FOR MEG ER UTTØYING DET VIKTIGSTE.

 

Noen dager kan jeg imponere litt. 

 

I dag slo jeg til med 3.5 timer jobbing før jeg tok en halvtime på treningssenteret. En halvtime høres kanskje ikke så mye ut, men for meg som ligger i bunnen av å i det hele tatt ha noe som kan kalles “form” så er det en god begynnelse det altså! Jeg tok 5 minutter oppvarming på romaskinen. Jeg greide nesten 1000 meter! Jeg var sliten allerede etter oppvarmingen. Kremter litt.

Tøyer ut etter oppvarmingen.

 

Etter oppvarmingen tøyet jeg ut armer og bein. For meg med en muskelsykdom, så er uttøying det viktigste. Å styrke musklene er så klart veldig viktig det også, men uttøying er helt nødvendig. Jeg må egentlig tøye ut etter vanlige gåturer også, men det er jeg ikke så flink til. Etter oppvarmingen trente jeg litt vekter. Jeg veit ikke hva øvelsene heter. Det burde jeg kanskje lære?

Kristoffer har i alle fall lært meg at disse heter kettelbells.

 

Jeg tok 2 forskjellige øvelser med 10 repetisjoner annen hver gang, tre runder. Nå kommer sikkert Kristoffer til å dra seg i håret fordi jeg helt sikkert sier feil på repitisjoner og runder, men jeg lot i alle fall være å bruke ordet “sett”. Jeg veit ikke hva som er hva så må vel lære meg det også, før, eller siden. Etter det tøyet jeg ut. Armer, bein og rygg. Jeg fikk litt vondt i ryggen nemlig.

Tacosalat med en dæsj rømme.

 

Jeg avsluttet med 5 minutter på tredemøllen. Jeg var seriøst så sliten at jeg ikke orket mer enn 5 minutter. Jeg prøvde å jogge litt også, men det klarte jeg bare i 1.5 minutter før jeg trudde jeg skulle dø på ordentlig. Og så tøyet jeg så klart ut litt etter det også før jeg dro hjem. Jeg har akkurat spist en liten tacosalat fra restene i går. Nå skal jeg drikke en Red Bull- det er lørdag!

 

♠ ELEVELE ♠

 

#trening #uttøying #styrketrening #kondisjon #kardio

10 kommentarer
    1. Jeg synes du er flink jeg! All trening er bedre enn ingen trening, sier jeg som bare har vært ute på en rusletur i en liten time idag. Vi har en elipsemaskin stående her, men jeg synes det er så tungt å gå på den. Men har egentlig bestemt meg for å starte forsiktig. 5 min klarer jeg jo, så da skal jeg begynne der og så heller øke på etterhvert…men ikke akkurat nå for nå er det lunsjtid 🙂

    2. Takk 😀 Jeg tenker jeg skal bygge meg opp sakte, men sikkert 😀 Målet er å fullføre Barskingen mai 2020, så jeg trenger ikke presse meg for hardt med en gang, heldigvis 😀

      God lunsj 😀

    3. En halvtime god trening er bedre en u-effektiv time tenker jeg 🙂 Salaten så jo både sunn og god ut ..fortsett med den gode “jobben”du gjør… Lørdagsklem <3

    4. Ja, tenker du har rett der- og alt er jo bedre enn ingenting også, så jeg er godt i gang 🙂 Det er kyllingkjøttdeig, så den er i alle fall litt sunnere enn gris 😀

    5. Trening er bra. Du er flink uansett hva det er romaskin, styrketrening eller hva det er. Det er bra for kroppen, sosialt og veldig gøy. Det blir en skitur he snart. Venter litt trått føre men er hvertfall kjørt opp løyper. Ha en fin dag.

    6. Takk 🙂 Trening er bra ja, jobber meg sakte men sikkert opp 😀 Håper du hat fått stått på ski i dag da, og at det ikke var alt for trått føre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg