PERSONLIG- JEG ER EN PERSON MED MANGE MENINGER.

 

I motsetning til mange andre greier jeg å holde munn i respekt for andre. 

 

Jeg er en person med mange meninger og jeg er ikke redd for å si dem. Likevel finnes det mange ting jeg ikke skriver om, i respekt for andre. Ikke fordi akkurat den personen i seg selv fortjener så mye respekt alltid, men de har som regel folk rundt seg som fortjener litt mer enn som så. 

Ansikt til ansikt har jeg null problemer med å si meningene mine direkte til de det gjelder hvis det skulle være sånn, men på sosiale medier er jeg nok så grei altså. Det skulle bare mangle, syns jeg. Jeg setter ikke akkurat pris på å være et samtaleevne i slike tilfeller jeg heller.

Selv om ting handler om meg personlig, og jeg egentlig gjerne skulle fortalt om det, så fines det alltid ande, noen ganger uskyldige, mennesker det kan gå utover. Da lar jeg heller være å skrive om det, i hensyn til andre som kan komme til å lese det. Ikke alt er gøy å lese på nett.

Det finnes også mange temaer jeg ikke skriver om, eller deltar i diskusjoner på nett. Jeg liker godt å lese om det, og lese alle kommentarer til folk, men jeg gjør ikke mer enn som så. Ikke fordi jeg er redd for å si meningen min, men fordi visse temaer går mer på personangrep enn det går på sak.

Slikt gidder jeg ikke. Ansikt til ansikt blir jeg gjerne med på diskusjonen, men å sitte på nett og skrive om de samme tingene der folk vrir på alt du sier og beskylder deg for det ene og det andre, det gidder jeg faktisk ikke. Jeg har andre og viktigere ting å bruke tid på. 

Men så finnes det jo så mye annet man har meninger om og da må man noen ganger bare få det ut. Alt er kanskje ikke så engasjerende, eller interessant for andre, men en mening er en mening. Så lenge man kan stå inne for det man skriver så er meninger sunt å ha. 

 

Tar du hensyn til andre i forhold til hva du deler på nett?

 

___________________________________________________________________________________

#personlig #meninger #tema #diskusjon #respekt #hensyn

___________________________________________________________________________________

24 kommentarer
    1. Jeg er nok ganske forsiktig med hva jeg deler…derfor jeg bruker meg selv mye i innlegga …for da er det jo opp til meg :)..men er mye jeg ikke legger ut på bloggen om meg selv også…legger bare ut det jeg tenker jeg ikke vil angre på… Digger det bildet av deg ..hehe… :))

    2. annebe: Jeg trur det er sunt å være litt forsiktig med hva man deler jeg 🙂

      He he- bildet er jo i grunn artig, og et godt eksempel på at man ikke alltid må ta seg selv så høytidelig, eller bare at man må gi litt mer faen innimellom 🙂

    3. Ja, helt klart, jeg deler ikke infor om andre f eks, på min blogg. Jeg tenker på at det kan komme folk inn på bloggen, selv om jeg har skjult den litt, -som ikke jeg vet om kommer på bloggen. Foreldre til elever. PLUTSELIG sitter det noen der som du ikke tenker på og leser, så man må ALLTID tenke LITT på hva man legger ut, i hensyn til andre også 🙂

    4. Synes du er dødskul og måten du skriver dette innlegget på er bare nok et bevis på det! Selvfølgelig vil man jo respektere andre, men man må jo også stå for og si sine meninger også 🙂

    5. Høres veldig fornuftig ut! jeg deler heller ikke mye privat på hverken blogg eller fb. Vil ikke at ting skal gå utover andre.. Enkelte ting hører ikke hjemme på nett.. Så fortsett med det du.. 🙂

    6. Jeg gjør som deg, bortsett fra at noen ganger må jeg bare kommentere at “hey, det her gidder jeg ikke lese om, fiks problemet deres et annet sted”! God onsdag 🙂

    7. Jeg elsker å diskutere! Men er litt vanskelig på nett når man ikke kan høre toneleie, eller lese uttrykk. Engasjerer meg veldig fort i saker, å elsker når folk river av tabu stempler! Har selv skrevet om noen tema som man kanskje trår litt stille om i døren ‘slikt snakkes ikke om’. Når det er sagt så holder jeg meg LANGT unna politikk på internett. Det er et emne som skaper mye uvennskap. Liker ikke sure mennesker 😛 Men får gjerne den popcorn meme følelsen av hissige kommentarfelt. De har jo en viss underholdningsverdi, folk skriver så mye TØV!

    8. Mia: Ja, toneleie og alt er med på å skape unødvendige misforståelser som skaper unødvendige “krangler”- spesielt innen politikk. Det diskuterer jeg ikke på nett, men mindre det er noe “enkelt” noe som nesten ikke regnes som politikk. Kom ikke på et eksempel nå, men 😛

      Popcorn underholdning er noen ganger helt fantastisk 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg