TRENING- INGEN VEI UTENOM.

 

Hvis du vil bli frisk må du trene! 

 

I dag var jeg hos en ny fysioterapeut og fikk en grundig sjekk fra topp til tå for å finne ut hva som er problemet og hvilken type behandling jeg trenger. Jeg har vært hos en annen fysioterapeut de fire behandlingene jeg har hatt til nå, men følte ikke jeg fikk noe ut av det, så i går valgte jeg å bytte! 

Det hjelper ikke kun å få behandling av skuldre og nakke når problemet begynner allerede nede i føttene! Den nye fysioterapeuten, som har tatt over for den opprinnelige fysioterapeuten min etter hu gikk ut i permisjon, fant helt seriøst problemer fra topp til tå. Ikke at det egentlig var noe nytt for meg.

Det begynner med at jeg er bitte litt plattfot, faktisk, så jeg burde vurdere såler for å få en litt mer riktig belastning. Og kort fortalt kan jeg vel si at samtlige muskler i hele kroppen, fra topp til tå, er såre, ømme, stive og det som er. I tillegg til hoftene og knærne som ikke virker som dem skal. 

Hvis jeg vil bli frisk må jeg begynne å trene, på ordentlig. Streng beskjed fra fysioterapeuten. Et godt eksempel er at skulderbladene mine, spesielt på den ene siden, stikker ut i feil vinkel fordi musklene ikke er sterke nok til å holde de på plass. Hallo, jeg har jo ikke noe annet valg enn å begynne å trene!

Jeg har fått noen uttøyningsøvelser til neste gang, slik at jeg kan begynne med å løsne litt opp på musklene. Så skal jeg få noen treningsøvelser neste gang, som jeg må gjennomføre. Jeg må! Nå er det ingen vei utenom. Jeg må begynne å trene hvis kroppen skal kunne fungere sånn passe godt. 

Ellers regner hu med at jeg trenger en del behandlinger, sikkert 2 i uken, en stud fremover for å behandle alle musklene i kroppen. Litt kjipt, men det må til så jeg får bare bite det i meg. Jeg er sår i hele kroppen nå etter at hu har dratt og klemt på samtlige muskler, så det blir i alle fall ikke trening i dag.

 

Er du flink til å ta vare på kroppen din?

 

___________________________________________________________________________________

#trening #øvelser #fysioterapeut #muskler #øm

___________________________________________________________________________________

8 kommentarer
    1. Ja da må du bare da..komme deg i treningsmodus..hihih. Men blir vel mest øvelser..som d også kan gjøre hjemme etterhvert tenker jeg..God bedring! og lykke til! 🙂

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, da må jeg bare – jeg som ikke liker å trene 😛 ha ha.

      Jeg har ingen planer om å dra på treningssenter, for å si det sånn 😛 ha ha

    3. Margrethe Hjertaas: Du er jo kjempesporty med turer i alle fall 😀 Jeg er jo også på tur hver dag, men ikke i skogen- men det er ikke nok for min kropp tydeligvis 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg