HVERDAG- LITT OM HELGEN.

 

Når man er på tur så skjer det som regel så mye at man nesten ikke skjønner hvordan man rekker alt en gang.

 

Jeg reiste oppover på fredag. På veien plukket jeg opp tantebarnet mitt i Larvik. Vi tok et stopp i Råde på campingen til hu som sies å være min mor og stefaren min. Vi blei der litt lenger enn først planlagt. De skulle brått grille og jeg kunne ikke gå glipp av potetene hu lagde! 

Etter det var det bare til å dure avgårde til Halden. Vi skulle nemlig leke litt med søsteren til Petter. Det var ganske sprøtt å finne ut at hu vi skulle til hadde kjøpt huset jeg en gang bodde i. Tanten min bodde der, men jeg bodde jo ofte hos tanten min, så jeg har jo på en måte bodd der jeg også.


1. Petter på båten over til Moss. 


2. Nakenfisen vil helst sitte på skuldrene.
 

Etter det var det å komme seg hjem til tanten min så vi fikk lagt oss. Jeg var passe trøtt liksom. Planen var å komme tidlig i gang med lørdagen, men alt går ikke helt som planlagt. Jeg tok en time i skogen med hundene, føre jeg måtte farte til Sverige for å kjøpe litt øl og Red Bull. 

Resten blei kjøpt i Norge. Ville ikke risikere å bli tatt for smugling liksom. Jeg skulle egentlig hjelpe hu som sies å være min mor med å fikse lokalet og litt sånt. I stedet endte jeg opp med å komme for seint til min egen fest. Sånn går det når man må tusen ting på en gang. 


3. Iimo er bittelitt sliten etter en time i skogen på morgenkvisten.


4. Petter er aldri for sliten til å tygge pinner. 
 

Det var ikke verdens undergang. Alle som var der kjenner meg, og veit at jeg noen ganger er litt treigere enn nødvendig. Det var bare snakk om ca. 15 minutter, så det var ikke så mange som hadde kommet før meg. Litt kjedelig likevel, men både jeg og de overlevde. 

Det blei mat, kaker, dansing, drikking og moro til langt på natt. Noen lenger enn andre. Jeg var langt i fra den siste som dro, for å si det sånn. Jeg var tidlig oppe på søndagen og begynte å mase på folk at tiden var inne for å dra til Strömstad for å spise pizza og is. Obligatorisk etter en slik fest.


5. Noen er mer glad i is enn andre. Vi var 11 stk på tur.


6. Petter er bare litt trøtt.
 

På vei hjem fra Strömstad stoppet vi for å bade. Jeg bader ikke, så jeg sto bare å så på. Jeg og flere faktisk. Jeg er ikke den eneste badepinglen, for å si det sånn. Jeg var nok så død når jeg kom opp til tanten min igjen. Jeg satt ute et par timer og snakket med bestevennen min. 

Etter det sovnet jeg på sofaen kl. 21. Våknet kl. 21.40 og hadde null følelse i ene armen. Jeg blei en smule hysterisk og spurte tantebarnet mitt hvor armen min var. Jeg trur ikke hu skjønte stort. Nakenkatten hadde ligget på armen min så den hadde dovnet helt bort. Hjelpes altså. 


7. Tok en tur i skogen på vei hjem. Møtte jaggu kjentfolk i skogen!


8. Fine flokken min!
 

Jeg hadde planer om å dra passe tidlig på mandagen slik at  jeg var hjemme til normal tid, men ting tar tid. Jeg luftet hundene i skogen på vei ned til byen fra tanten min. Der, av alle plasser, møtte jeg en kompis jeg ikke har sett på evig lenge. Det var så koselig så da tok det litt lenger tid da.

Båtturen over til Horten igjen gikk veldig greit med dyrene. Kjøringen var ikke så spennende, men jeg fikk levert tantebarnet mitt like helt i Larvik og jeg kom meg hjem helskinnet jeg også. Alt av ting som var med på turen står stablet i stuen og på kjøkkenet, så jeg har litt å gjøre nå, for å si det sånn.

 

Har du hatt en fin helg?

 

_____________________________________________

#hverdag #helg #tur #bursdagsfeiring #venner #familie 

_____________________________________________

16 kommentarer

Siste innlegg