Ronaldo har blitt gode venner. Søte gutter.

Vi hadde på nytt en litt vemmelig opplevelse. Vi skulle egentlig gå runden bak festningen, på en måte. På vei langs grusveien ser jeg plutselig en stor hund komme gående. Jeg ber Petter komme på plass, tilfelle vi måtte passere de. Men jeg ser ingen eier, noe sted. Det er jo mørk der, kun lys fra lyktestolpene, men jeg ser kun hunden som kommer gående.

 

Jeg syns det er litt creepy og spør kollegen min om hu ser eieren til hunden som kommer gående, men hu ser ikke en gang hunden. Jeg ser den på nytt i det den kommer halvveis ut i fra mørket, men hu ser den ikke. Og så forsvinner den. Skikkelig creepy altså. Det kan godt hende det var et rådyr også, selv om jeg ikke syns den minnet om det, men der var jo mørkt.

Vi gikk ikke den runden. Vi snudde og gikk tilbake samme vei. Begge økte tempoet og begge så vi oss over skulderen hele tiden. Man får jo helt noia og vi hadde følelsen av at dyret bare kom nærmere og nærmere uten at vi kunne se den. Snakk om å skremme seg selv. Vi fikk såpass noia at vi begge skvatt høyt i det vi snudde oss rundt og det kom en bil.

 

Hallo liksom. En bil. På vei hjem igjen fra turen gikk det to rådyr over grusveien foran oss. Vi blei begge enige om at det måtte være et rådyr, selv om hu ikke så dyret i det hele tatt og jeg ikke syns det lignet. Men som sagt, det var mørk, så for alt jeg veit kan det like gjerne ha vært en sau. Vi fikk med oss videofremvisningen de hadde i kveld. Litt historie er kjekt.

Jeg har sett den filmen en gang før, men jeg lurer på om den var litt annerledes, for det var ikke alt jeg kjente igjen. Spennende er det uansett. Vi var på tur i rett under to timer i kveld, så Petter er sliten nå. Kveldsmaten får drøye litt til. Ellinor er sliten etter langtur i helgen hu også. Hu har egentlig sovet siden hu kom hjem igjen i går kveld. En rolig kvelv.

 

♠ ELEVELE ♠

 

#hverdag #tur #fredrikstenfestning #creepy

10 kommentarer
    1. Snakk om å skremme seg selv, men jeg hadde gjort akkurat det samme. Godt dere var to i det minste! Jeg tror ikke jeg hadde likt å gå den turen alene i mørket…tankene har lett for å fantasere om de rareste ting. Fin utsikt ut over byen i mørket.

      1. Trur vi har blitt eksperter på å skremme oss selv, og hverandre, etter at vi begynte å høre på podcast. Men det var litt creepy når jeg så det, men ikke hu- da vil man i alle fall ikke gå etter :O he he

    2. Ojj.. det ble en tur med nerve skjønner jeg 😀 Mørket er finurlig, da blir så mye forandret 🙂 Men best dere er to sammen og ikke tar noen sjanser. :)Men nå er jo ikke akkurat Petter noen fanghund, så han ser sikkert skummel ut for de som kommer mot dere i mørkret 😀

      1. Mørket er fascinerende sånn sett- og bittelitt skummelt :O Jeg er heldigvis ikke mørkeredd, men jeg pleier ikke å gå midt i svarte skogen aleine for det altså :O he he… Men dette var jo i utkanten av festningen, og selv med lyktestolper er det litt mørkt likevel 🙂

    3. En tur man ikke glemmer så fort det der. Du verden så flott utsikt så Halden er en fin by man ikke hører så mye om. Det blir mye stemning på en slik festning – spøker det der? Lurer på om hunder kan oppfatte lys slik som oss – men det kan de nok. Ha en fin kveld.

      1. Når man står i høyden og ser ut over så mange lys, så kan man ikke klage på utsikten nei 😀 Godt spørsmål, men jeg trur de opplever lys ganske likt som oss, uten at jeg skal si det sikkert 🙂

        Det sies jo at den Hvite Dame går igjen på festningen. Ei dame som døde da du datt ut for et stup i leten etter mannen sin, en soldat som døde på festningen under krigen. Det sies at hu går igjen der enda, og leter. Jeg har heldigvis aldri møtt på henne 😛 he he

    4. Hørtes ut som en skremmende opplevelse ja. Tenkte med en gang på 2 svarte, store pudler som kom springen og bjeffende mot meg og mannen min en gang vi gikk tur på Festningen. De hørte til et av husene i nerkant. Og jeg ble både skremt og sint, for de sprang løse begge to. Men det var sikkert et rådyr dere så tenker jeg. Er jo en del av dem der. 🙂
      Fine bilder!

      1. Løse hunder er ikke ok- spesielt ikke på slike plasser. Møter man en løs hund langt inn i skogen, så ok liksom, for et sted må hundeeiere få lov til å slippe hundene sine (utenom båndtvangen altså). Men man skal ha kontroll på de og det er ikke greit hvis de bjeffer og hopper- selv om de kanskje er snille tross alt, så er det skremmende for folk.

        Ja, mest sannsynlig rådyr. Jeg har bare aldri sett et rådyr med hengeører og som går langs en sti og snuser i bakken som en hund- mens den går altså. Men den hadde vel kanskje bare misforstått noe 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg