KAN NOEN BARE FORTELLE MEG HVORDAN DET VIRKER?

Jeg er så lite imponert over meg selv nå, at jeg føler det er innafor at noen forteller meg at det faktisk ikke er jeg som er problemet. Pliis!

Hvis du var innom i går fikk du kanskje med deg at jeg ikke er helt på bølgelengde med de nye Apple-produktene mine? Tidligere i vår kjøpte jeg med ikke bare én, men to stk iMac. En for å ha hjemme og en for å ha her nede på studio. Skjermene er greie i seg selv, jeg får de på og begynner sånn ca. å lære meg oppsettet her. Det er helt annerledes enn pc, det må jeg bare si klart og tydelig, men jeg begynner så smått å finne frem. Jeg fikk ikke den ene musen til å fungere så i stedet for å bruke alt for mye penger på originale greier har jeg bare sånn midlertidig kjøpt et billig tastatur og mus. Tastaturet ser helt ok ut, musen er tidenes plastikk-vare, så den lo jeg faktisk litt av når jeg pakket den ut. Jeg trur jeg har valgt feil innstillinger på tastaturet for nesten ingen av knappene, bortsett fra selve bokstavene er den knappen den sier det skal være. Dette kan jeg muligens få endret på.

Men det er ikke det verste, jeg har sånn ca. funnet alle knappene på andre steder, så det går helt ok. Jeg sliter likevel med litt andre ting, som å få skrevet ut ting. Jeg har brukt Excel til litt forskjellig i det siste og der får jeg skrevet ut alt. I går var jeg inne i nettbanken og skulle skrive ut kontoutskrifter og diverse bankbilag, men det gikk ikke? Uansett hvor mye jeg prøvde å laste ned, dele hit og dit og lagre her og der så var det ingen stedet det dukket opp et alternativ med å få skrevet ut dokumentene. Er det bare sånn det er, eller er det faktisk jeg som er helt håpløs her? Jeg nevnte dette i et selskap i går og der var det en som sa at han også hadde samme problem med sine eple-produkter, at det var visse ting han bare ikke fikk skrevet ut. Men skal det virkelig være sånn? Sorry, men det er jo ganske ubrukelig hvis det ikke skal gå an å skrive ut f.eks kontoutskrifter fra nettbanken.

Hvis du har en løsning på problemet mitt blir jeg veldig glad hvis du forteller meg det!

 

ELEVELE

 

#hvrdag

10 kommentarer
      1. Jeg er litt der at jeg anfǵrer bittelitt altså 😛 Ha halmen det blir sikkert bra bare man lærer seg hvordan å bruke den riktig 🙂

    1. Det hørtes faktisk merkelig ut. Jeg bruker bare Apple, IPhone og en Mac bærbar. Jeg skriver ut ganske mye uten noen problemer. Jeg er i det hele tatt veldig fornøyd med overgang til Mac. Men det er vanskelig å si hva som kan være galt, men søk hjelp på et Eplehus, det finnes sikkert ikke langt unna deg.

    2. Alt nytt er nytt og uvant. Men håper alle brikker faller på plass for deg. Lenge siden jeg har vært innom deg, så først bloggen din her om dagen. Vil lese meg om hva som er hverdagen din med hunder og andre ting. Titter innom deg seinere. Ha en fin dag.

    3. Jeg er ikke et geni på data, men… Har ikke apple PC/laptop, men en billig HP som jeg heller ikke fikk skrevet ut fra. Det viste seg at det ikke lå noen diver inne for printeren, så det måtte jeg laste ned før jeg fikk skrevet ut noen ting. Kanskje det kan være noe sånt hos deg også?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg