BLOGGERE- CHALLENGE OM LIVET #5

 

Fyst.blogg.no har en Challenge- om livet- og  jeg er så klart med!

 

Dag 5- Hva er din største frykt i livet? Hva er det du er livredd for skal skje deg? 

Min største frykt i livet er at jeg skal bli gravid og ende opp i et liv jeg absolutt ikke trives med. Jeg har absolutt ingen ønsker om å få barn. Bare tanken gir meg mareritt. Jeg liker barn, jeg vil bare ikke ha de selv. Derfor gjør jeg alt jeg kan for at jeg ikke skal bli gravid. Men man veit jo aldri hva som kan skje.

Jeg er i mot abort som prevensjon, men jeg er for abort i visse tilfeller. Problemet mitt er at jeg ikke er et tilfelle der det hadde vært greit i mine egne øyne. Jeg veit med meg selv at jeg hadde blitt en god mor, fordi jeg er såpass oppegående at jeg veit hva som er rett og galt. Jeg har også økonomien på plass.

Jeg kan heller ikke skylde på helsen, hvis kroppen hadde overlevd graviditeten så klart. Derfor er min frykt her i livet at jeg skal bli gravid, uten å greie å ta abort for så å ende opp i et liv hvor jeg mistrives, bare for at jeg gjør det som er “riktig” i forhold til forventninger. Jeg blir dårlig bare ved tanken.


2 av mine 9 tantebarn. Søteste jentene.
 

Jeg er lei av å høre fra folk at “jeg ønsker barn, jeg bare veit det ikke selv enda- vent til du møter den rette”. Nei, jeg ønsker ikke barn. Livet uten barn er verdt å leve. Det finnes andre meninger med livet enn å produsere barn. Ikke alle har et ønske om barn. Jeg har full respekt for de som ønsker barn.

Jeg forventer den samme respekten tilbake. Argumenter som at “hvis man ikke ønsker barn må man slutte å ha sex, for meningen med sex er å unnfange barn”. Vel, sist jeg sjekket trengte man verken klitoris, eller g-punkt for å unnfange barn. Mennesker har faktisk sex for nytelsen sin skyld også.

Det samme har faktisk aper og delfiner, hvis du ikke var klar over det. Som sagt, jeg liker barn, jeg forguder tantebarna mine, jeg vil bare ikke ha noen selv. For meg er det det verste som kan skje. Det er det jeg frykter mest her i livet, derfor gjør jeg alt jeg kan for at det ikke skal bli tilfelle.

 

Liker du barn?

 

______________________________________________________________________

#bloggere #challenge #challengelivet #challengeomlivet #frykt #fyst #barn #graviditet

______________________________________________________________________

24 kommentarer
    1. eg liker barn og har en datter,men vikkje ha fler 🙂
      eg respekterer deg og ditt valg 🙂 hvorfor sku eg ikkje det? er ikkje ment at alle skal befolke hele planeten alene 🙂
      Er ikkje en menneskerett å få barn……men er en å si neitakk 😉 du er ikkje en dårligere person for det…..du har jo barn..hundebarn 🙂

    2. Alle sammen må få bestemme selv, mener jeg! Ingen har rett i å blande seg inn i andre sine valg!
      Jeg og mannen har heller ikke barn, og vi kommer nok ikke til å få det heller (iallefall ikke planlagt)!
      Alle burde respekere andre sine valg, synes jeg!
      <3 God helg til deg!

    3. Søtmonsen ): Ja, det er fryktelig irriterende faktisk. Det er ikke sånn at jeg går rundt å prøver å tvinge folk til at de skal like hunder bare for at jeg gjør det 😉

    4. cuskima: Takk 🙂 Jeg syns jo ikke det er vanskelig å respektere folk som har barn og/eller vil ha barn, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å respektere det andre vei? 🙂

      Hundebarn er de fineste barna syns jeg 😉

    5. eg respekterer både de som vil ha barn og gå hjemme, de som vil ha barn og jobbe, de som ikkje vil ha barn og leve sitt liv…eg bryr meg ikkje.så lenge de som skal bo sammen er enige så er det deres liv…..og eg ahr ingenting med å blande meg i deres valg…uansett for meg er det ingenting å blande seg i….eg aksepterer 🙂

    6. Full resept fra meg..alle må få bestemme over sitt eget liv! Jeg er sikker på at mange som har barn, egentlig skulle ønske de ikke hadde..men så må de følge det alle andre gjør..for sånn er livet..Jeg og min nåværende mann har ikke barn, og alle trodde at DET kom vi til å få..men jeg var fast bestemt..NEI..jeg er helt ferdig med småbarn og oppdragelse..nå har jeg fått de to jeg har til å bli ordentlig folk..så det får holde…Var slitsomt nok som det var..hihih. Du må få ha de meningen du har, ingen som har noe med det..:-) Respekter meg som er jeg er..mener jeg.. 🙂

    7. Jeg liker barn, og jobber jo med unger. Har ingen selv, og det var ingen krise da jeg skjønte at jeg ikke ville få noen. I det hele tatt blir ting sjelden krise hos meg.. Tar det som det kommer 😀

    8. Full respekt for deg og jeg syns du er tøff som faktisk sier det også. Det er nok ikke bestandig like lett ettersom vi alle er veldig gode på og fortelle hva som er best for alle 🙂

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk 🙂

      Det finnes garantert de som har barn, men som egentlig ikke ønsket barn- og de som egentlug ikke ønsket barn men fikk det likevel og som trives helt fantastisk i foreldrerollen likevel 🙂 Det er ikke sikkert livet mitt hadde blitt så forferdelig som jeg føler/trur/er redd for, men det er jaggu ingenting jeg vil ta sjansen på, for jeg ønsker virkelig ikke barn i det hele tatt 🙂

    10. Syns også det er så greit med deg at du kaller en spade en spade og at du ikkje går i frø og blir lei deg om folk spør om barn…..bare blir irritert for at de ikkje respekterer ditt valg…..er andre som tåler mye mindre og syns vi er mindre sensitive om ethvert barnespørsmål…og eg forstår det men mitt liv dreier seg like lite om deres liv som deres dreier seg om mitt …..eg holder på med mine ting og min rrealitet er ett barn med en mann som ikkje stilte opp….eg klager da ikkje på alle som har *perfekte liv*
      Vi må slutte å være så nærtagene om alt 🙂
      Vårt liv våre valg..andre velger eller har andre liv……alle har sine ting å bære og ingen vet alt om alle 🙂

    11. cuskima: Ja, jeg tåler at folk spør- jeg blir bare irritert når de skal fortelle meg hvordan jeg egentlig føler det, i forhold til dem sine egne meninger 🙂

      Nei, ingen veit alt om alle- godt poeng 🙂

    12. Hei hei :9
      Må si jeg likte innlegget ditt, veldig bra skrevet!
      Det er ikke for alle gitt å få barn, men det er no heller ingen tvang å sette barn til verden.
      Ja jeg elsker barn, har ingen selv, har kjent på et tomrom, men jeg har hatt et rikt uten barn.
      Mine nieser får dobbel dose av tante, og jeg er Tante me stor T 🙂 hihihi.
      Ingen kan si at du SKAL! Det er ditt valg, og du er verdifull akkurat som du er 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg